Теми статей
Обрати теми

Відображення результатів інвентаризації в обліку та звітності

Редакція ББ
Стаття

ВІДОБРАЖЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ІНВЕНТАРИЗАЦІЇ В ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ

 

Катерина ЯРОСЛАВСЬКА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Який порядок відображення в обліку надлишків та нестач, виявлених у ході інвентаризації?

 

Порядок відображення в бухгалтерському обліку виявлених у результаті інвентаризації надлишків та нестач основних засобів і ТМЦ розглянемо на прикладі.

Приклад.

У результаті інвентаризації було виявлено нестачу матеріальних цінностей:

— принтера вартістю 850 грн., який обліковується на субрахунку 113 «Малоцінні необоротні матеріальні активи») (знос на такі активи не нараховується);

— плафонів для люстри (3 штуки) загальною вартістю 180 грн.;

 — будівельних матеріалів на суму 420 грн., придбаних за рахунок коштів загального фонду;

— 0,5 кг цукру (у межах норм природних втрат), придбаного в поточному році за рахунок коштів загального фонду за ціною 5,40 грн. за кг.

Установлена нестача грошових коштів у касі — 75 грн.

Установлено особу, винну в нестачі принтера. Осіб, винних у нестачі будівельних матеріалів та плафонів, не встановлено.

Виявлено також надлишки ТМЦ: 1 настільна лампа, 3 кг борошна.

Інвентаризаційною комісією надлишки виявлених матеріальних цінностей було оцінено з урахуванням ринкових цін: настільна лампа — 120 грн., борошно — 2,50 грн. за 1 кг.

Розрахуємо суму шкоди від нестачі принтера, що підлягає відшкодуванню винною особою.

Р = (850 x 1,02* + 850 x 20 %) x 2 = 2074 (грн.).

* Індекс інфляції прийнято умовно.

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспондуючі субрахунки

Сума,грн.

дебет

кредит

1

Оприбутковано надлишки МНМА (настільна лампа)

323

711

120

364

323

120

113

364

120

Одночасно другий запис

811

401

120

2

Оприбутковано надлишки продуктів харчування (борошна)

323

711

7,50

364

323

7,50

232

364

7,50

Сума надлишків, виявлених у ході інвентаризації, уключається до Довідки про надходження в натуральній формі, що подається до органів Держказначейства до закінчення звітного періоду.

3

Списано нестачу продуктів харчування (цукру) у межах норм природних втрат

801

232

2,70

4

Списано малоцінні необоротні матеріальні активи (принтер) унаслідок нестачі, установленої при інвентаризації (винну особу встановлено):

— на суму вартості

401

113

850

— на суму шкоди, завданої винною особою установі

363

711

1037

— на суму, що підлягає сплаті до бюджету

363

642

1037

5

Списано нестачу плафонів в експлуатації (винних осіб не виявлено)

411

221/2

180

6

Списано нестачу будівельних матеріалів (винних осіб не виявлено)

801

204

420

7

Віднесено на винну особу (касира) нестачу грошових коштів

363

301

75

8

Відшкодовано винними особами збитки від нестач принтера та грошових коштів

301

363

2149

9

Здано на реєстраційний рахунок суму коштів, унесених до каси в рахунок погашення нестачі

323

301

2149

10

Перераховано частину коштів, унесених винною особою в рахунок погашення нестачі, що підлягає сплаті до бюджету

642

323

1037

 

 

В яких формах фінансової звітності бюджетні установи відображають результати інвентаризації?

 

Заборгованість за сумами нестач та крадіжок коштів та матеріальних цінностей, сумами збитків від псування матеріальних цінностей, віднесеними на рахунок винних осіб, та іншими сумами, що підлягають утриманню в установленому порядку, відображають:

— у рядку 184 «Розрахунки з відшкодування завданих збитків»

форми № 1 «Баланс»;

— у рядку 080 «Заборгованість за недостачами і крадіжками коштів та матеріальних цінностей»

Довідки про суми дебіторської і кредиторської заборгованості установи за операціями, що не відображаються у формі № 7д, 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами». При цьому в самій формі № 7д, 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» така заборгованість не відображається.

Крім того, суми виявлених нестач відображаються у формах

річної звітності:

— № 9 «Звіт про результати фінансової діяльності»;

— № 15 «Звіт про недостачі та крадіжки грошових коштів та матеріальних цінностей в бюджетних установах»;

— № 5 «Звіт про рух необоротних активів»;

— № 6 «Звіт про рух матеріалів і продуктів харчування».

Інформація про результати проведеної інвентаризації в цілому наводиться також в

пояснювальній записці до річного звіту.

 

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

ЦКУ

— Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

Порядок № 1314

— Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314.

Порядок № 116

— Порядок визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, затверджений постановою КМУ від 22.01.96 р. № 116.

Інструкція № 90

— Інструкція з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затверджена спільним наказом Головного управління Державного казначейства України та Міністерства фінансів України від 30.10.98 р. № 90.

Практичні рекомендації

— Практичні рекомендації щодо проведення ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетної установи (з окремих питань програми), схвалені протоколом засідання Методологічної ради ГоловКРУ від 04.08.2009 р. № 9.

Інструкція № 142/181

— Типова інструкція про порядок списання матеріальних цінностей з балансу бюджетних установ, затверджена спільним наказом Державного казначейства України, Міністерства економіки України від 10.08.2001 р. № 142/181.

Інструкція № 64

— Інструкція з обліку необоротних активів бюджетних установ, затверджена наказом Державного казначейства України від 17.07.2000 р. № 64.

Методичні рекомендації

— Методичні рекомендації щодо бухгалтерського обліку бібліотечних фондів, затверджені наказом Міністерства культури та туризму України від 27.03.2008 р. № 321/0/16/-08.

Інструкція № 281

— Інструкція про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і в організаціях України, затверджена спільним наказом Міністерства палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.2008 р. № 281/171/578/155.

Інструкція № 7

— Інструкція з обліку молодняка тварин, птиці та тварин на відгодівлі, затверджена наказом Міністерства сільського господарства та продовольства України від 15.01.97 р. № 7.

Постанова № 241 — постанова Держкомстату СРСР «Про затвердження форм первинної облікової документації для підприємств і організацій» від 28.12.89 р. № 241.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі