Щодо ремонту доріг у населених пунктах за рахунок коштів місцевого бюджету

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Жовтень, 2009/№ 37
В обраному У обране
Друк
Лист від 12.06.2009 р. № 07-14/735

ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ

ЩОДО РЕМОНТУ ДОРІГ У НАСЕЛЕНИХ ПУНКТАХ ЗА РАХУНОК КОШТІВ МІСЦЕВОГО БЮДЖЕТУ

Лист від 12.06.2009 р. № 07-14/735

 

На запитання щодо ремонту доріг у населених пунктах за рахунок коштів місцевого бюджету, задане за результатами проведеної 23 травня 2009 року у м. Києві Всеукраїнської наради з питань соціально-економічного розвитку сільських населених пунктів, Головне контрольно-ревізійне управління України повідомляє наступне.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі — Закон) відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 31 «Повноваження у галузі будівництва» Закону до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у розділі власні (самоврядні) повноваження належить організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об’єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, а також шляхів місцевого значення.

Також ст. 28 «Повноваження в галузі бюджету, фінансів і цін» Закону передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить об’єднання на договірних засадах коштів відповідного місцевого бюджету та інших місцевих бюджетів для виконання спільних проектів або для спільного фінансування комунальних підприємств, установ та організацій, вирішення інших питань, що стосуються спільних інтересів територіальних громад; управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад («Повноваження щодо управління комунальною власністю» — ст. 29 Закону).

Крім того, відповідно до Закону України «Про автомобільні дороги» (далі — Закон 2) автомобільні дороги загального користування перебувають у державній власності і не підлягають приватизації, а які у зв’язку з розширенням меж територій міст стають частиною їх вулично-дорожньої мережі, можуть передаватися безоплатно в комунальну власність за рішенням Кабінету Міністрів України.

Державне управління автомобільними дорогами загального користування здійснює Державна служба автомобільних доріг України.

Крім того, ст. 16 Закону 2 передбачено, що вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю, а згідно зі ст. 17 Закону 2 управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.

Також згідно зі ст. 19 Закону 2 основними обов’язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів за встановленими для них державними стандартами та нормами; крім того, відповідно до ст. 21 Закону 2 органи місцевого самоврядування, що управляють функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, відповідають за стан вулиць і доріг міст та інших населених пунктів відповідно до діючих норм, у тому числі щодо безпеки руху транспортних засобів і пішоходів та якість робіт з проектування, будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і доріг міст та інших населених пунктів.

Тобто

у випадках, якщо дороги знаходяться у віданні відповідної сільської ради, то вона може проводити відповідні ремонти за рахунок коштів місцевого бюджету.

Проте кошти місцевого бюджету не повинні витрачатися на ремонт доріг, які знаходяться у віданні органу державного управління автомобільними дорогами загального користування.

 

Перший заступник Голови І. Іскра

 

Коментар редакції

 

ЗА РАХУНОК КОШТІВ МІСЦЕВОГО БЮДЖЕТУ МОЖНА ПРОВОДИТИ РЕМОНТ
ЛИШЕ ТИХ ДОРІГ, ЯКІ ЗНАХОДЯТЬСЯ У ВІДАННІ МІСЦЕВИХ РАД

Питання, яке розглядає ГоловКРУ в

листі, що коментується, стосується того, за рахунок яких коштів — державного чи місцевих бюджетів необхідно проводити ремонт доріг.

Відповідно до наданих ГоловКРУ роз’яснень:

— ремонт доріг, які знаходяться у віданні відповідних місцевих рад,

може проводитися за рахунок коштів місцевого бюджету;

— ремонт доріг, які знаходяться у віданні органів державного управління автомобільними дорогами загального користування,

необхідно проводити за рахунок коштів державного бюджету.

Це пов’язано з тим, що видатки державного та місцевих бюджетів

чітко розмежовані.

ГоловКРУ щодо питання розмежування видатків оперує

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР. Ми зі свого боку також розглянемо розмежування видатків на ремонт доріг з позиції Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 р. № 2542-III (далі — БКУ).

Так, згідно зі

ст. 91 БКУ до видатків місцевих бюджетів, які не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів, відносяться видатки на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання доріг місцевого значення.

Видатки

державного бюджету згідно з п. 1 ст. 30 БКУ включають бюджетні призначення, встановлені законом про Державний бюджет України на конкретні цілі, що пов’язані з реалізацією державних програм, перелік яких визначено ст. 87 БКУ.

Статтею 34 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік»

від 26.12.2008 р. № 835-VI (далі — Закон № 835) передбачені видатки державного бюджету на розвиток мережі й утримання автомобільних доріг загального користування.

Крім того,

додатком 3 до Закону № 835 визначено видатки державного бюджету, спрямовані на утримання Державної служби автомобільних доріг України, яка згідно зі ст. 10 Закону України «Про автомобільні дороги» від 08.09.2005 р. № 2862-IV здійснює управління автомобільними дорогами загального користування.

Також нагадаємо, що проведення за рахунок місцевого бюджету видатків, які повинні проводитися за рахунок державного бюджету, є нічим іншим як нецільовим використанням бюджетних коштів.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд