Питання атестації педагогічних працівників

В обраному У обране
Друк
Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Березень, 2011/№ 9
Відповідь на запитання

ПИТАННЯ АТЕСТАЦIЇ ПЕДАГОГIЧНИХ ПРАЦIВНИКIВ

 

Ольга МАЛИШЕВА, головний спеціаліст відділу прогнозування розвитку загальної середньої освіти Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти

 

Педагогічні працівники подали заяви на атестацію в жовтні 2010 року згідно з Типовим положенням, затвердженим наказом Міносвіти від 20.08.93 р. № 310, яким не передбачено послідовного отримання категорій. Відповідно до цих заяв працівники претендують відразу на першу, вищу категорії.

З уведенням у дію нового Типового положення про атестацію отримання категорій має бути послідовним. Як у такому випадку атестувати таких працівників?

(м. Київ)

 

Через те, що

Типове положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міносвіти від 06.10.2010 р. № 930 (далі — Типове положення № 930), набрало чинності, коли атестаційний процес 2010/2011 навчального року вже розпочався, виникло багато запитань щодо порядку його застосування у поточному навчальному році.

Зважаючи на загальновизнаний при застосуванні нормативних документів принцип неприпустимості зворотної дії в часі законів та інших нормативно-правових актів, педагогічні працівники, яких до 20 жовтня 2010 року внесено до списків осіб для проходження позачергової атестації з метою підвищення кваліфікаційної категорії, повинні проходити атестацію незалежно від терміну, який минув після присвоєння їм кваліфікаційної категорії за результатами попередньої атестації.

Щодо додержання вимог

п. 4.7 Типового положення № 930 про послідовність присвоєння кваліфікаційних категорій, то слід ураховувати, що рішення за результатами атестацій будуть ухвалюватися атестаційними комісіями у березні — квітні 2011 року, тобто після набрання чинності Типовим положенням № 930 педагогічним працівникам, які атестуються, може бути присвоєна кваліфікаційна категорія на ступінь вища, ніж та, яку вони отримали за результатами попередньої атестації. Зокрема, якщо працівник має кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії», йому може бути присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст першої категорії».

Ці вимоги не поширюються лише на педагогічних працівників, які в міжатестаційний період підготували переможців III етапу всеукраїнських або міжнародних учнівських та студентських олімпіад з базових навчальних предметів; переможців III етапу всеукраїнських або міжнародних спортивних змагань; переможців всеукраїнських конкурсів фахової майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів, переможців всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідних робіт учнів — членів Малої академії наук, а також педагогічні працівники, які стали переможцями або лауреатами конкурсів фахової майстерності, що проводяться центральними органами виконавчої влади, мають наукові ступені, вчені або почесні звання, якщо їх діяльність за профілем збігається з наявним науковим ступенем, ученим (почесним) званням.

Необхідно зауважити, що педагогічним працівникам, яким раніше було присвоєно кваліфікаційні категорії «спеціаліст першої категорії» та «спеціаліст вищої категорії» і чинність яких була втрачена з підстав, передбачених

ч. 3 п. 3.2 Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого наказом Міносвіти від 20.08.93 р. № 310, у поточному та наступних навчальних роках рішеннями атестаційних комісій можуть бути присвоєні кваліфікаційні категорії, які вони мали раніше. При цьому критерієм для присвоєння категорії має бути відповідність працівника вимогам, установленим пп. 4.3 — 4.6 Типового положення № 930.

 

 

30.12.2010 р. набрало чинності нове Типове положення про атестацію педагогічних працівників, у п. 3.22 якого зазначено, що за педагогічними працівниками, які переходять на посади методистів, зберігаються присвоєні попередньою атестацією кваліфікаційні категорії.

Чи означає цей пункт, що потрібно переглянути категорії та відповідно оклади викладачам училища I — II рівнів акредитації, які перейшли на посади методистів з вересня 2010 року, тобто до набуття чинності Положенням? До переходу на посади методистів викладачам була присвоєна вища категорія (12-й розряд), а при переході на посаду методистів їм було встановлено посаду спеціаліста без категорії (9-й розряд).

(м. Харків)

 

Новим

Типовим положенням № 930 передбачено, що за педагогічними працівниками, які переходять на посади методистів, зберігаються присвоєні попередньою атестацією кваліфікаційні категорії. Ця норма введена до Типового положення № 930 з огляду на те, що на посади методистів переходять більш досвідчені та кваліфіковані працівники та з метою захисту їх трудових та соціальних прав. Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України, затвердженим наказом Міносвіти від 20.08.93 р. № 310, яке втратило чинність, такої норми передбачено не було, внаслідок чого склалася практика встановлення працівникам, які вперше прийняті на посади методистів, найнижчих кваліфікаційних категорій.

Утім, з огляду на те, що за новим

Типовим положенням № 930 такі працівники можуть зберігати присвоєні раніше кваліфікаційні категорії, за результатами наступної атестації їм може бути присвоєна кваліфікаційна категорія, яку вони мали на попередній посаді. При цьому атестаційна комісія повинна керуватися п. 3.22 Типового положення № 930, а також враховувати, що такі працівники до переходу на методичну роботу тривалий час працювали на педагогічних посадах, мають високу теоретичну та практичну підготовку, досягли значних результатів у роботі, у зв’язку з чим рішеннями атестаційних комісій їм установлено високі кваліфікаційні категорії.

Атестація таких працівників здійснюється, як правило, через рік після переходу на посаду методиста, але не пізніш як через два роки.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити