Темы статей
Выбрать темы

Обстеження пошкоджених будинків: як провести закупівлю?

Матвеева Виктория, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
На території громади в рамках ліквідації наслідків надзвичайної ситуації воєнного характеру фахівці проводять обстеження пошкоджених та зруйнованих будівель. Річна вартість цих послуг перевищує 100 тис. грн. Як визначити предмет закупівлі? Чи можемо ми укласти прямий договір?

Проводимо обстеження пошкоджених та зруйнованих будівель

Обстеження будівель, споруд та об’єктів, пошкоджених внаслідок воєнних дій, — один з необхідних заходів із відновлення майна, який відбувається безпосередньо за участю органів місцевого самоврядування. Головна мета такого обстеження — прийняття рішення щодо можливість подальшої експлуатації такого майна та розроблення заходів з його відновлення.

Наразі процедуру обстеження пошкодженого майна визначено Порядком № 257* та Методикою проведення обстеження та оформлення його результатів, затвердженою наказом Мінрегіону від 06.08.2022 № 144.

* Порядок проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва, затверджений постановою КМУ від 12.04.2017 № 257.

Майте на увазі: провести обстеження пошкодженого або зруйнованого нерухомого майна бюджетна установа самостійно не може. Насамперед це пов’язано з тим, що рішення щодо обстеження зруйнованих та пошкоджених об’єктів приймає виконавчий орган відповідної місцевої ради, а за його відсутності — військова адміністрація.

Крім того, до такого обстеження мають бути залучені сертифіковані фахівці, які мають відповідну кваліфікацію, або підприємства, установи та організації, у складі яких є такі виконавці. Таку вимогу чітко прописано в п. 21 Порядку № 257. Також у цьому пункті наведено перелік можливих виконавців робіт з обстеження пошкоджених об’єктів. Тож саме до них і варто звертатися щодо проведення обстеження пошкоджених та зруйнованих будівель.

Договірні відносини з такими виконавцями слід оформити відповідним договором. І, зокрема, в такому договорі серед істотних умов варто навести перелік будівель, які підлягають обстеженню, із зазначенням адреси кожного об’єкта обстеження.

За результатами обстеження пошкоджених об’єктів виконавець робіт має надати звіт. Саме цей документ і буде підставою для прийняття рішення про виконання робіт із відновлення пошкоджених об’єктів або їх демонтаж (ліквідацію).

Визначаємо предмет закупівлі

У випадку, описаному у запитання, замовник має справу із закупівлею послуг.

Так, послугами з позиції закупівельного законодавства вважається будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт. Зокрема, до них відносять: транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проєктної документації.

Утім, будьте уважні: предметом такої закупівлі є виключено послуги з технічного обстеження будівель та споруд, пошкоджених внаслідок військової агресії російської федерації, на території певної територіальної громади. При формуванні очікуваної вартості такої закупівлі до її складу в жодному разі не варто включати будь-які інші послуги чи роботи. Наприклад, роботи чи послуги, які стосуються подальшого відновлення пошкодженого майна, замовник має розглядати вже як окремий, новий предмет закупівлі.

Предмет закупівлі послуг з технічного обстеження будівель визначаємо за показником четвертої цифри ДК 021:2015*. І це буде один предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015 71630000-3 (Послуги з технічного огляду та випробовувань).

* Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», затверджений наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749.

Отже, предмет закупівлі послуг з технічного обстеження пошкоджених будівель замовник має визначати на підставі очікуваної вартості такої закупівлі. І на це жодним чином не впливає кількість будівель, що підлягають такому обстеженню, та їх місце розташування (за однією адресою чи ні).

Обираємо процедуру закупівлі

З цим питанням визначитись нескладно. Загальна очікувана вартість зазначених послуг перевищує 100 тис. грн. Це означає, що замовнику доведеться провести відкриті торги з урахуванням вимог постанови № 1178* (ср. ).

* Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.

Зверніть увагу: у цьому випадку замовнику не уникнути відкритих торгів, посилаючись на п. 13 постанови № 1178. Адже жоден із винятків, наведених у згаданому пункті, не дає йому підстав для укладення прямого договору.

Детально про всі випадки, коли замовник може укласти прямий договір при закупівлі товарів та послуг понад 100 тис. грн, читайте в матеріалі «Прямі договори від 100 тис. грн: коли можна укладати?» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2023, № 10).

Тож замовнику слід діяти таким чином:

— по-перше, додати таку закупівлю до річного плану. Цей документ необхідно оприлюднити в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження;

— по-друге, провести відкриті торги, визначити переможця та укласти з ним договір про закупівлю з урахуванням вимог постанови № 1178.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше