Теми статей
Обрати теми

Проєкти порядків використання коштів місцевих бюджетів: чи потрібно розробляти та затверджувати?

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Нещодавно у листі від 14.06.2023 № 05120-02/К-694/1/1054 Мінфін пояснив, чи потрібно на місцевих рівнях складати проєкти порядків використання коштів місцевих бюджетів. Якою саме є позиція Мінфіну з цього приводу, розглянемо далі.

Порядки використання бюджетних коштів

Проєкти порядків використання бюджетних коштів розробляють головні розпорядники коштів державного бюджету.

Це передбачено ч. 7 ст. 20 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

При цьому такі порядки вони розробляють за бюджетними програмами, здійснення заходів за якими потребує нормативно-правового визначення механізму використання бюджетних коштів, у т. ч. за бюджетними програмами, вперше визначеними Законом про держбюджет.

Головні розпорядники коштів держбюджету мають забезпечити затвердження порядків використання бюджетних коштів протягом 30 днів з дня набрання чинності Законом про держбюджет.

За рішенням Кабміну порядки використання коштів державного бюджету затверджує або сам Кабмін, або головний розпорядник коштів держбюджету за погодженням з Мінфіном.

Чи потрібно складати порядки щодо коштів місцевих бюджетів?

Як зазначив Мінфін у вищезгаданому листі, для головних розпорядників коштів місцевих бюджетів розроблення проєктів порядків використання бюджетних коштів не передбачено.

УВАГА!

Затверджувати проєкти порядків використання коштів місцевих бюджетів не потрібно

Де ж у такому разі має бути визначено механізм використання коштів місцевого бюджету? Такий механізм щодо коштів місцевого бюджету може бути прописано безпосередньо у відповідній місцевій програмі.

Нагадаємо: місцеві програми затверджуються рішенням відповідної місцевої ради. Обумовлено це п. 22 ч. 1 ст. 26 Закону № 280**, яким визначено, що питання затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

** Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 № 280/97-ВР

Водночас пам’ятайте: в період дії воєнного стану в питаннях бюджетного процесу слід також керуватися постановою № 252***. Відповідно до п.п. 2 п. 1 цієї постанови місцеві (цільові) програми затверджують військові адміністрації населених пунктів, обласні, районні та Київська міська військові адміністрації. Звісно, у разі їх створення.

*** Постанова КМУ «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» від 11.03.2022 № 252.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі