Теми статей
Обрати теми

Щодо особливостей застосування постанови КМУ «Про запровадження обмежень щодо проведення перевірок діяльності сільських та селищних рад, їх виконавчих органів і посадових осіб» від 03.06.2009 р. № 549

Редакція ББ
Лист від 27.07.2009 р. № 25-18/924

ГОЛОВНЕ КОНТРОЛЬНО-РЕВІЗІЙНЕ УПРАВЛІННЯ УКРАЇНИ

ЩОДО ОСОБЛИВОСТЕЙ ЗАСТОСУВАННЯ ПОСТАНОВИ КМУ «ПРО ЗАПРОВАДЖЕННЯ ОБМЕЖЕНЬ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕВІРОК ДІЯЛЬНОСТІ СІЛЬСЬКИХ ТА СЕЛИЩНИХ РАД, ЇХ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ І ПОСАДОВИХ ОСІБ» ВІД 03.06.2009 р. № 549

Лист від 27.07.2009 р. № 25-18/924

 

Головне контрольно-ревізійне управління України розглянуло лист контрольно-ревізійного управління <...> щодо деяких особливостей застосування постанови Кабінету Міністрів України «Про запровадження обмежень щодо проведення перевірок діяльності сільських та селищних рад, їх виконавчих органів і посадових осіб» від 03.06.2009 № 549 (далі — постанова № 549) і повідомляє таке.

 

1. Стосовно сфери дії постанови № 549

Підпунктом 1 пункту 1 постанови № 549 органам виконавчої влади та їх територіальним підрозділам, у тому числі й ГоловКРУ та його територіальним підрозділам, доручається обмежити проведення перевірок сільських та селищних рад, їх виконавчих органів і посадових осіб. Разом з тим, таке обмеження не стосується проведення контрольних заходів з питань використання бюджетних коштів та, зокрема, тих, що проводяться за зверненнями фізичних та юридичних осіб про порушення відповідною сільською або селищною радою чи посадовою особою їх прав або за поданням відповідною радою до органу виконавчої влади письмового звернення про проведення перевірки.

Згідно з частиною 1 статті 55 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» постанови Кабінету Міністрів України, крім постанов, що містять інформацію з обмеженим доступом, набирають чинності з дня їх офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими постановами, але не раніше дня їх опублікування.

Таким чином, постанова № 549 набрала чинності з дня її офіційного опублікування, тобто з 10.06.2009.

 

2. Стосовно правомірності накладення адміністративних стягнень на посадових осіб рад за ст. 1642 КУпАП, а також складання протоколів за статтями 16412, 16414 КУпАП

Постанова № 549 не встановлює обмежень стосовно складання протоколів про адміністративні правопорушення.

Статтею 2341 КУпАП органи державної контрольно-ревізійної служби в Україні уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням законодавства з фінансових питань (стаття 1642), порушенням порядку подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи (стаття 1666).

Згідно з постановою № 549 приймати рішення про притягнення посадових осіб сільських та селищних рад до адміністративної відповідальності необхідно у разі невиконання ними протягом 30 днів після надходження приписів про усунення виявлених порушень.

При цьому звертаємо увагу, що при накладенні адміністративного стягнення необхідно враховувати вимоги Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема, строки накладення адміністративних стягнень.

 

3. Стосовно правомірності незастосування фінансових санкцій за порушення, усунуті на виконання обов’язкових вимог

Відповідно до пункту 10 Порядку зупинення операцій з бюджетними коштами, затвердженого наказом Державного казначейства України від 18.11.2002 № 213, на підставі доповідної записки посадової особи уповноваженого органу або інформації про усунення бюджетного правопорушення уповноваженим органом, який прийняв розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами, або установою вищого рівня, приймається розпорядження про відновлення операцій з бюджетними коштами.

Отже, якщо в уповноваженого органу є підтверджена інформація про усунення бюджетного правопорушення, то зупиняти операції з бюджетними коштами і відразу ж їх відновлювати є недоцільним.

Аналогічно питання врегульовується стосовно призупинення та зменшення бюджетних асигнувань.

З огляду на зазначене та враховуючи вимоги абзацу четвертого підпункту 1 пункту 1 постанови № 549, у разі усунення бюджетного правопорушення фінансові санкції не застосовуються.

 

4. Стосовно строку виконання вимоги

Законом України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» та постановою № 549 не визначається конкретний строк виконання вимоги органів ДКРС підконтрольною установою.

Разом із тим згідно з абзацом другим пункту 46 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 № 550, органи ДКРС мають зазначати у вимогах терміни інформування об’єктом контролю про вжиті заходи щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства.

 

В. о. Голови І. Іскра

 

Коментар редакції

 

ДЕЯКІ ПИТАННЯ ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕВІРОК ДІЯЛЬНОСТІ СІЛЬСЬКИХ ТА СЕЛИЩНИХ РАД,
 ЇХ ВИКОНАВЧИХ ОРГАНІВ І ПОСАДОВИХ ОСІБ

Лист

, що коментується, стосується дії постанови КМУ «Про запровадження обмежень щодо проведення перевірок діяльності сільських та селищних рад, їх виконавчих органів і посадових осіб» від 03.06.2009 р. № 549 (далі — постанова № 549), яка набрала чинності 10.06.2009 р.

Розглянемо основні питання, на які звертає увагу ГоловКРУ у своєму

листі.

1. Обмеження, визначені в

постанові № 549, щодо проведення перевірок діяльності сільських та селищних рад, їх виконавчих органів і посадових осіб, як зазначає ГоловКРУ, не стосуються контрольних заходів з питань використання бюджетних коштів. У першу чергу обмеження, визначені в постанові № 549, не стосуються проведення органами ДКРС контрольних заходів за зверненням фізичних та юридичних осіб і за поданням відповідною радою звернення щодо проведення перевірки.

2. Як відомо, працівники органів ДКРС мають право притягати посадових осіб підконтрольних об’єктів до адміністративної відповідальності шляхом накладення адмінстягнення.

Нагадаємо, що працівники органів ДКРС мають право складати протоколи про адмінправопорушення за такими

статтями Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X (далі — КУпАП):

— 1642 «Порушення законодавства з фінансових питань»;

— 16412 «Порушення законодавства про бюджетну систему України»;

— 16414 «Порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти»;

— 1666 «Порушення порядку подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи».

При цьому відповідно до

п. 1 розділу ІІІ Порядку оформлення органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні, затвердженого наказом Головного контрольно-ревізійного управління України від 12.03.2009 р. № 52 (далі — Порядок № 52), справи про адміністративні правопорушення за ст. 1642та 1666 КУпАП розглядають та накладають адміністративні стягнення від імені органу ДКРС Голова ГоловКРУ та його заступники, начальники контрольно-ревізійних управлінь в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Севастополі та їх заступники.

Справи про порушення законодавства за

ст. 16412 та 16414 КУпАП згідно з п. 1 розділу IV Порядку № 52 розглядаються судом.

Як зазначило ГоловКРУ в

листі, приймати рішення про притягнення посадових осіб сільських та селищних рад до адміністративної відповідальності необхідно в разі невиконання ними приписів про усунення виявлених порушень протягом 30 днів після їх надходження.

3. Також ГоловКРУ в

листі розглядає питання щодо застосування фінансових санкцій. Тут слід звернути увагу на те, що при повному усуненні бюджетних правопорушень, виявлених у ході контрольних заходів, такі фінансові санкції, як зупинення, призупинення та зменшення бюджетних асигнувань, не застосовуються.

При неповному усуненні виявлених у ході ревізії порушень відповідно до

п. 46 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою КМУ від 20.04.2006 р. № 550, органи ДКРС направляють до підконтрольного об’єкта письмову вимогу щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування .
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі