Темы статей
Выбрать темы

Поточний ремонт доріг: визначаємо предмет закупівлі?

Матвеева Виктория, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Орган місцевого самоврядування (далі — ОМС) планує провести поточний ремонт доріг на окремих вулицях, вартість ремонту кожної вулиці — до 200 тис. грн. Як правильно визначити предмет закупівлі, чи слід сумувати вартість ремонту доріг кількох вулиць? Чи обов’язково проводити відкриті торги, чи є можливість укласти прямий договір?

Як визначити предмет закупівлі?

В описаній ситуації при визначенні предмета закупівлі ОМС, як замовнику, варто звернути увагу на декілька важливих моментів.

По-перше, треба правильно визначити, до якого виду ремонту належать заплановані роботи стосовно такого специфічного об’єкта, як дороги. Власне, необхідно визначати: такі роботи є капітальним чи поточним ремонтом. Для вирішення цього питання замовнику слід звернутися до ГБН Г.1-218-182:2011*.

* Галузеві будівельні норми ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджені наказом Державтодору від 23.08.2011 № 301.

По-друге, з позиції закупівельного законодавства поточний ремонт будь-якого об’єкта (нерухомого чи рухомого майна) є різновидом послуг. Зокрема, до них відносять: транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проєктної документації.

По-третє, при закупівлі послуг із поточного ремонту предмет закупівлі визначаємо з урахуванням особливостей, передбачених Порядком № 708*. Так, предмет закупівлі послуг із поточного ремонту визначають за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014** та ГБН Г.1-218-182:2011.

* Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

** ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджені наказом Мінрегіонрозвитку, будівництва та ЖКГ від 04.06.2014 № 163.

При цьому визначення такого терміна, як лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури, який є різновидом об’єкта будівництва, наведено в п. 3.9 розд. 3 ДБН А.2.2-3:2014. До таких об’єктів належать наземні, надземні або підземні лінійні об’єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо.

Втім, у ситуації нашого читача лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури є кожна дорога (вулиця) відповідного населеного пункту.

УВАГА!

При визначенні предмета закупівлі поточного ремонту дороги (вулиці) її не варто ділити на частини

З огляду на це, закупівлю послуг із поточного ремонту, в т. ч. і ремонт доріг (вулиць), замовник має визначати за кожним лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури, тобто за кожною дорогою (вулицею). Відповідно поточний ремонт кожної дороги (вулиці) — це окремий предмет закупівлі.

Оскільки у замовника є потреба здійснити поточний ремонт двох вулиць, то вони є двома різними лінійними об’єктами інженерно-транспортної інфраструктури, а отже — двома різними предметами закупівель.

І по-четверте, Порядком № 708 не передбачено, за якою конкретно цифрою ДК 021:2015* замовник має визначати предмет закупівлі послуг із поточного ремонту. Порядок містить лише згадку про те, що предмет закупівлі зазначають за кожним окремим об’єктом з урахуванням ДБН А.2.2-3:2014. Тому замовник обирає той код ДК 021:2015, який найбільше підходить тому чи іншому предмету закупівлі. В ситуації читача це буде два предмети закупівлі за кодом ДК 021:201545233142-6 (Ремонт доріг).

* Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», затверджений наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749.

Відкриті торги чи прямий договір?

Правила вибору процедури закупівлі напряму залежать від очікуваної вартості поточного ремонту кожного окремого об’єкта (вулиці). У ситуації, описаній у запитанні, очікувана вартість поточного ремонту кожного об’єкта (вулиці) — до 200 тис. грн.

Це означає, що замовник може укласти два прямих договори без застосування електронної системи закупівель (далі — ЕСЗ). І навіть не сумнівайтеся. Прийняти рішення про укладання прямих договорів замовнику дозволяє п. 11 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (ср. ).

При цьому замовнику необхідно:

1) додати такі закупівлі до річного плану. Таку інформацію оприлюднюємо протягом п’яти робочих днів із дня затвердження змін до річного плану;

2) укласти прямі договори на поточний ремонт;

3) оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, щодо кожної закупівлі. Строк оприлюднення — 10 робочих днів з дня укладання договору. А ось сам договір оприлюднювати не обов’язково.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше