Теми статей
Обрати теми

Субсидії: оформлюємо з урахуванням останніх правок

Бондаренко Ксенія, експерт із соціальних питань
Програма надання субсидій на сьогодні є однією з найбільш затребуваних у державі. Це й зрозуміло, адже тарифи на житлово-комунальні послуги постійно зростають. Урядовці вже не раз змінювали механізм надання і оформлення субсидії. Основна мета — спростити та вдосконалити таку процедуру. Що очікувати від квітневої «порції» правок та чи наблизять вони до «благої» мети? Про це і поговоримо у статті.

Субсидія на оплату послуг з управління багатоквартирним будинком

Відзначимо, що з 1 липня 2016 року має стартувати реформа у житлово-комунальній сфері. Засади з цього приводу представлені у Законі України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 р. № 417-VIII. Одна із новацій цього Закону — введення плати за послугу з управління багатоквартирним будинком.

Так ось, тепер субсидія призначається і для відшкодування витрат на оплату управління багатоквартирним будинком, а також, як і раніше, — на оплату користування житлом або його утримання (доповнений п. 1 Положення № 848).

Але власникам, які вже зараз мають відповідні договори та оплачують послуги за управління багатоквартирним будинком, доведеться почекати з оформленням субсидії для відшкодування витрат на оплату такої послуги. За інформацією органу соцзахисту населення, таке право ви зможете реалізувати лише після затвердження нормативно-правових документів про граничний розмір витрат на оплату управління багатоквартирним будинком, який покриватиметься субсидією. Сподіватимемось, чекати доведеться недовго.

Соцнормативи споживання ЖКП: затягніть паски

Нагадаємо: субсидія покриває лише ті витрати на оплату ЖКП, які використані споживачем у рамках соціальних норм щодо користування житлом та соціальних нормативів стосовно використання комунальних послуг. ЖКП, спожиті понад установлені соціальні норми/нормативи, оплачуватимуться за повною вартістю без урахування субсидії.

Показники цих соціальних норм і нормативів споживання ЖКП представлені у постанові № 409, яка вже кілька разів зазнавала правок. І ось вона вкотре відкоригована постановою № 317 (ср. ). Ці правки, як правило, стосуються зниження соціальних нормативів користування деякими видами послуг. Тож доведеться ще більше економити, щоб заощаджувати не лише ресурси, а і кошти свого гаманця.

У таблиці (див. с. 23 цього номера) наведемо соціальні норми користування житлом та соціальні нормативи споживання ЖКП (з урахуванням останніх змін), виходячи з яких нараховується субсидія з 30.04.2016 р.

Послуга

Соціальні норми/нормативи

(на місяць)

1

2

Користування житлом / утримання житла, управління багатоквартирним будинком

13,65 м² загальної площі на особу + 35,22 м² на домогосподарство*

* Якщо, наприклад, сім’я складається із двох осіб, то соцнорма на послугу становить 62,52 м2 (13,65 м2 х 2 + + 35,22 м2), якщо з трьох — 76,17 м2 (13,65 м2 х 3 + 35,22 м2).

Централізоване та індивідуальне опалення (теплопостачання)

Незалежно від джерела та виду енергії

13,65 м² опалюваної площі на особу + 35,22 м² на домогосподарство

Якщо житлові будинки обладнані будинковими та/або квартирними приладами обліку

0,0548 Гкал на 1 м² опалюваної площі х коригуючий коефіцієнт *

(протягом опалювального періоду)

* Розмір коригуючого коефіцієнта наведений у додатку 2 до постанови № 409.

Споживання природного газу

на опалення

5,5 м3 на 1 м2 опалюваної площі х коригуючий коефіцієнт *

(протягом опалювального періоду)

* Розмір коригуючого коефіцієнта наведений у додатку 1 до постанови № 409.

на газову плиту (приготування їжі)

4,4 м3 на особу

на газову плиту (приготування їжі і підігрів води)

7,1 м3 на особу

на газову плиту і водонагрівач

14 м3 на особу

Водопостачання (централізоване)

постачання холодної води

2,4 м3 на особу

(за наявності централізованого постачання гарячої води),

4,0 м3 на особу

(за відсутності централізованого постачання гарячої води)

постачання холодної води*

4,0 м3 на особу

* У разі перерви у наданні послуг з централізованого постачання гарячої води більш як на 14 діб.

постачання гарячої води

1,6 м3 на особу

Водовідведення (централізоване)

4 м3 на особу

Вивезення рідких нечистот*

4 м3 на домогосподарство

* За відсутності системи централізованого водовідведення та за наявності централізованого водопостачання і вигрібних ям.

Споживання електроенергії

на опалення

65 кВт·год на 1 м2 опалюваної площі х коригуючий коефіцієнт*

(протягом опалювального періоду)

* Розмір коригуючого коефіцієнта наведений у додатку 1 до постанови № 409. При визначенні такого нормативу враховуйте особливість, якщо є окремий облік споживання електроенергії за періодами часу.

у будинках, обладнаних стаціонарними електроплитами

За наявності централізованого постачання гарячої води:

130 кВт·год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт·год

на кожного іншого члена сім’ї, але не більше як 250 кВт·год на місяць.

За відсутності централізованого постачання гарячої води:

150 кВт·год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт·год на кожного іншого члена сім’ї, але не більше як 270 кВт·год на місяць

у будинках, не обладнаних стаціонарними електроплитами

За наявності централізованого постачання гарячої води:

90 кВт·год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт·год на кожного іншого члена сім’ї, але не більше як 210 кВт·год на місяць.

За наявності централізованого постачання холодної води та за відсутності централізованого постачання гарячої води та газового водонагрівача:

120 кВт·год на сім’ю з однієї особи + 30 кВт·год на кожного іншого члена сім’ї, але не більше як 240 кВт·год на місяць

у селах і селищах міського типу для громадян, яким відповідно до законодавства держава забезпечує безоплатне освітлення житла

30 кВт·год на особу

Вивезення твердих побутових відходів

0,4167 м3 на особу

Вивезення рідких побутових відходів

0,76 м3 на особу

Доходи для призначення субсидії на сплату ЖКП: як урахувати

Період, за який беруться до уваги доходи. Як і раніше, у загальному випадку субсидія на оплату ЖКП призначається виходячи з розміру середньомісячного сукупного доходу осіб, а субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива — виходячи з річного доходу осіб за попередній календарний рік.

Наприклад, особа звернулася за призначенням субсидії на оплату ЖКП у червні 2016 року. У такому випадку розрахунок субсидії на оплату ЖКП їй здійснюватимуть на підставі доходів за січень — грудень 2015 року.

Виняток зроблено лише для випадків, коли субсидія на оплату ЖКП призначається у I кварталі року. В такому випадку середньомісячний сукупний дохід визначається на підставі доходу осіб за перші три квартали попереднього календарного року. Якщо особа, приміром, звернулася за призначенням субсидії у березні 2016 року, то до уваги візьмуть доходи за січень — вересень 2015 року.

Ці норми п. 12 Положення № 848, викладеного у новій редакції постановою № 319, залишилися без змін. Водночас відкориговані інші приписи цього пункту, які стосуються специфічних випадків врахування доходів для призначення субсидії на оплату ЖКП.

Увага! Постановою № 319 виключено норму щодо можливості призначення субсидії на оплату ЖКП на підставі середньомісячного сукупного доходу за 3 місяці, що передують місяцю, з якого призначається субсидія, а також щодо врахування розміру пенсії за останній місяць перед зверненням.

Доходи, які не враховують при призначенні субсидії. У п. 8 Положення № 848 наведений перелік доходів, які не беруть до уваги при призначенні субсидії (див. перелік у спецвипуску «ОП», 2015, № 14/1,с. 4). Цей перелік завдяки постанові № 319 поповнився новими видами доходів. Так, тепер не враховують при визначенні права на субсидію та її розміру: державну соціальну допомогу на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату ЖКП.

Особливі випадки врахування доходів окремих категорій громадян. Про такі випадки йдеться у п. 12 Положення № 848, норми якого у цій частині зазнали суттєвих змін (див. табл. на с. 25).

№ з/п

Категорія громадян

До розрахунку береться:

Примітка

1

2

3

4

1

Працездатні особи (крім тих, хто навчається за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і проживає разом з батьками чи іншими членами родини; осіб, призваних на строкову військову службу), середньомісячний дохід яких у періоді, який береться до уваги при призначенні субсидії, менший від прожиткового мінімуму для працездатних осіб у цьому періоді

місячний дохід на рівні двох розмірів прожиткового мінімуму*, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді**

В окремих випадках (для сімей, що опинилися у складних життєвих обставинах) за рішенням відповідних комісій до розрахунку може включатися місячний дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді

* До внесення останніх змін — на рівні одного розміру прожиткового мінімум для працездатних осіб.

** При призначенні субсидії протягом 2016 року до уваги береться дохід осіб за 2015 рік (тобто попередній календарний рік). Нагадаємо, що розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб протягом 2015 року складав: з 1 січня — 1218 грн., з 1 вересня — 1378 грн. ( ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» від 28.12.2014 р. № 80-VIII).

2

Громадяни, які одержують (одержували) стипендію, соціальні виплати, а саме: допомогу при народженні (усиновленні) дитини; до досягнення дитиною трирічного віку; по догляду за дитиною-інвалідом віком до 18 років; по догляду за інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу; допомогу по безробіттю

фактичні розміри стипендій та соціальних виплат

Постановою № 319 з цього переліку виключено осіб, які отримують допомогу по догляду за інвалідом I групи або особою, яка досягла 80-річного віку.

Для цих осіб застосовується норма, зазначена у позиції 1 цієї таблиці, якщо вони відповідають критеріям, наведеним у цій позиції

3

Студенти, які мають батьків, зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) самі та навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах і не одержують стипендію*

місячний дохід на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб у відповідному періоді

Раніше такого припису не існувало. Увага! Цей припис застосовується у тому разі, якщо середньомісячний дохід особи у періоді, який береться до уваги при призначенні субсидії, менший від прожиткового мінімуму для працездатних осіб у цьому періоді

4

Особи, які перебувають на обліку як безробітні в службі зайнятості і не одержують допомогу по безробіттю

* Субсидія не призначається, якщо неповнолітні діти (крім студентів денної форми навчання, які зареєстровані та проживають у гуртожитках), маючи батьків, зареєстровані в житловому приміщенні (будинку) самі (тобто без повнолітніх осіб незважаючи на їх ступінь споріднення із дитиною) ( п. 6 Положення № 848).

Разом із тим слід пам’ятати про припис п. 6 Положення № 848: у разі коли у житлових приміщеннях зареєстровані неповнолітні діти, які залишились без батьків, субсидія за цим житлом призначається за заявою опікуна (піклувальника) і розраховується виходячи з розміру виплат (пенсії у зв’язку із втратою годувальника, інших соціальних виплат), які отримує опікун (піклувальник) на підопічних дітей. При призначенні субсидії опікуну (піклувальнику) за місцем його реєстрації вищевказані виплати на підопічних дітей не враховуються у сукупному доході опікуна (піклувальника).

5

Для фізичних осіб — підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку:

Незалежно від отриманих (неотриманих) доходів від підприємницької діяльності

5.1

першої групи

місячний дохід на рівні двох* розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб

При цьому не враховується дохід, отриманий самозайнятою особою, та дохід від підприємницької діяльності**, інформацію про які надано ДФС на запит. Система оподаткування та група платника єдиного податку для спрощеної системи оподаткування визначається на початок місяця, з якого призначається субсидія

5.2

другої групи

місячний дохід на рівні трьох* розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб

5.3

третьої групи

місячний дохід на рівні чотирьох* розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб

* У новій редакції п. 12 Положення № 848 рівень розрахункового доходу для приватних підприємців — єдиноподатників підвищили на один прожитмінімум для кожної із груп.

** Крім підприємницького доходу, фізична особа — підприємець може отримувати ще й інші доходи, наприклад, зарплату (якщо він ще й працює за трудовим договором), стипендію, пенсію та інші соцвиплати. Ці виплати враховуються в загальному порядку.

Призначення субсидій для «бувалих» і «новачків»

«Довготривале» надання субсидії. Одразу заспокоїмо: родинам (особам), які з року в рік отримують субсидію на ЖКП, хвилюватися не варто. Пояснимо: якщо особа (родина) уже подавала документи для оформлення субсидії на оплату ЖКП і вона призначена, то по закінченні періоду призначення субсидії знову подавати документи для оформлення субсидії не потрібно. Річ у тім, що орган соцзахисту населення автоматично (без участі особи, яка претендує на отримання субсидії) розраховує їм субсидію на оплату ЖКП та надсилає повідомлення про призначення субсидії на оплату ЖКП або відмову у її призначенні. Розраховується субсидія на ЖКП окремо на опалювальний сезон (з 1 жовтня по 30 квітня) та на неопалювальний сезон (з 1 травня по 30 вересня).

Увага! Громадянам, які надавали заяву про призначення субсидії на оплату ЖКП на опалювальний період, проте субсидія не вийшла за розрахунком (а саме: розмір плати за ЖКП в межах соціальної норми житла та соціальних нормативів користування ЖКП не перевищує обсягу обов’язкового відсотка платежу сім’ї протягом опалювального сезону), слід звернутися до органу соцзахисту населення і подати нові документи для отримання субсидії на оплату ЖКП у наступному періоді.

Призначення субсидії для орендарів і домогосподарств, що використовують скраплений газ і побутове паливо. Постанова № 319 шляхом викладення п. 14 Положення № 848 у новій редакції змінила умови надання субсидії орендарям (тобто особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла) та громадянам, які претендують на отримання субсидії для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Орендареві субсидія на оплату ЖКП відтепер призначається лише за особистим зверненням з місяця звернення (у межах дії договору оренди) до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців та не більше ніж до кінця місяця, в якому закінчується строк дії договору найму (оренди). Підкреслимо: орендарям субсидія на оплату ЖКП на наступний період призначається виключно при повторному наданні орендарем документів для оформлення субсидії. Справа у тому, що орган соцзахисту населення не наділений повноваженнями автоматично розраховувати субсидію для таких категорій громадян на наступний період.

Важливо! Орендарю субсидія надається за умови, що у нього є чинний договір найму (оренди) житла і йому нараховується плата за ЖКП. При цьому особовий рахунок по сплаті ЖКП може бути відкритий на іншу особу. Субсидія орендарям надається за рішенням відповідної комісії, яке приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

Субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива також надається лише за особистим зверненням громадян. Надається така субсидія один раз на календарний рік. Для отримання цієї субсидії у наступному році громадянин знову має подати пакет документів (заява + декларація) до органу соцзахисту населення. Корисна інформація! Вона стане у нагоді домогосподарствам, які отримували субсидію для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у 2015 році. Якщо до 30.04.2016 р. вам не призначено вказаний вид субсидії на 2016 рік, подавайте нову заяву і декларацію для призначення цієї субсидії у поточному році.

Причому частина субсидії, яка надається для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, розраховується на календарний рік (незалежно від місяця звернення), а частина субсидії, яка надається на оплату ЖКП, розраховується з місяця звернення за її призначенням до кінця поточного року. Щоб зрозуміти, як це виглядає на практиці, наведемо приклад.

Приклад 1. Звернення за субсидією надійшло у червні 2016 року. Домогосподарство використовує вугілля для опалення, скраплений газ (у балонах) для приготування їжі, електричну енергію для освітлення.

У такому випадку субсидія на вугілля та скраплений газ буде надана на весь календарний рік (з січня по грудень 2016 року включно), а субсидія на електричну енергію буде призначена на 7 місяців: з 01.06.2016 р. по 31.12.2016 р.

Призначення субсидії «новачкам». Тут поговоримо про тих, хто уперше звертається для оформлення субсидії на оплату ЖКП (або після перерви у її призначенні). Одразу відзначимо, що для них усе залишилося без змін. За загальним правилом субсидія на оплату ЖКП призначається з місяця звернення за її призначенням. Разом із тим зверніть увагу на два цікаві аспекти, які присутні у новій і попередній редакції п. 14 Положення № 848:

— у разі звернення за призначенням субсидії ЖКП протягом двох місяців з початку опалювального (неопалювального) сезону, субсидія буде призначена з початку такого сезону;

— якщо громадяни, що перебувають у складних життєвих обставинах, не змогли своєчасно звернутися за призначенням субсидії, субсидія може призначатися з дня виникнення відповідного права, але не більше ніж за шість місяців до звернення за призначенням субсидії. Рішення в такому випадку приймається відповідною комісією на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства. Нагадаємо: щоб справа потрапила на розгляд комісії, необхідно зробити відмітку про це у заяві про призначення субсидії. Також радимо подібне питання обговорити із спеціалістом органу соцзахисту населення.

Документи для оформлення субсидії

Пакет документів. У загальному випадку для отримання субсидії особа подає два документи:

заяву про призначення житлової субсидії;

декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії.

Їх форми затверджені постановою КМУ від 28.02.2015 р. № 106. Причому форми заяви та декларації нещодавно оновили.

Також в окремих ситуаціях доведеться подати додаткові документи ( п. 13 Положення № 848):

довідку про доходи. Зауважимо, що з 30.04.2016 р. цю довідку подають лише в одному випадку: якщо в декларації вказані доходи, інформація про які відсутня у ДФС, ПФУ, фондах соцстрахування, і відповідно до законодавства не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення. Останнє ноу-хау: якщо такі доходи неможливо підтвердити довідками, то потрібно подати письмове пояснення довільної форми, в якому вказати причину неподання довідок та розмір таких доходів;

договір найму (оренди) житла (для орендарів, які бажають отримувати субсидію).

Способи подання документів. Зараз у п. 13 Положення № 848 йдеться про сучасний спосіб подання заяви і декларації для отримання субсидії. Так, вказані заяву і декларацію можна подати в електронній формі з використанням засобів телекомунікаційних систем, зокрема з використанням електронного цифрового підпису. Якщо у вас відсутній електронний цифровий підпис, не засмучуйтесь: ви можете надіслати вказані документи електронною поштою без підпису, проте протягом місяця вам необхідно підійти до органу соцзахисту населення та власноруч підписати заяву і декларацію. Інакше ваші документи розглядатися не будуть.

Отже, з 30.04.2016 р. існують такі способи подання документів для призначення субсидії:

— особисто;

— поштою;

— через уповноважену особу, визначену виконавчим органом сільської (селищної) ради (для мешканців сільської місцевості);

— в електронній формі з використанням засобів телекомунікаційних систем.

Більш того, зараз громадяни можуть подати заяву та декларацію за допомогою онлайн-сервісу, розміщеного за посиланням https://subsidii.mlsp.gov.ua. Тут передбачена можливість заповнити заяву і декларацію для подання в паперовому вигляді (після заповнення ви маєте їх роздрукувати, підписати і віднести (переслати поштою) до органу соцзахисту населення) і для подання в електронному вигляді (після заповнення вказані документи одразу пересилаються до органу соцзахисту населення).

Або субсидія, або пільга на оплату ЖКП

Постановою № 319 внесено зміни до п. 4 Положення № 848. Новація полягає у наступному: якщо особам, які користуються пільгами на оплату ЖКП та придбання твердого палива і скрапленого газу, призначено субсидії, — тоді вказані пільги не нараховуються. Пільговики мають визначитися: оформлювати субсидію чи продовжувати користуватися пільгами. Отримати і те, і те тепер не вийде.

Але не засмучуйтеся. Насправді для громадян усе має залишитися на своїх місяцях, що і покажемо на прикладі.

Приклад 2. Сім’я складається з двох пенсіонерів, кожен з яких має право на 50 % пільгу по оплаті ЖКП. При цьому родина користується субсидією. Для них визначено такі показники:

— середньомісячний дохід в розрахунку на одну особу — 1150 грн.;

— плата за ЖКП на місяць (нараховується комунальними підприємствами) — 462 грн.;

— пільга на оплату ЖКП (50 % вартості нарахування) — 231 грн. (462 грн. х 50 %);

— обов’язковий платіж родини (визначено при оформленні субсидії) — 141,80 грн. (або 6,17 % середньомісячного сукупного доходу сім’ї).

Наголошуємо, що розмір обов’язкового платежу за ЖКП для родини становить 141,80 грн. Тоді як розмір субсидії у цьому випадку (з урахуванням пільги на оплату ЖКП) становить 89,20 грн. (462,00 грн. (нарахування) - 231,00 грн. (пільга) - - 141,80 грн. (обов’язковий платіж)).

Розглянемо, чи зміниться фінансове становище родини після того, як їм буде нараховуватися лише субсидія (без урахування пільги на оплату ЖКП). За умови, що всі вищенаведені показники не змінюються, маємо наступне.

Обов’язковий платіж родини не змінюється та становить 141,80 грн. Але збільшується розмір субсидії, який без урахування пільги на оплату ЖКП тепер становить: 320,20 грн. (462,00 грн. (нарахування) - 141,80 грн. (обов’язковий платіж)).

Як бачимо, розмір плати родини не змінився. Змінилися лише взаємовідносини житлово-комунального підприємства та органу соцзахисту населення, але це громадян не потурбує.

Констатуємо: якщо родина отримує субсидію і пільги на оплату ЖКП, то зараз їй автоматично (без будь-яких додаткових звернень) нараховуватиметься лише субсидія. Інформація про таких осіб подається підприємствам — виробникам/виконавцям ЖКП та вноситься до Єдиного реєстру пільговиків. При цьому у підсумку доходи родини не мають постраждати.

Увага! Якщо особі, яка має право на пільги на оплату ЖКП, призначена субсидія у розмірі 0,00 грн. (така ситуація насамперед характерна для неопалювального періоду), то такій особі продовжують надаватися пільги.

Також відзначимо: у випадках, коли особа реалізовує своє право на пільгу і не оформлювала субсидію, їй і надалі надаватиметься пільга на оплату ЖКП. А от якщо пільговик вирішить оформити субсидію, то субсидія (при сумі доходу, що дозволяє її оформити) буде йому призначена, але пільги на оплату ЖКП йому вже не надаватимуться.

Що буде з надлишком «субсидійних» коштів

Економимо ресурси — накопичуємо «субсидіарні» кошти для наступних платежів. Таким принципом користувалося чимало родин. Пояснимо чому. Справа у тому, що п. 15 Положення № 848 (до внесення останніх змін) передбачалось: сума невикористаної субсидії зараховується виконавцем/виробником як оплата послуг, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Ця ситуація повністю змінилася після внесення правок постановою № 319 до п. 15 Положення № 848. З 30.04.2016 р. запроваджено повернення до державного бюджету невикористаних сум субсидії, яка призначена на оплату послуг з опалення.

Причому стосовно централізованого опалення (теплопостачання), до бюджету повертається вся сума невикористаної субсидії. А у разі використання природного газу або електричної енергії для індивідуального опалення, не підлягає поверненню та частина невикористаної суми субсидії, що еквівалентна вартості 100 м3 природного газу або вартості 150 кВт·год електричної енергії. Ця сума зараховується надавачем послуг як оплата за ці послуги, у тому числі як обов’язкова частка платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди. Решта частини невикористаної суми субсидії повертається до бюджету.

Повернення невикористаних сум субсидії на оплату послуг централізованого опалення (теплопостачання) / індивідуального опалення (крім коштів, що залишаються на рахунку домогосподарства) здійснюється комунальними службами після закінчення опалювального сезону на підставі акта звіряння залишків невикористаних сум субсидії, який складається надавачем послуг та органом соціального захисту населення.

Увага! По всім іншим послугам зекономлені кошти залишаться на ваших особових рахунках та будуть зараховані як оплата за ці послуги, у тому числі як обов’язкова частка платежу домогосподарства, на наступні розрахункові періоди.

Обставини, за яких субсидії переглядають

Одразу до діла: перелік випадків, коли рішення комісії про призначення субсидії переглядається, поповнився новими обставинами. У таблиці нижче наведемо цей перелік з урахуванням змін, внесених постановою № 319 до п. 14 Положення № 848. Підкреслимо, що мова йде про випадки, коли субсидія підлягає саме перегляду. Тож за наявності обставин, наведених у таблиці, комісія може прийняти рішення про продовження нарахування субсидії або відмову у її наданні.

№ з/п

Випадки, коли переглядається рішення комісії про призначення субсидії

Нормативний супровід

1

У разі зміни складу осіб, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні (будинку)

П. 14 Положення № 848 (у редакції, викладеній постановою № 319)

2

Якщо будь-хто із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за ЖПК, протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії (призначенням субсидії без звернення) здійснив купівлю земельної ділянки, квартири (будинку), автомобіля, транспортного засобу (механізму), будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку або оплатив послуги (одноразово) з будівництва, ремонту квартири (будинку) або автомобіля, транспортного засобу (механізму), телефонного (в тому числі мобільного) зв’язку (крім ЖКП у межах соціальних норм та нормативів та медичних послуг, пов’язаних із забезпеченням життєдіяльності) на суму, яка на дату купівлі (оплати) перевищує 50 тис. грн.

3

Якщо непрацездатні особи (пенсіонери, інваліди), які проживають самі і яким субсидія призначена на понаднормову площу житла за рішенням комісії, працевлаштувалися, у них виникли інші джерела доходів або у їх житловому приміщенні змінився склад зареєстрованих осіб

П. 4 Положення № 848

Субсидіант зобов’язаний протягом місяця поінформувати (шляхом подання відповідних документів) орган соцзахисту населення про всі зміни, які можуть вплинути на призначення субсидії, а саме: зміну складу зареєстрованих осіб (орендарі — про осіб, які фактично проживають), їх соціального статусу, переліку отримуваних ЖКП, умов їх надання, виконавців ЖПК, купівлю товарів або оплату послуг на суму, яка перевищує 50 тис. грн.

Якщо згаданих змін немає, то субсидія на наступний період надається на раніше визначених умовах, тобто повторного рішення комісії про призначення субсидії не потребується.

Використані документи і скорочення

Постанова № 317постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 серпня 2014 р. № 409» від 27.04.2016 р. № 317.

Постанова № 319постанова КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» від 27.04.2016 р. № 319.

Постанова № 409постанова КМУ «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» від 06.08.2014 р. № 409.

Положення № 848 — Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затверджене постановою КМУ від 21.10.95 р. № 848.

ЖКП — житлово-комунальні послуги.

Комісії — районні, районні у містах Києві і Севастополі держадміністрації, виконавчі органи міських, районних у містах (у разі їх створення) рад або комісії, які ними утворюються.

Теги субсидії
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі