Теми статей
Обрати теми

Кошти інтернет-субвенції на абонплату: чи можливо?

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
У нас є невикористані кошти інтернет-субвенції. Чи можемо за рахунок цих коштів оплачувати за користування Інтернетом помісячно?

Видатки на користування Інтернетом: можливі?

Передусім з’ясуємо, чи взагалі можливо здійснювати такі видатки в період дії воєнного стану.

Так, здійснення видатків на оплату послуг інтернет-провайдерів за користування Інтернетом передбачено п. 19 Порядку № 590 у другу чергу.

Причому такі видатки можна здійснювати за рахунок коштів як загального, так і спеціального фондів.

Видатки на оплату послуг інтернет-провайдерів за користування мережею Інтернет слід проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Використання коштів інтернет-субвенції на абонплату

А тепер перейдемо безпосередньо до суті запитання читача. Тож чи можливо використати кошти інтернет-субвенції на оплату абонплати за користування Інтернетом?

Інтернет-субвенція — це субвенція на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості.

Надається вона відповідно до вимог Порядку № 453*.

* Порядок та умови надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, затверджений постановою КМУ від 28.04.2021 № 453.

Коротко нагадаємо основне щодо отримання та використання інтернет-субвенції.

Головним розпорядником субвенції є Мінцифри.

Розпорядники субвенції (одержувачі субвенції) за бюджетами місцевого самоврядування визначаються рішенням відповідної місцевої ради, а у разі їх відсутності — відповідної військово-цивільної адміністрації про такий бюджет.

Субвенція спрямовується на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості шляхом підключення до такого Інтернету закладів соціальної інфраструктури, розташованих у сільській місцевості.

Про які саме заклади йдеться? Їх перелік наведено у п. 6 Порядку № 453.

До закладів соціальної інфраструктури для цілей Порядку № 453 належать:

1) заклади дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, позашкільні заклади освіти, інтернатні заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, заклади вищої освіти;

2) заклади первинної та вторинної медичної допомоги, зокрема фельдшерсько-акушерські/фельдшерські пункти;

3) заклади соціального захисту та заклади, що надають соціальні послуги (територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг), центри соціальних служб, центри надання соціальних послуг, будинки-інтернати для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, дитячі будинки-інтернати, центри соціально-психологічної допомоги, соціальні центри матері та дитини, соціальні гуртожитки для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, центри соціально-психологічної реабілітації, центри для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді, центри соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями, центри обліку бездомних осіб, заклади соціального захисту для бездомних осіб, центри соціальної адаптації осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк);

4) заклади культури (бібліотеки, музеї, галереї, заповідники, виставкові зали, кінотеатри, кіновідеопрокатні підприємства, об’єднання, палаци і будинки культури, інші клубні заклади тощо) та заклади освіти сфери культури (мистецькі школи);

5) центри надання адміністративних послуг, віддалені робочі місця працівників центрів надання адміністративних послуг;

6) місцеві пожежно-рятувальні підрозділи;

7) представницькі органи місцевого самоврядування та виконавчі органи рад, а у разі їх відсутності відповідні військово-цивільні адміністрації;

8) поліцейські станції.

Інтернет-субвенція використовується для закупівлі послуг з підключення до широкосмугового доступу до Інтернету з дотриманням вимог п. 7 Порядку № 453 (ср. ).

Однією з таких вимог є надання оператором/провайдером послуги з доступу до Інтернету без утримання телекомунікацій абонентської плати, яка включається до вартості підключення, протягом 24 місяців починаючи з дати підписання акта здачі-приймання наданих послуг.

Таким чином, протягом двох років платити абонплату взагалі не потрібно.

Не допускається спрямування субвенції на:

1) закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані із здійсненням видатків, зазначених у п. 5 Порядку № 453;

2) оплату посередницьких послуг;

3) сплату абонентної плати за широкосмуговий доступ до Інтернету закладами соціальної інфраструктури.

Це чітко визначено у п. 18 Порядку № 453.

Отже, використати залишок інтернет-субвенції на сплату абонплати за користування мережею Інтернет не можна.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі