Теми статей
Обрати теми

Поточний ремонт доріг: визначаємо предмет закупівлі?

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Орган місцевого самоврядування (далі — ОМС) планує провести поточний ремонт доріг на окремих вулицях, вартість ремонту кожної вулиці — до 200 тис. грн. Як правильно визначити предмет закупівлі, чи слід сумувати вартість ремонту доріг кількох вулиць? Чи обов’язково проводити відкриті торги, чи є можливість укласти прямий договір?

Як визначити предмет закупівлі?

В описаній ситуації при визначенні предмета закупівлі ОМС, як замовнику, варто звернути увагу на декілька важливих моментів.

По-перше, треба правильно визначити, до якого виду ремонту належать заплановані роботи стосовно такого специфічного об’єкта, як дороги. Власне, необхідно визначати: такі роботи є капітальним чи поточним ремонтом. Для вирішення цього питання замовнику слід звернутися до ГБН Г.1-218-182:2011*.

* Галузеві будівельні норми ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджені наказом Державтодору від 23.08.2011 № 301.

По-друге, з позиції закупівельного законодавства поточний ремонт будь-якого об’єкта (нерухомого чи рухомого майна) є різновидом послуг. Зокрема, до них відносять: транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проєктної документації.

По-третє, при закупівлі послуг із поточного ремонту предмет закупівлі визначаємо з урахуванням особливостей, передбачених Порядком № 708*. Так, предмет закупівлі послуг із поточного ремонту визначають за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією ДБН А.2.2-3:2014** та ГБН Г.1-218-182:2011.

* Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708.

** ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджені наказом Мінрегіонрозвитку, будівництва та ЖКГ від 04.06.2014 № 163.

При цьому визначення такого терміна, як лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури, який є різновидом об’єкта будівництва, наведено в п. 3.9 розд. 3 ДБН А.2.2-3:2014. До таких об’єктів належать наземні, надземні або підземні лінійні об’єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо.

Втім, у ситуації нашого читача лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури є кожна дорога (вулиця) відповідного населеного пункту.

УВАГА!

При визначенні предмета закупівлі поточного ремонту дороги (вулиці) її не варто ділити на частини

З огляду на це, закупівлю послуг із поточного ремонту, в т. ч. і ремонт доріг (вулиць), замовник має визначати за кожним лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури, тобто за кожною дорогою (вулицею). Відповідно поточний ремонт кожної дороги (вулиці) — це окремий предмет закупівлі.

Оскільки у замовника є потреба здійснити поточний ремонт двох вулиць, то вони є двома різними лінійними об’єктами інженерно-транспортної інфраструктури, а отже — двома різними предметами закупівель.

І по-четверте, Порядком № 708 не передбачено, за якою конкретно цифрою ДК 021:2015* замовник має визначати предмет закупівлі послуг із поточного ремонту. Порядок містить лише згадку про те, що предмет закупівлі зазначають за кожним окремим об’єктом з урахуванням ДБН А.2.2-3:2014. Тому замовник обирає той код ДК 021:2015, який найбільше підходить тому чи іншому предмету закупівлі. В ситуації читача це буде два предмети закупівлі за кодом ДК 021:201545233142-6 (Ремонт доріг).

* Національний класифікатор України «Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015», затверджений наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749.

Відкриті торги чи прямий договір?

Правила вибору процедури закупівлі напряму залежать від очікуваної вартості поточного ремонту кожного окремого об’єкта (вулиці). У ситуації, описаній у запитанні, очікувана вартість поточного ремонту кожного об’єкта (вулиці) — до 200 тис. грн.

Це означає, що замовник може укласти два прямих договори без застосування електронної системи закупівель (далі — ЕСЗ). І навіть не сумнівайтеся. Прийняти рішення про укладання прямих договорів замовнику дозволяє п. 11 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (ср. ).

При цьому замовнику необхідно:

1) додати такі закупівлі до річного плану. Таку інформацію оприлюднюємо протягом п’яти робочих днів із дня затвердження змін до річного плану;

2) укласти прямі договори на поточний ремонт;

3) оприлюднити звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ, щодо кожної закупівлі. Строк оприлюднення — 10 робочих днів з дня укладання договору. А ось сам договір оприлюднювати не обов’язково.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі