Темы статей
Выбрать темы

Реєстрація зобов’язань за договором оренди

Станкус Татьяна, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Договір оренди укладено до 2026 року. Як зареєструвати зобов’язання в органі Казначейства за таким договором: щороку на суму, що припадає на відповідний бюджетний період, чи один раз на загальну суму?

Порядок реєстрації зобов’язань у Казначействі

Для початку пригадаємо загальний порядок реєстрації зобов’язань в органах Казначейства. Для цього звернемося до норм Порядку № 309*.

* Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Мінфіну від 02.03.2012 № 309.

Бюджетне фінансове зобов’язання — це зобов’язання розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) сплатити кошти за будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду відповідно до законодавства.

При цьому у випадку, зазначеному у запитанні, йдеться про довгострокове зобов’язання.

Довгострокове зобов’язання — це зобов’язання розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів), строк дії якого перевищує один бюджетний період та відповідно до якого необхідно здійснити платежі протягом поточного та майбутніх бюджетних періодів, узяте на облік органами Казначейства в межах бюджетних асигнувань з урахуванням календарного плану до довгострокового договору.

УВАГА!

Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання виключно в межах бюджетних асигнувань

Зазначене прямо передбачено ст. 48 БКУ* та п. 2.1 Порядку № 309.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Такі бюджетні асигнування установлені кошторисами (планами використання бюджетних коштів).

При цьому слід ураховувати плани асигнувань (за винятком надання кредитів з бюджету) загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спецфонду бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), помісячних планів використання бюджетних коштів.

Як зареєструвати зобов’язання за договором оренди?

Розпорядники бюджетних коштів відповідно до п. 2.2 Порядку № 309 протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання мають подати до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі — Реєстр). Форму цього Реєстру наведено у додатку 1 до Порядку № 309 (ср. ).

Подати Реєстр необхідно у двох примірниках на паперових та електронних носіях і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання. У випадку, описаному у запитанні, таким підтвердним документом є договір оренди.

При цьому за довгостроковими бюджетними зобов’язаннями, строк дії яких перевищує один бюджетний період (довгострокові договори, більше одного року), суми в Реєстрі слід проставляти в межах планових показників поточного бюджетного періоду на підставі даних календарного плану до довгострокового договору. А бюджетний період, як відомо, становить один календарний рік (ч. 1 ст. 3 БКУ).

Звідси висновок: для реєстрації бюджетного зобов’язання до Казначейства слід подати договір оренди незалежно від того, на скільки років він укладений. Утім, у Реєстрі слід зазначати дані виключно за 2024 рік відповідно до даних цього договору оренди.

Підстави для відмови у реєстрації зобов’язань

У рамках розгляду цього питання варто звернути увагу на підстави відмови органів Казначейства у реєстрації бюджетних зобов’язань. Такі підстави передбачені п. 2.10 Порядку № 309.

Так, органи Казначейства не реєструють зобов’язання у разі:

— відсутності у розпорядника бюджетних коштів бюджетних асигнувань, установлених кошторисом;

— відсутності документів, які підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання;

— відсутності затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми (крім випадків, у яких законодавством не передбачено його затвердження);

— невідповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми;

— відсутності документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері закупівель;

— недотримання розпорядниками бюджетних коштів бюджетних повноважень та обмежень, які вводяться законодавчими та іншими нормативно-правовими актами;

— недотримання вимог щодо оформлення поданих документів.

Цей перелік підстав є вичерпним.

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше