Темы статей
Выбрать темы

Кошти інтернет-субвенції на абонплату: чи можливо?

Станкус Татьяна, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
У нас є невикористані кошти інтернет-субвенції. Чи можемо за рахунок цих коштів оплачувати за користування Інтернетом помісячно?

Видатки на користування Інтернетом: можливі?

Передусім з’ясуємо, чи взагалі можливо здійснювати такі видатки в період дії воєнного стану.

Так, здійснення видатків на оплату послуг інтернет-провайдерів за користування Інтернетом передбачено п. 19 Порядку № 590 у другу чергу.

Причому такі видатки можна здійснювати за рахунок коштів як загального, так і спеціального фондів.

Видатки на оплату послуг інтернет-провайдерів за користування мережею Інтернет слід проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Використання коштів інтернет-субвенції на абонплату

А тепер перейдемо безпосередньо до суті запитання читача. Тож чи можливо використати кошти інтернет-субвенції на оплату абонплати за користування Інтернетом?

Інтернет-субвенція — це субвенція на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості.

Надається вона відповідно до вимог Порядку № 453*.

* Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, затверджений постановою КМУ від 28.04.2021 № 453.

Коротко нагадаємо основне щодо отримання та використання інтернет-субвенції.

Головним розпорядником субвенції є Мінцифри.

Розпорядники субвенції (одержувачі субвенції) за бюджетами місцевого самоврядування визначаються рішенням відповідної місцевої ради, а у разі їх відсутності — відповідної військово-цивільної адміністрації про такий бюджет.

Субвенція спрямовується на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості шляхом підключення до такого Інтернету закладів соціальної інфраструктури, розташованих у сільській місцевості.

Про які саме заклади йдеться? Їх перелік наведено у п. 6 Порядку № 453.

До закладів соціальної інфраструктури для цілей Порядку № 453 належать:

1) заклади дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, позашкільні заклади освіти, інтернатні заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, заклади вищої освіти;

2) заклади первинної та вторинної медичної допомоги, зокрема фельдшерсько-акушерські/фельдшерські пункти;

3) заклади соціального захисту та заклади, що надають соціальні послуги (територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг), центри соціальних служб, центри надання соціальних послуг, будинки-інтернати для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, дитячі будинки-інтернати, центри соціально-психологічної допомоги, соціальні центри матері та дитини, соціальні гуртожитки для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, центри соціально-психологічної реабілітації, центри для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді, центри соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями, центри обліку бездомних осіб, заклади соціального захисту для бездомних осіб, центри соціальної адаптації осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк);

4) заклади культури (бібліотеки, музеї, галереї, заповідники, виставкові зали, кінотеатри, кіновідеопрокатні підприємства, об’єднання, палаци і будинки культури, інші клубні заклади тощо) та заклади освіти сфери культури (мистецькі школи);

5) центри надання адміністративних послуг, віддалені робочі місця працівників центрів надання адміністративних послуг;

6) місцеві пожежно-рятувальні підрозділи;

7) представницькі органи місцевого самоврядування та виконавчі органи рад, а у разі їх відсутності відповідні військово-цивільні адміністрації;

8) поліцейські станції.

Інтернет-субвенція використовується для закупівлі послуг з підключення до широкосмугового доступу до Інтернету з дотриманням вимог п. 7 Порядку № 453 (ср. ).

Однією з таких вимог є надання оператором/провайдером послуги з доступу до Інтернету без утримання телекомунікацій абонентської плати, яка включається до вартості підключення, протягом 24 місяців починаючи з дати підписання акта здачі-приймання наданих послуг.

Таким чином, протягом двох років платити абонплату взагалі не потрібно.

Не допускається спрямування субвенції на:

1) закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані із здійсненням видатків, зазначених у п. 5 Порядку № 453;

2) оплату посередницьких послуг;

3) сплату абонентної плати за широкосмуговий доступ до Інтернету закладами соціальної інфраструктури.

Це чітко визначено у п. 18 Порядку № 453.

Отже, використати залишок інтернет-субвенції на сплату абонплати за користування мережею Інтернет не можна.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше