Теми статей
Обрати теми

Чисельність працівників бухгалтерій за спеціальним фондом кошторису

Редакція ББ
Стаття

ЧИСЕЛЬНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ БУХГАЛТЕРІЙ ЗА СПЕЦІАЛЬНИМ ФОНДОМ КОШТОРИСУ

 

Майже всі бюджетні організації для залучення додаткових коштів надають платні послуги. У деяких з них об’єм платних послуг, що надаються, дуже великий. Цей факт відображається і на діяльності працівників бухгалтерії, адже обов’язки щодо організації обліку платних послуг, розрахунків їх вартості, обліку надходження плати за послуги покладаються саме на бухгалтерію. Крім того, працівники бухгалтерій ведуть облік і інших надходжень до спеціального фонду, таких як надходження від оренди, продажу майна тощо.

У цій статті розповімо про те, як правильно розрахувати чисельність працівників бухгалтерії за спеціальним фондом та включити їх до штатного розпису.

Ольга ЄФРЕМОВА, головний бухгалтер централізованої бухгалтерії при обласній клінічній лікарні

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

ШТАТНИЙ РОЗПИС ЗА СПЕЦІАЛЬНИМ ФОНДОМ: ПОТРІБЕН ЧИ НІ?

Це питання й досі залишається актуальним в зв’язку з тим, що безпосередньої вимоги щодо складання окремого штатного розпису за спеціальним фондом чинне законодавство не містить. Але при цьому існує низка законодавчих вимог, виконання яких потребує складання

окремого штатного розпису за спеціальним фондом.

Так, відповідно до

п. 20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228, під час визначення обсягів видатків бюджету та/або надання кредитів з бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об’єктивну потребу в коштах кожної установи виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у школах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності , необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.

Розпорядники приводять свої витрати у відповідність із бюджетними асигнуваннями та іншими показниками, що доведені лімітними довідками. Для цього

чисельність працівників установи, що пропонується до затвердження за штатним розписом, повинна бути приведена у відповідність із визначеним фондом оплати праці, а інші витрати — у відповідність із іншими встановленими асигнуваннями таким чином, щоб забезпечити виконання покладених на установу функцій.

Видатки на заробітну плату з коштів спеціального фонду обчислюються залежно від обсягу діяльності, що провадиться за рахунок цих коштів, із застосуванням встановлених законодавством норм, які використовуються установами аналогічного профілю.

Також виходячи з того, що і плани асигнувань, і самі кошториси за спеціальним та загальним фондами

складаються окремо, а чисельність працівників повинна бути приведена у відповідність до фонду оплати праці, доцільно штатні розписи за спеціальним фондом складати окремо.

Як зазначило ГоловКРУ у

Методичних рекомендаціях по інспектуванню повноти надходження та правильності використання коштів спеціального фонду, затверджених його наказом від 31.03.2006 р. № 115, враховуючи, що чітке нормативне врегулювання цього питання відсутнє, при проведенні ревізії необхідно досліджувати документальні докази виконання працівниками зобов’язань за посадою, яку вони обіймають згідно зі штатним розписом за загальним фондом бюджету, і окремо — документацію, що підтверджує час і обсяг роботи, яка виконується в рамках надання платних послуг.

Ураховуючи все вищезазначене, для бюджетних установ, які надають платні послуги, доцільно складати за спеціальним фондом кошторису окремі штатні розписи.

Лише в цьому випадку бюджетна установа зможе чітко розмежувати працівників, оплата праці яких здійснюватиметься з різних джерел.

 

ЯКИМИ НОРМАТИВНИМИ ДОКУМЕНТАМИ КЕРУВАТИСЯ ПРИ РОЗРАХУНКУ ЧИСЕЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ БУХГАЛТЕРІЇ ЗА СПЕЦІАЛЬНИМ ФОНДОМ

Чисельність працівників централізованих бухгалтерій визначається згідно з

постановою Ради Міністрів Української РСР «Про типові штати централізованих бухгалтерій при обласних, міських та районних відділах (управліннях) народної освіти, охорони здоров’я і культури та при центральних районних і міських лікарнях» від 17.05.79 р. № 255.

Щодо установ та закладів сфери охорони здоров’я, то

Типові штатні нормативи персоналу централізованих бухгалтерій при бюджетних закладах охорони здоров’я визначені в додатку 45 до наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров’я» від 23.02.2000 р. № 33 (далі — наказ № 33).

У той же час відповідно до роз’яснень, наданих Мінпраці в

листі від 21.04.2010 р. № 4174/0/14-10/13 та Держказначейством у листі від 11.05.2010 р. № 15-05/1031-8055, для розрахунку нормативної чисельності працівників, зайнятих бухгалтерським обліком, застосовуються Міжгалузеві нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку, затверджені наказом Мінпраці від 26.09.2003 р. № 269 (далі — Міжгалузеві нормативи № 269).

Крім того, слід зазначити, що розрахунок штатних посад бухгалтерії за спеціальним фондом не завжди можливий за нормами, установленими

наказом № 33.

Так, згідно з

додатком 45 до наказу № 33 при наданні платних послуг відділеннями (підрозділами), у тому числі зубопротезними, при безпосередньому проведенні бухгалтерією грошових розрахунків з населенням додатково вводяться посади касирів з розрахунку одна посада на 10 посад лікарів, які надають такі послуги (утримуються на госпрозрахунку або за рахунок спецкоштів), але не менше 0,5 посади. Але не завжди платні послуги надаються лікарями, адже Переліком платних послуг, які можуть надаватися в державних та комунальних закладах охорони здоров’я, вищих медичних навчальних закладах та науково-дослідних установах, затвердженим постановою КМУ від 17.09.96 р. № 1138, передбачені також і послуги, які надаються іншим персоналом лікувально-профілактичних закладів.

Крім того, за спеціальним фондом кошторису бухгалтери виконують не лише ті обов’язки, які стосуються надання платних послуг, а й ведуть розрахунки з орендної плати, податкових зобов’язань тощо.

Міжгалузеві нормативи № 269

містять норми часу на виконання робіт із бухгалтерського обліку та нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку установ, організацій, підприємств. Як зазначило при цьому Держказначейство у згаданому вище листі, Міжгалузеві нормативи № 269 не містять норм витрат часу на здійснення специфічних операцій бухгалтерського обліку в бюджетних установах, таких як: організація контролю виконання кошторису бюджетної установи, виділення в обліку касових і фактичних видатків, організація обліку в розрізі кодів бюджетної класифікації, сувора відповідність обліку і звітності вимогам нормативних документів, зокрема з урахуванням галузевої специфіки обліку (охорона здоров’я, освіта, наука, культура тощо). У зв’язку з цим кожна бюджетна організація під час визначення чисельності працівників бухгалтерії має враховувати свої особливості ведення обліку.

Зупинимося більш детально на розрахунку норм чисельності працівників бухгалтерії відповідно до вимог

Міжгалузевих нормативів № 269.

 

РОЗРАХУНОК ЧИСЕЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНИМ ФОНДОМ

Збірник

Міжгалузевих нормативів № 269 містить норми часу на виконання робіт із бухгалтерського обліку та нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку установ, організацій, підприємств.

У нормах часу наведено види виконуваних робіт, які передбачаються документами (стандартами) із бухгалтерського обліку та звітності. Норми часу встановлено на виконання робіт одним виконавцем, наведено в годинах та оформлено як

нормативні карти.

У нормативних картах наведено одиниці виміру обсягу робіт (один баланс, одна відомість, одна позиція тощо).

Норми часу враховують час на підготовчо-завершувальні роботи, обслуговування робочого місця, відпочинок, уключаючи фізкультурні паузи і особисті потреби. Він становить 10 % від оперативного часу.

Норми часу на виконання бухгалтерського обліку визначаються з урахуванням інших факторів шляхом застосування

поправочних коефіцієнтів:

1. Коефіцієнт, що враховує якість документації, з якою працює бухгалтер. Цей коефіцієнт при якісних документах приймається на рівні 1,0, а при документах, які мають недоліки, — на рівні 1,1.

2. Коефіцієнт, який враховує необхідність перевірки розрахунків під час виконання робіт з бухгалтерського обліку. Цей коефіцієнт приймається на рівні 1,1.

Норми часу розраховано на виконання роботи з належною якістю. Виправлення помилок, які допустив виконавець,

проводиться за рахунок основної норми часу.

Нормативи чисельності розроблено залежно від трудомісткості типового складу виконуваних робіт та розраховано залежно від факторів, що мають найбільший вплив на їх величину.

Трудомісткість типового складу робіт, що виконуються працівниками бухгалтерського обліку, розраховується за формулами, наведеними у

Міжгалузевих нормативах № 269.

Також можна розраховувати чисельність працівників бухгалтерського обліку залежно від загальної чисельності працівників та кількості самостійних структурних підрозділів, яка визначається за формулою, наведеною в

Міжгалузевих нормативах № 269.

Нормативи чисельності приймаються за відповідними нормативними картами згідно з величинами факторів-арґументів. Якщо величини факторів-арґументів відрізняються від наведених у нормативних картах, то розрахунок чисельності виконується за формулами, які наведено у картах.

Розглянемо розрахунок посад бухгалтерів за спеціальним фондом на

прикладі. Для цього нам знадобляться вхідні дані (див. табл. 1 на с. 28). При цьому під час визначення найменування виду виконуваних робіт, одиниць виміру та показників розрахунку скористаємось нормативними картами, які є додатками до Міжгалузевих нормативів № 269, та врахуємо особливості діяльності установи.

Кількісний вираз показника, кількість операцій за одним показником за місяць та обсяг робіт за місяць визначаються за фактичною діяльністю установи виходячи з даних попередніх років.

Обсяг робіт за рік визначається шляхом множення обсягу робіт за місяць на 12 календарних місяців.

 

Довідка про планові показники міської клінічної лікарні
для розрахунку штатних посад за спеціальним фондом виходячи з трудомісткості

Таблиця 1

Найменування виду виконуваних робіт

Одиниця виміру

Показники для розрахунку

Кількісний вираз показника

Кількість операцій
за 1 показником
за 1 місяць

Обсяг робіт за місяць

Обсяг робіт за рік

1

2

3

4

5

6

7

Облік коштів у касі

1. Документальне оформлення надходження готівкою

прибутковий касовий ордер —
1 позиція

касовий ордер

1

125

125

1500

2. Реєстрація прибуткових касових ордерів

журнал реєстрації — 1 позиція

журнал реєстрації

1

125

125

1500

3. Документальне оформлення видачі готівкою

платіжна відомість — 1 позиція

платіжна відомість

1

125

125

1500

4. Інвентаризація каси

відомість — 1 позиція

відомість

 

 

 

4

5. Облік готівкових коштів

Те саме

 

1

125

125

1500

Облік надходження та списання грошових коштів на рахунках у банку

1. Облік операцій надходження коштів на рахунок

рахунок (відомість) — 1 позиція

х

х

х

х

16079

в т. ч. надходження коштів за договорами оренди

рахунок (відомість) — 1 позиція

договору оренди

33

11

363

4356

в т. ч. надходження коштів від мешканців гуртожитку

рахунок (відомість) — 1 позиція

мешканці гуртожитку

80

4

320

3840

в т. ч. надходження коштів за автостоянку

рахунок (відомість) — 1 позиція

машиномісця

68

5

340

4080

в т. ч. надходження коштів за договорами дозиметричного контролю

рахунок (відомість) — 1 позиція

договорів на рік

227

 

 

227

в т. ч. надходження коштів за послуги медичних комісій

рахунок (відомість) — 1 позиція

людей

6

6

36

432

в т. ч. надходження коштів за медичні послуги

рахунок (відомість) — 1 позиція

договори

96

2

192

2304

в т. ч. надходження коштів за виконавчими листами

рахунок (відомість) — 1 позиція

листів на рік

5

1

5

60

в т. ч. надходження коштів за клінічні дослідження

рахунок (відомість) — 1 позиція

дослідження

20

2

40

480

в т. ч. надходження коштів за навчання інтернів

рахунок (відомість) — 1 позиція

інтерни

25

1

25

300

2. Облік списання та видачі готівки з рахунків

рахунок (відомість) — 1 позиція

х

х

х

х

16079

в т. ч. списання коштів за договорами оренди

рахунок (відомість) — 1 позиція

договору оренди

33

11

363

4356

в т. ч. списання коштів по мешканцям гуртожитку

рахунок (відомість) — 1 позиція

мешканці гуртожитку

80

4

320

3840

в т. ч. списання коштів по автостоянці

рахунок (відомість) — 1 позиція

машиномісця

68

5

340

4080

в т. ч. списання коштів за договорами
дозиметричного контролю

рахунок (відомість) — 1 позиція

договорів на рік

227

 

 

227

в т. ч. списання коштів по медичним комісіям

рахунок (відомість) — 1 позиція

людей

6

6

36

432

в т. ч. списання коштів по медичним послугам

рахунок (відомість) — 1 позиція

договори

96

2

192

2304

в т. ч. списання коштів за виконавчими листами

рахунок (відомість) — 1 позиція

листів на рік

5

1

5

60

в т. ч. списання коштів по клінічним дослідженням

рахунок (відомість) — 1 позиція

дослідження

20

2

40

480

в т. ч. надходження коштів за навчання інтернів

рахунок (відомість) — 1 позиція

інтерни

25

1

25

300

Облік доходів та видатків

1. Облік доходів від надання послуг (виконання робіт)

рахунок (відомість) — 1 позиція

х

х

х

х

16079

в т. ч. надходження коштів за договорами оренди

рахунок (відомість) — 1 позиція

договору оренди

33

11

363

4356

в т. ч. надходження коштів від мешканців гуртожитку

рахунок (відомість) — 1 позиція

мешканці гуртожитку

80

4

320

3840

в т. ч. надходження коштів за автостоянку

рахунок (відомість) — 1 позиція

машиномісця

68

5

340

4080

в т. ч. надходження коштів за договорами дозиметричного контролю

рахунок (відомість) — 1 позиція

договорів на рік

227

 

 

227

в т. ч. надходження коштів за послуги медичних комісій

рахунок (відомість) — 1 позиція

людей

6

6

36

432

в т. ч. надходження коштів за медичні послуги

рахунок (відомість) — 1 позиція

людей

96

2

192

2304

в т. ч. надходження коштів за виконавчими листами

рахунок (відомість) — 1 позиція

листів на рік

5

1

5

60

в т. ч. надходження коштів за клінічні дослідження

рахунок (відомість) — 1 позиція

дослідження

20

2

40

480

в т. ч. надходження коштів за навчання інтернів

рахунок (відомість) — 1 позиція

інтерни

25

1

25

300

2. Облік фінансових результатів списання витрат підприємства

рахунок (відомість) — 1 позиція

х

х

х

х

16079

в т. ч. списання коштів за договорами оренди

рахунок (відомість) — 1 позиція

договору оренди

33

11

363

4356

в т. ч. списання коштів по мешканцям гуртожитку

рахунок (відомість) — 1 позиція

мешканці гуртожитку

80

4

320

3840

в т. ч. списання коштів по автостоянці

рахунок (відомість) — 1 позиція

машиномісця

68

5

340

4080

в т. ч. списання коштів за договорами
дозиметричного контролю

рахунок (відомість) — 1 позиція

договорів на рік

227

 

 

227

в т. ч. списання коштів по медичним комісіям

рахунок (відомість) — 1 позиція

людей

6

6

36

432

в т. ч. списання коштів по медичним послугам

рахунок (відомість) — 1 позиція

людей

96

2

192

2304

в т. ч. списання коштів за виконавчими листами

рахунок (відомість) — 1 позиція

листів на рік

5

1

5

60

в т. ч. списання коштів по клінічним дослідженням

рахунок (відомість) — 1 позиція

дослідження

20

2

40

480

в т. ч. надходження коштів за навчання інтернів

рахунок (відомість) — 1 позиція

інтерни

25

1

25

300

Облік розрахунків за податками та платежами

1. Облік розрахунків за ПДВ

рахунок — 1 позиція

х

х

х

х

5375

в т. ч. розрахунки за ПДВ по надходженню коштів за договорами оренди

рахунок (відомість) — 1 позиція

договору оренди

33

1

33

396

в т. ч. розрахунки за ПДВ по надходженню коштів від мешканців гуртожитку

рахунок (відомість) — 1 позиція

мешканці гуртожитку

80

1

80

960

в т. ч. розрахунки за ПДВ по надходженню коштів за автостоянку

рахунок (відомість) — 1 позиція

машиномісця

68

1

68

816

в т. ч. розрахунки за ПДВ по надходженню коштів за договорами дозиметричного контролю

рахунок (відомість) — 1 позиція

договорів на рік

227

 

 

227

в т. ч. розрахунки за ПДВ по надходженню коштів за послуги медичних комісій

рахунок (відомість) — 1 позиція

людей

6

1

6

72

в т. ч. розрахунки за ПДВ по надходженню коштів за медичні послуги

рахунок (відомість) — 1 позиція

людей

96

2

192

2304

в т. ч. розрахунки за ПДВ по надходженню коштів за виконавчими листами

рахунок (відомість) — 1 позиція

листів на рік

5

1

5

60

в т. ч. розрахунки за ПДВ по надходженню коштів за клінічні дослідження

рахунок (відомість) — 1 позиція

дослідження

20

1

20

240

в т. ч. розрахунки за ПДВ по надходженню коштів за навчання інтернів

рахунок (відомість) — 1 позиція

інтерни

25

1

25

300

2. Облік податку на землю

рахунок — 1 позиція

х

х

х

х

396

в т. ч. розрахунки з податку на землю
за договорами оренди

рахунок (відомість) — 1 позиція

договору оренди

33

1

33

396

3. Облік податкового зобов’язання

рахунок — 1 позиція

х

х

х

х

5375

в т. ч. облік податкового зобов’язання за ПДВ по надходженню коштів за договорами оренди

рахунок (відомість) — 1 позиція

договору оренди

33

1

33

396

в т. ч. облік податкового зобов’язання за ПДВ по надходженню коштів від мешканців гуртожитку

рахунок (відомість) — 1 позиція

мешканці гуртожитку

80

1

80

960

в т. ч. облік податкового зобов’язання за ПДВ по надходженню коштів за автостоянку

рахунок (відомість) — 1 позиція

машиномісця

68

1

68

816

в т. ч. облік податкового зобов’язання за ПДВ по надходженню коштів за договорами
дозиметричного контролю

рахунок (відомість) — 1 позиція

договорів на рік

227

 

 

227

в т. ч. облік податкового зобов’язання за ПДВ по надходженню коштів за послуги медичних комісій

рахунок (відомість) — 1 позиція

людей

6

1

6

72

в т. ч. облік податкового зобов’язання за ПДВ по надходженню коштів за медичні послуги

рахунок (відомість) — 1 позиція

людей

96

2

192

2304

в т. ч. облік податкового зобов’язання за ПДВ по надходженню коштів за виконавчими листами

рахунок (відомість) — 1 позиція

листів на рік

5

1

5

60

в т. ч. облік податкового зобов’язання за ПДВ по надходженню коштів за клінічні дослідження

рахунок (відомість) — 1 позиція

дослідження

20

1

20

240

в т. ч. облік податкового зобов’язання за ПДВ по надходженню коштів за навчання інтернів

рахунок (відомість) — 1 позиція

інтерни

25

1

25

300

 

Нормативну чисельність працівників бухгалтерського обліку визначатимемо за формулою, наведеною у

п. 11 Міжгалузевих нормативів № 269, а саме:

Н = Тз : Ф

х К х Кк.п.з.,

де

Н — нормативна чисельність працівників бухгалтерського обліку, осіб;

Тз

— загальна трудомісткість типового складу робіт;

Ф

— річний фонд робочого часу одного працівника, годин;

К

— коефіцієнт, що враховує заплановані невиходи працівників (відпустки, хвороби тощо);

Кк.п.з.

— коефіцієнт, що враховує питому вагу робіт з бухгалтерського обліку та звітності, яка виконується на ПЕОМ, величину яких визначено методом дослідження.

Припустимо, що роботи з бухгалтерського обліку повністю виконуються на ПЕОМ, тобто

Кк.п.з.дорівнює 1.

К

відповідно до п. 11 Міжгалузевих нормативів № 269 установлений на рівні 1,15.

Норма часу (годин) на виконання однієї операції визначається відповідно до карт 1 — 11, які є додатками до

Міжгалузевих нормативів № 269.

Трудомісткість визначимо за формулою, наведеною у

п. 11 Міжгалузевих нормативів № 269, а саме:

img 1

де

Т0— витрати часу на виконання конкретного типового виду роботи;

Vi — обсяг конкретного типового виду роботи, виконуваної за рік.

Норма тривалості робочого часу у 2011 році становить 1996 годин.

Наведемо розрахунок у табл. 2 (див. с. 32).

Таким чином, згідно з наведеним розрахунком у штатному розписі за спеціальним фондом кошторису установи може бути затверджено

0,25 ставки касира та 7 ставок бухгалтерів, з яких 1,75 ставки бухгалтера з обліку грошових коштів на рахунках банків, 4,5 ставки бухгалтера з обліку доходів та видатків і 0,75 ставки бухгалтера з обліку розрахунків за податками та платежами.

Зауважимо, що наведений розрахунок є лише прикладом. Кожна установа повинна скласти свій розрахунок залежно від умов роботи та особливостей ведення бухгалтерського обліку.

 

Таблиця 2

Назва посади

Розрахунок

Кількість посад

Найменування виду
виконуваних робіт

Одиниця виміру

Норма
часу (годин) на виконання 1 операції

Обсяг робіт за рік

Трудомісткість

Коефіцієнт відпусток

Норма тривалості робочого часу на 2011 рік

Розрахунок (стовпчики 7*8/9)

Округлення

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

1

Касир

1. Документальне оформлення надходження готівкою

Прибутковий касовий ордер — 1 позиція

0,2

1500

300

1,15

1996

0,30271042

0,25

2. Реєстрація прибуткових касових ордерів

Журнал реєстрації — 1 позиція

0,05

1500

75

3. Документальне оформлення видачі готівкою

Платіжна відомість — 1 позиція

0,05

1500

75

4. Інвентаризація каси

Відомість — 1 позиція

0,1

4

0,4

5. Облік готівкових коштів

Те саме

0,05

1500

75

Разом

525,4

2

Бухгалтер з обліку грошових коштів на рахунках банків

1.Облік операцій надходження коштів на рахунок

Рахунок (відомість) — 1 позиція

0,1

16079

1607,9

1,15

1996

1,852790581

1,75

2. Облік списання та видачі готівки

Те саме

0,1

16079

1607,9

Разом

3215,8

3

Бухгалтер з обліку доходів та видатків

1. Облік доходів від надання послуг виконання робіт

Рахунок (відомість) — 1 позиція

0,25

16079

4019,75

1,15

1996

4,631976452

4,5

2. Облік фінансових результатів списання витрат підприємства

Рахунок (відомість) — 1 позиція

0,25

16079

4019,75

Разом

8002

4

Бухгалтер з обліку розрахунків за податками та платежами

1. Облік розрахунків за ПДВ

Рахунок — 1 позиція

0,1

5375

537,5

1,15

1996

0,704115731

0,75

2. Облік податку на землю

Рахунок — 1 позиція

0,1

396

39,6

3. Облік податкового зобов’язання

Рахунок — 1 позиція

0,12

53075

645

Разом

1222,10

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі