Теми статей
Обрати теми

Щодо відрахування грошових коштів профспілковим організаціям

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЩОДО ВІДРАХУВАННЯ ГРОШОВИХ коштів профспілковим організаціям

 

Юлія КРОТ, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Чи може відділ освіти РДА здійснювати відрахування з фонду оплати праці на організацію і проведення культурно-масової, фізкультурної та оздоровчої роботи серед членів профспілки в розмірі, передбаченому Законом України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» за рахунок КЕКВ 1111?

(Івано-Франківська обл.)

 

Згідно зі ст. 44 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.99 р. № 1045-XIV роботодавці зобов’язані відраховувати кошти первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в розмірах, передбачених колективним договором та угодами, але не менше ніж 0,3 % від фонду оплати праці, а в бюджетній сфері за рахунок виділення додаткових бюджетних асигнувань.

При цьому Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Держказначейства від 25.11.2008 р. № 495, передбачено, що відрахування грошових коштів профспілковим організаціям на проведення передбачених законодавством заходів здійснюється за КЕКВ 1135 «Інші видатки».

Слід мати на увазі, що відповідно до ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) розпорядники бюджетних коштів мають право брати бюджетні зобов’язання та здійснювати платежі лише в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами .

Таким чином, бюджетні установи можуть перераховувати кошти первинним профспілковим організаціям на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу тільки за умови, якщо кошторисом відповідної установи за КЕКВ 1135 передбачені видатки на ці заходи.

Здійснювати ж такі відрахування з фонду оплати праці бюджетні установи не мають права, оскільки згідно зі ст. 119 БКУ витрачання бюджетних коштів на цілі, що не відповідають бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів), вважається нецільовим використанням бюджетних коштів, що, у свою чергу, тягне за собою застосування до порушника бюджетного законодавства відповідних заходів впливу.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі