Видатки на користування Інтернетом: можливі?
Передусім з’ясуємо, чи взагалі можливо здійснювати такі видатки в період дії воєнного стану.
Так, здійснення видатків на оплату послуг інтернет-провайдерів за користування Інтернетом передбачено п. 19 Порядку № 590 у другу чергу.
Причому такі видатки можна здійснювати за рахунок коштів як загального, так і спеціального фондів.
Видатки на оплату послуг інтернет-провайдерів за користування мережею Інтернет слід проводити за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».
Використання коштів інтернет-субвенції на абонплату
А тепер перейдемо безпосередньо до суті запитання читача. Тож чи можливо використати кошти інтернет-субвенції на оплату абонплати за користування Інтернетом?
Інтернет-субвенція — це субвенція на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості.
Надається вона відповідно до вимог Порядку № 453*.
Коротко нагадаємо основне щодо отримання та використання інтернет-субвенції.
Головним розпорядником субвенції є Мінцифри.
Розпорядники субвенції (одержувачі субвенції) за бюджетами місцевого самоврядування визначаються рішенням відповідної місцевої ради, а у разі їх відсутності — відповідної військово-цивільної адміністрації про такий бюджет.
Субвенція спрямовується на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості шляхом підключення до такого Інтернету закладів соціальної інфраструктури, розташованих у сільській місцевості.
Про які саме заклади йдеться? Їх перелік наведено у п. 6 Порядку № 453.
До закладів соціальної інфраструктури для цілей Порядку № 453 належать:
1) заклади дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, позашкільні заклади освіти, інтернатні заклади для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, заклади вищої освіти;
2) заклади первинної та вторинної медичної допомоги, зокрема фельдшерсько-акушерські/фельдшерські пункти;
3) заклади соціального захисту та заклади, що надають соціальні послуги (територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг), центри соціальних служб, центри надання соціальних послуг, будинки-інтернати для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, дитячі будинки-інтернати, центри соціально-психологічної допомоги, соціальні центри матері та дитини, соціальні гуртожитки для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, центри соціально-психологічної реабілітації, центри для ВІЛ-інфікованих дітей та молоді, центри соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями, центри обліку бездомних осіб, заклади соціального захисту для бездомних осіб, центри соціальної адаптації осіб, які відбули покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк);
4) заклади культури (бібліотеки, музеї, галереї, заповідники, виставкові зали, кінотеатри, кіновідеопрокатні підприємства, об’єднання, палаци і будинки культури, інші клубні заклади тощо) та заклади освіти сфери культури (мистецькі школи);
5) центри надання адміністративних послуг, віддалені робочі місця працівників центрів надання адміністративних послуг;
6) місцеві пожежно-рятувальні підрозділи;
7) представницькі органи місцевого самоврядування та виконавчі органи рад, а у разі їх відсутності відповідні військово-цивільні адміністрації;
8) поліцейські станції.
Інтернет-субвенція використовується для закупівлі послуг з підключення до широкосмугового доступу до Інтернету з дотриманням вимог п. 7 Порядку № 453 (ср. ).
Однією з таких вимог є надання оператором/провайдером послуги з доступу до Інтернету без утримання телекомунікацій абонентської плати, яка включається до вартості підключення, протягом 24 місяців починаючи з дати підписання акта здачі-приймання наданих послуг.
Таким чином, протягом двох років платити абонплату взагалі не потрібно.
Не допускається спрямування субвенції на:
1) закупівлю товарів, робіт і послуг, які безпосередньо не пов’язані із здійсненням видатків, зазначених у п. 5 Порядку № 453;
2) оплату посередницьких послуг;
3) сплату абонентної плати за широкосмуговий доступ до Інтернету закладами соціальної інфраструктури.
Це чітко визначено у п. 18 Порядку № 453.
Отже, використати залишок інтернет-субвенції на сплату абонплати за користування мережею Інтернет не можна.