Темы статей
Выбрать темы

Чекаємо на закупівельні зміни…

Матвеева Виктория, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Нещодавно Мінекономіки повідомив, що працює над проєктом нової редакції постанови № 1178*. Та вже зараз замовники можуть ознайомитися з цим документом** і внести свої пропозиції. До яких саме змін варто готуватися, читайте у матеріалі.

* Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.

** Див. за посиланням: bit.ly/3ZP7F72.

Навіщо знову змінюють постанову № 1178?

Чудово розуміємо, що всі закупівельники вже неабияк втомилися від постійних оновлень постанови № 1178. Не встигли замовники повністю «переварити» лютневі зміни, як Мінекономіки сповістив про свої плани стосовно наступного апгрейду постанови № 1178.

Головна причина запланованих змін — повернути закупівельні процедури до конкурентних засад. Власне, саме з цією метою передбачається повернення до трираундових аукціонів у Prozorro. При цьому Мінекономіки ще на початку січня повідомляв, що скасування е-аукціонів — це тимчасовий захід.

Коли очікувати набрання чинності змінами до постанови № 1178? Орієнтовно це відбудеться у квітні 2023 року, оскільки в самому проєкті цього документа зазначена дата 03.04.2023. Хоча Мінекономіки й обіцяв повернути закупівельне законодавство до конкурентних процедур не раніше червня 2023. Але, як-то кажуть, обіцянки — цяцянки.

Що планують змінити?

Розглянемо ключові зміни, на які варто очікувати замовникам.

1. Кабмін вирішив повернути у Prozorro е-аукціони. Для цього чинну редакцію постанови № 1178 буде доповнено низкою пунктів. Зокрема, передбачено, що для проведення відкритих торгів із застосуванням е-аукціону має бути подано не менше двох тендерних пропозицій. Також додано, що електронний аукціон проводить електронна система закупівель відповідно до ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (ср. ).

Вочевидь, замовникам доведеться здійснювати відкриті торги за оновленими вимогами постанови № 1178 з дати набрання чинності цим документом. Крім того, вже вкотре необхідно буде переглянути тендерну документацію з огляду на нову редакцію постанови № 1178.

2. Кабмін планує залишити можливість проводити відкриті торги без використання е-аукціону. Це пов’язано з можливими перебоями в системі електропостачання закупівельників. Про це свідчить п. 37 проєкту постанови № 1178.

Так, за наявності ризиків порушення (припинення) роботи системи електропостачання за рішенням замовника відкриті торги можуть бути проведені без застосування е-аукціону. Принаймні поки саме так виглядає формулювання цього пункту. Звісно, ця норма викликає у замовників низку запитань. Наприклад, яким чином замовник може оцінити наявність ризиків, пов’язаних з припинення електропостачання?

3. Вимоги щодо проведенням е-аукціонів передбачено додатковими пунктами, а тому більшість пунктів постанови № 1178 змінить свою нумерацію. Тож наразі не варто занадто категорично ставитися до плутанини в нумерації. Часу на виправлення таких неточностей ще вдосталь.

Та головне правило проведення аукціону — участь двох учасників. А ось якщо вже ж таки прийде один — електронна система визнає його пропозицію переможною, а замовнику залишиться перейти до її розгляду та визначення переможця. Якщо ж для участі у відкритих торгах не буде подано жодної тендерної пропозиції, замовник має право укласти прямий договір. Але в такому разі обов’язковим є виконання вимог, передбачених п.п. 6 п. 13 постанови № 1178.

Що залишать без змін?

Дійсно, є низка норм, які Кабмін не планує змінювати в постанові № 1178. Найважливіші серед них:

вартісні межі для проведення відкритих торгів та застосування е-каталогу. Визначення таких меж наведено в п. 10 постанови № 1178;

перелік підстав, коли замовник може НЕ застосовувати відкриті торги та/або е-каталог. Тобто маємо на увазі п. 13 постанови № 1178;

— перелік випадків, коли сторони мають право змінити істотні умови договору про закупівлю. Вичерпний перелік таких випадків наведено в п. 19 постанови № 1178;

вимоги щодо звітування про закупівлі, а також строки оприлюднення відповідних документів.

Усі ці норми та вимоги залишаться без змін, коригувати їх поки що Кабмін не планує.

Не виключаємо, що остаточний варіант оновленої редакції постанови № 1178 дещо відрізнятиметься від його проєкту. Але закупівельники вже зараз можуть взяти активну участь в удосконаленні цього документа та унести свої пропозиції стосовно «болючих» закупівельних вимог. Принаймні цей проєкт створений у форматі гугл-документа, а тому доступний для громадського обговорення. Тож поки є час, наполегливо радимо всім замовникам ознайомитися з цим документом. Ну і, звісно, будемо разом стежити за рішеннями Кабміну.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше