Темы статей
Выбрать темы

Проєкти порядків використання коштів місцевих бюджетів: чи потрібно розробляти та затверджувати?

Станкус Татьяна, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Нещодавно у листі від 14.06.2023 № 05120-02/К-694/1/1054 Мінфін пояснив, чи потрібно на місцевих рівнях складати проєкти порядків використання коштів місцевих бюджетів. Якою саме є позиція Мінфіну з цього приводу, розглянемо далі.

Порядки використання бюджетних коштів

Проєкти порядків використання бюджетних коштів розробляють головні розпорядники коштів державного бюджету.

Це передбачено ч. 7 ст. 20 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

При цьому такі порядки вони розробляють за бюджетними програмами, здійснення заходів за якими потребує нормативно-правового визначення механізму використання бюджетних коштів, у т. ч. за бюджетними програмами, вперше визначеними Законом про держбюджет.

Головні розпорядники коштів держбюджету мають забезпечити затвердження порядків використання бюджетних коштів протягом 30 днів з дня набрання чинності Законом про держбюджет.

За рішенням Кабміну порядки використання коштів державного бюджету затверджує або сам Кабмін, або головний розпорядник коштів держбюджету за погодженням з Мінфіном.

Чи потрібно складати порядки щодо коштів місцевих бюджетів?

Як зазначив Мінфін у вищезгаданому листі, для головних розпорядників коштів місцевих бюджетів розроблення проєктів порядків використання бюджетних коштів не передбачено.

УВАГА!

Затверджувати проєкти порядків використання коштів місцевих бюджетів не потрібно

Де ж у такому разі має бути визначено механізм використання коштів місцевого бюджету? Такий механізм щодо коштів місцевого бюджету може бути прописано безпосередньо у відповідній місцевій програмі.

Нагадаємо: місцеві програми затверджуються рішенням відповідної місцевої ради. Обумовлено це п. 22 ч. 1 ст. 26 Закону № 280**, яким визначено, що питання затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

** Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 № 280/97-ВР

Водночас пам’ятайте: в період дії воєнного стану в питаннях бюджетного процесу слід також керуватися постановою № 252***. Відповідно до п.п. 2 п. 1 цієї постанови місцеві (цільові) програми затверджують військові адміністрації населених пунктів, обласні, районні та Київська міська військові адміністрації. Звісно, у разі їх створення.

*** Постанова КМУ «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» від 11.03.2022 № 252.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше