Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Визначення стажу служби в органах місцевого самоврядування

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Вересень, 2009/№ 35
Друк
Відповідь на запитання

ВИЗНАЧЕННЯ СТАЖУ СЛУЖБИ В ОРГАНАХ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

 

Ольга ВІТКОВСЬКА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

У зв’язку з прийняттям постанови КМУ від 17.07.2009 р. № 730 просимо роз’яснити, які періоди роботи включаються до стажу служби в органах місцевого самоврядування:

— з 11.03.92 р. працівника зараховано на посаду касира-рахівника сільської ради;

— з 31.07.98 р. працівника переведено на посаду головного бухгалтера централізованої бухгалтерії сільської ради;

— з 02.02.2009 р. працівника переведено на посаду головного бухгалтера сільської ради. Переведення відбулося на конкурсній основі. Працівнику присвоєно 15-й ранг посадової особи органу місцевого самоврядування (7-ма категорія), та ним прийнято присягу.

(Полтавська обл.)

 

Згідно зі

ст. 22 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-III (далі — Закон № 2493) до стажу служби в органах місцевого самоврядування зараховується період роботи на посадах, на які поширюється дія цього Закону, а також на посадах та в органах, час роботи на (в) яких зараховується до стажу державної служби.

Стаж державної служби обчислюється відповідно до

Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою КМУ від 03.05.94 р. № 283 (далі — Порядок № 283), який застосовується для встановлення держслужбовцям надбавки за вислугу років, надання додаткових оплачуваних відпусток та призначення пенсії.

Як випливає з

абз. 13 п. 2 Порядку № 283, до стажу держслужби зараховується робота на посадах в органах місцевого самоврядування, перелічених у ст. 14 Закону № 2493, а також на інших посадах, не зазначених у цій статті, віднесених КМУ до відповідної категорії посад в органах місцевого самоврядування.

Розглянемо далі, які періоди роботи зазначеного в запитанні працівника включаються до стажу служби в органах місцевого самоврядування.

Період роботи в централізованій бухгалтерії (з 31.07.98 р. по 01.02.2009 р.)

. Період роботи в централізованих бухгалтеріях при органах місцевого самоврядування не зараховується до стажу державної служби. Таке твердження неодноразово підтверджувалося роз’ясненнями Головного управління державної служби України (див. листи від 27.07.2007 р. № 5997/47-07 // «Бюджетна бухгалтерія», 2008, № 1, с. 8 та від 19.03.2008 р. № 2335/47-08). Аргументи такі:

1. Централізовані бухгалтерії створювалися для ведення бухгалтерського обліку виконання бюджету та кошторисів видатків установ, які перебували на балансі сільських, селищних та міських бюджетів. Створювалися вони як самостійні

структурні підрозділи та не належали до органів місцевого самоврядування. Це випливає з Положення про централізовану бухгалтерію при виконавчих комітетах сільських, селищних та міських (міст районного підпорядкування) Рад народних депутатів, затвердженого постановою Ради Міністрів УРСР від 22.12.80 р. № 655*.

* Утратило чинність відповідно до постанови Кабінету Міністрів УРСР від 20.07.91 р. № 102.

До речі, Держказначейство також зазначало, що відокремлені підрозділи, створені при виконавчих органах відповідних місцевих рад як централізовані бухгалтерії, утримуються за рахунок місцевих рад, передбачених у кошторисах бюджетних установ, при яких вони функціонують. Тобто централізовані бухгалтерії не є самостійними суб’єктами госпдіяльності (див.

лист Держказначейства від 20.04.2007 р. № 3.4-07/1023-4899 // «Бюджетна бухгалтерія», 2007, № 18, с. 13).

2. Посади працівників централізованих бухгалтерій не належать до посад державних службовців, робота на яких зараховується до стажу державної служби згідно з

Порядком № 283.

3. Централізовані бухгалтерії не належать до органів, час роботи в яких зараховується до стажу роботи на державній службі відповідно до

Порядку № 283.

На цих підставах

періоди роботи в централізованих бухгалтеріях до стажу державної служби не зараховуються.

Період роботи на посаді касира-рахівника (з 11.03.92 р. по 30.07.98 р.).

Посада касира-рахівника належить до посад службовців апарату органів місцевого самоврядування (не належить до державних службовців). Це випливає з Класифікатора професій ДК 003-95, затвердженого наказом Держстандарту України від 27.07.95 р. № 257, та додатка 46 до постанови КМУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів» від 13.12.99 р. № 2288. Ці документи були чинними на період роботи на посаді касира-рахівника.

Згідно з

п. 3 Порядку № 283 до стажу держслужби зараховуються періоди роботи на посадах службовців в органах, зазначених у п. 2 Порядку № 283 та додатка до нього, якщо при просуванні по службі працівники обійняли посади державних службовців.

Що розуміється під терміном «просування по службі», роз’яснило Головне управління державної служби при КМУ в

Роз’ясненні від 01.01.99 р.

Так, під терміном «просування по службі» слід розуміти

безпосередній перехід з посади службовця на посаду державного службовця в період роботи в державних органах, які передбачено п. 2 Порядку № 283 та додатка до нього, а в разі переходу після 01.01.94 р. — за умови, що перехід (переведення) відбувся на конкурсній основі.

Однак у нашому випадку просування по службі не відбулося, оскільки з посади службовця (касира-рахівника) працівник не перейшов безпосередньо на посаду державного службовця. Тому період з 11.03.92 р. по 30.07.98 р. на посаді касира-рахівника

не включається до стажу державної служби.

Період роботи на посаді головного бухгалтера сільської ради

. З 02.02.2009 р. працівника на конкурсній основі переведено на посаду головного бухгалтера сільської ради, яка належить до категорії посад органів місцевого самоврядування згідно зі ст. 14 Закону № 2493. У зв’язку з цим період роботи з 02.02.2009 р. і дотепер зараховується до стажу державної служби.

Згідно зі

ст. 33 Закону України «Про державну службу» від 16.12.93 р. № 3723-XII надбавка за вислугу років виплачується щомісячно у відсотках до посадового окладу з урахуванням доплати за ранг та залежно від стажу державної служби в таких розмірах: понад 3 роки — 10 %, понад 5 років — 15 %, понад 10 років — 20 %, понад 15 років — 25 %, понад 20 років — 30 %, понад 25 років — 40 %.

У зв’язку з цим на сьогодні у працівника немає стажу в органах місцевого самоврядування, який дає право на надбавку за вислугу років.

Тепер щодо

постанови КМУ від 17.07.2009 р. № 730. Зазначеною постановою п. 3 Порядку № 283 доповнено новим абзацом двадцять п’ятим, згідно з яким до стажу державної служби зараховується період роботи на посаді керівних працівників та спеціалістів у виконавчих органах асоціацій органів місцевого самоврядування, якщо до цього працівник перебував на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування та після закінчення роботи в зазначених органах повернувся на державну службу, службу в органах місцевого самоврядування.

Згідно зі

ст. 1 Закону України «Про асоціації органів місцевого самоврядування» від 16.04.2009 р. № 1275-VI асоціації органів місцевого самоврядування та їх добровільні об’єднання — це добровільні неприбуткові об’єднання, створені органами місцевого самоврядування з метою більш ефективного здійснення своїх повноважень, узгодження дій органів місцевого самоврядування щодо захисту прав та інтересів територіальних громад, сприяння місцевому та регіональному розвитку.

Як випливає із запитання, працівник не обіймав посади керівних працівників та спеціалістів у виконавчих органах асоціацій органів місцевого самоврядування, тому положення абзацу двадцять п’ятого п. 3 Порядку № 283 на нього не поширюються.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі