Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до Методичних рекомендацій щодо встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я

Редакція ББ
Наказ від 01.06.2013 р. № 462

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО МЕТОДИЧНИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ НАДБАВОК ЗА ОБСЯГ ТА ЯКІСТЬ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ ПРАЦІВНИКАМ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я, ЩО НАДАЮТЬ ПЕРВИННУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ТА Є УЧАСНИКАМИ ПІЛОТНОГО ПРОЕКТУ З РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

Наказ від 01.06.2013 р. № 462

 

На виконання підпункту 22.7 пункту 22 Національного плану дій на 2013 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010 — 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», затвердженого Указом Президента України від 12 березня 2013 року № 128, наказую:

1. Унести зміни до Методичних рекомендацій щодо встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 26 квітня 2012 року № 313, виклавши їх у новій редакції, що додається.

2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра — керівника апарату Р. Богачева.

 

Міністр Р. Богатирьова

 

 

Затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 26.04.2012 р. № 313

(у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01.06.2013 р. № 462)

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ФОНДУ ОПЛАТИ ПРАЦІ МЕДИЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ТА ВСТАНОВЛЕННЯ НАДБАВОК ЗА ОБСЯГ ТА ЯКІСТЬ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ ПРАЦІВНИКАМ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я, ЩО НАДАЮТЬ ПЕРВИННУ МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ ТА Є УЧАСНИКАМИ ПІЛОТНОГО ПРОЕКТУ З РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я

 

I. Загальні положення

1.1. Методичні рекомендації щодо формування фонду оплати праці медичних працівників та встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я (далі — Методичні рекомендації), розроблені на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 5 березня 2012 року № 209 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров’я, що є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я».

1.2. Методичні рекомендації призначені для використання у роботі працівниками закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я під час формування фонду оплати праці та нарахування надбавок за обсяг та якість виконаної роботи лікарям загальної практики — сімейним лікарям, лікарям-педіатрам дільничним, лікарям-терапевтам дільничним, сестрам медичним загальної практики — сімейної медицини, сестрам медичним дільничним, фельдшерам та іншим медичним працівникам.

1.3. Проведення роботи з формування фонду оплати праці та визначення розміру надбавок здійснюється постійно діючою тарифікаційною комісією закладу охорони здоров’я (далі — ЗОЗ), яка створюється за наказом його керівника у складі: заступника керівника з економічних питань (спеціаліста-економіста), головного бухгалтера, працівника, який займається питаннями кадрів, спеціаліста інформаційно-аналітичного кабінету, голови профспілкового комітету та інших осіб, які можуть залучатися керівником для визначення показників, відповідно до яких встановлюються надбавки. Тарифікаційну комісію очолює керівник ЗОЗ. Цим наказом затверджуються обов’язки та відповідальність членів тарифікаційної комісії щодо надання ними достовірної інформації.

1.4. Примірний алгоритм роботи щодо формування фонду оплати праці та збору даних для визначення показників, відповідно до яких встановлюються надбавки за обсяг та якість, передбачає декілька етапів:

підготовчий — затвердження наказом керівника ЗОЗ складу тарифікаційної комісії, обов’язків та відповідальності її членів, інших організаційно-розпорядчих документів з організації роботи щодо запровадження надбавок;

організація роботи зі збору та обробки вихідних даних;

збір та оцінка отриманих показників.

 

ІІ. Порядок формування фонду оплати праці медичних працівників, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я

2.1. Порядок формування фонду оплати праці медичних працівників, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я (далі — Порядок), застосовується при формуванні фонду оплати праці лікарів загальної практики — сімейних лікарів, лікарів-педіатрів дільничних, лікарів-терапевтів дільничних, лікарів інших спеціальностей (далі — лікарі), молодших спеціалістів з медичною освітою, у тому числі і фельдшерів, що працюють разом з зазначеними лікарями та обслуговують прикріплене населення (далі — сестри медичні), та інших медичних працівників.

2.2. Фонд оплати праці (далі — ФОП) лікарів та сестер медичних розраховується виходячи з чисельності прикріпленого населення та нормативів навантаження і визначається як сума фонду основної заробітної плати лікарів і сестер медичних (далі — ФОЗП), фонду обов’язкових доплат і надбавок, передбачених законодавством (далі — ФДЗП), та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, передбачених законодавством
(далі — I).

2.3. ФОЗП включає нарахування винагороди за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми обслуговування, посадових обов’язків).

ФДЗП включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов’язані з виконанням виробничих завдань і функцій.

I — це винагороди та премії, які мають одноразовий характер, компенсаційні та інші грошові й матеріальні виплати, які не передбачені нормативно-правовими актами або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми.

2.4. ФОЗП лікарів та сестер медичних розраховується з використанням даних форми первинної облікової документації № 025-10/о «Журнал обліку осіб, які прикріплені до лікаря, що надає первинну медичну допомогу», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України (далі — МОЗ України) від 4 листопада 2011 року № 756 «Про затвердження Порядку вибору та зміни лікаря первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та форм первинної облікової документації» (далі — наказ МОЗ України № 756),зареєстрованим Міністерством юстиції України 20 грудня 2011 року за № 1477/20215.

Згідно з цією формою здійснюється загальний облік прикріплених осіб в межах центру первинної медико-санітарної допомоги (далі — Центр ПМСД) та віко-статевої структури прикріпленого населення. Облік осіб, які прикріплені до сестри медичної, що працює з лікарем по обслуговуванню населення, здійснюється наказом керівника ЗОЗ у межах загальної чисельності осіб, прикріплених до лікаря.

2.5. Перевірка даних щодо загального обліку прикріплених осіб в межах Центру ПМСД проводиться членами постійно діючої тарифікаційної комісії, склад якої створюється відповідно до пункту 1.3
Методичних рекомендацій, щорічно після 30 вересня кожного календарного року з урахуванням механізму забезпечення права особи вільно вибрати та змінити лікаря, який надає первинну медичну (медико-санітарну) допомогу, — лікаря загальної практики — сімейного лікаря, терапевта дільничного, педіатра дільничного відповідно до Порядку вибору та зміни лікаря первинної медичної (медико-санітарної) допомоги, затвердженого наказом МОЗ України № 756.

2.6. Дані щодо загального обліку прикріплених осіб в межах Центру ПМСД та їх віко-статева структура узгоджується з органами місцевого самоврядування.

2.7. Норми навантаження працівникам ЗОЗ, що надають первинну медичну допомогу, становлять для:

лікаря загальної практики — сімейного лікаря — 1500 осіб (у міській місцевості), 1200 осіб (у сільській місцевості);

сестри медичної загальної практики — сімейної медицини (фельдшера) — 750 осіб (у міській місцевості), 600 осіб (у сільській місцевості);

лікаря-терапевта дільничного — 1800 осіб;

сестри медичної дільничної лікаря-терапевта дільничного — 900 осіб;

лікаря-педіатра дільничного — 800 осіб;

сестри медичної дільничної лікаря-педіатра дільничного — 400 осіб.

2.8. Середній посадовий оклад лікаря (сестри медичної) визначається згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (далі — постанова № 1298).

2.9. ФОП медичних працівників, крім лікарів загальної практики — сімейних лікарів, лікарів-педіатрів дільничних, лікарів-терапевтів дільничних, лікарів інших спеціальностей, молодших спеціалістів з медичною освітою, у тому числі і фельдшерів, що працюють разом із зазначеними лікарями та обслуговують прикріплене до них населення, визначається виходячи з кількості посад, визначеної штатним розписом ЗОЗ, що розраховуються згідно з постановою № 1298, іншими актами Кабінету Міністрів України, а також прийнятими на їх виконання нормативно-правовими актами з питань оплати праці.

2.10. Розрахунок загального фонду для виплати надбавки за якість наданої медичної допомоги визначається з урахуванням фактичного значення показників: ФОП, ФОЗП, ФДЗП, загальної скоригованої надбавки (далі — ЗСН) за обсяг виконаної роботи медичними працівниками ЗОЗ. ЗСН розраховується як сума скоригованої надбавки за обсяг виконаної роботи лікарями та сестрами медичними з урахуванням коефіцієнтів віко-статевої структури прикріпленого до них населення.

 

ІІІ. Порядок встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи медичним працівникам, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я

3.1. Надбавки за обсяг та якість виконаної роботи (далі — надбавки) встановлюються лікарям та сестрам медичним ЗОЗ.

Надбавка за обсяг виконаної роботи керівникам з числа лікарів та фахівців з базовою та неповною вищою медичною освітою структурних підрозділів (завідувачам) встановлюється за умови виконання ними роботи за спеціальністю у межах робочого часу за основною посадою за умови відображення такої роботи у посадовій інструкції, відповідних медичних документах та штатному розписі ЗОЗ.

3.2. Інші доплати, надбавки та заохочувальні виплати медичним працівникам зберігаються у межах існуючих умов оплати праці працівників ЗОЗ, що визначаються згідно з постановою № 1298, іншими актами Кабінету Міністрів України, а також прийнятими на їх виконання нормативно-правовими актами з питань оплати праці.

3.3. Розміри надбавок лікарів та сестер медичних змінюються одночасно з підвищенням посадового окладу з урахуванням результатів роботи за період, що передує такому підвищенню (підвищення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1 тарифного розряду).

Зміни щодо фактичної чисельності прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), в тому числі за віко-статевим фактором, не враховуються. Фактична чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), в тому числі за віко-статевим фактором, визначається станом на 1 січня поточного року з урахуванням даних щодо загального обліку прикріплених осіб в межах Центру ПМСД та їх віко-статевої структури, які узгоджено з органами місцевого самоврядування.

3.4. Абсолютний розмір надбавок зазначається у тарифікаційному списку працівників, для чого останній доповнюється розділом «Надбавки за обсяг та якість виконаної роботи» (додаток 1).

3.5. Надбавки встановлюються до посадового окладу з урахуванням підвищень (12 графа тарифікаційного списку), без урахування інших доплат та надбавок. Надбавки встановлюються незалежно одна від одної з урахуванням результатів роботи та показників, відповідно до яких встановлюється та чи інша надбавка.

3.6. Визначення розміру надбавок проводиться у всіх випадках окремо за основною посадою і при роботі за сумісництвом.

3.7. Надбавки виплачуються щомісяця за основним місцем роботи та за сумісництвом за наявності відповідних показників.

3.8. Конкретний перелік посад працівників, яким встановлюються надбавки, затверджується керівником ЗОЗ за погодженням з профспілковим комітетом залежно від функціональних обов’язків та обсягу і якості роботи.

3.9. Надбавка за обсяг виконаної роботи встановлюється за умови виконання завдань лікарем, сестрою медичною, визначених посадовою інструкцією.

3.10. Приклад визначення розміру надбавки за обсяг виконаної роботи для лікаря загальної практики — сімейного лікаря вищої категорії, який обслуговує у сільській місцевості 3100 чоловік.

3.10.1. Визначається норматив на оплату праці (далі — НП):

img 1

де ПО — посадовий оклад лікаря (сестри медичної), визначений згідно з постановою № 1298, з урахуванням підвищень (посадовий оклад визначений за 14-м тарифним розрядом Єдиної тарифної сітки і станом на 1 січня 2013 року складає 2062 грн.);

НН — норма навантаження на лікаря загальної практики — сімейного лікаря у сільській місцевості 1200 осіб.

3.10.2. Визначається надбавка за обсяг, грн.:

Но = (ЧПН-ННx 1,0 + ЧПН-(2хНН) х 0,5 + ЧПН-(2,5 х НН) х 0,25) х НПф,

Но = [(2400 - 1200) х 1,0 + (3000 - 2400) х 0,5 + (3100 - 3000) х 0,25)] х 1,72 = 2623,

де Нонадбавка за обсяг виконаної роботи лікаря;

ПН — фактична чисельність прикріпленого населення, тобто у нашому прикладі — 3100;

НН — норма навантаження лікаря у сільській місцевості — 1200 осіб;

ЧПН – НН різниця між фактичною чисельністю прикріпленого населення та нормою навантаження, якщо така чисельність не перевищує подвійної норми навантаження, тобто 2400, тому що 3100 перевищує подвійну норму;

ЧПН-(2 х НН)різниця між фактичною чисельністю прикріпленого населення та подвійною нормою навантаження, якщо така чисельність перевищує подвійну норму навантаження, але не більш як у 2,5 раза, тобто 3000;

ЧПН-(2,5 х НН)різниця між фактичною чисельністю прикріпленого населення та чисельністю такого населення, що перевищує норму навантаження у 2,5 раза і більше, у нашому прикладі — 3100;

НПфнорматив на оплату праці медичного працівника з урахуванням фактичної чисельності прикріпленого населення (у прикладі — 1,72).

3.10.3. Коригування надбавки за обсяг виконаної роботи на основі коефіцієнтів віко-статевої структури прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)):

img 2

img 3

де СНоскоригована надбавка за обсяг виконаної роботи медичного працівника з урахуванням коефіцієнтів віко-статевої структури прикріпленого населення, у прикладі — 3803,35 грн.;

Нонадбавка за обсяг виконаної роботи медичного працівника, у прикладі — 2623 грн.;

Чнфактична чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) станом на 1 січня поточного року і визначається як сума компонентів, всього у прикладі 3100 осіб:

Чн = Ч0-1 + Ч1-14 + Чч15-49 + Чж15-49 + Ч50,

де Ч0-1чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком від 0 до 1 року включно, у прикладі — 5 осіб;

Ч1-14чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком від 1 до 14 років включно, у прикладі — 90 осіб;

Чч15-49чисельність чоловіків віком від 15 до 49 років включно серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), у прикладі 1200 осіб;

Чж15-49чисельність жінок віком від 15 до 49 років включно серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)), у прикладі — 1500 осіб;

Ч50чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком 50 років і старше, у прикладі — 1655 осіб.

Таким чином, надбавка за обсяг виконаної роботи лікарем вищої категорії, який обслуговує у сільській місцевості 3100 прикріплених до нього осіб, у тому числі віком 0 — 1 років — 5; 1 — 14 років — 90; чоловіків віком 1 — 49 років — 1200; жінок віком 15 — 49 років — 1500; осіб старших 50 років — 1655, становитиме 3803,35 грн.

3.11. Розмір надбавок для сестер медичних розраховується аналогічним чином.

3.12. Визначення показника виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик (80 відсотків) (К1), здійснюється у порядку, наведеному нижче.

Алгоритм дій лікаря загальної практики — сімейного лікаря при проведенні профілактики раку молочної залози виписано в Уніфікованому клінічному протоколі медичної допомоги при раку молочної залози, затвердженому наказом МОЗ України від 23 листопада 2011 року № 816 «Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги на засадах доказової медицини» (далі — Уніфікований протокол).

 

Показник

Цільове значення

Обліковий документ

Метод обліку

Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик

80 % жінок з високим ризиком від планової чисельності

Анкета на виявлення групи ризику щодо раку молочної залози.
Форма № 131/о «Карта обліку диспансеризації», затверджена наказом МОЗ України від
27 грудня 1999 року № 302

img 4

де К1— виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик;
Чо-мз— кількість жінок, які підлягають скринінгу раку молочної залози, матки відповідно до положень Уніфікованого клінічного протоколу медичної допомоги при раку молочної залози;
Ч план-мз/рікзагальна кількість жінок, які підлягають скринінгу раку молочної залози, матки, серед прикріпленого населення

 

3.13. Визначення показника виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи (80 відсотків) (К2) здійснюється у порядку, наведеному нижче.

Моделювання досліджень за оцінкою вартість-ефективність поєднує як процес вакцинації дівчаток від 9 до 12 років, так і традиційний цитологічний скринінг, починаючи з 25 років.

Цільовою групою для проведення скринінгу раннього виявлення передпухлинних захворювань та раку шийки матки (далі — РШМ) є жінки віком 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60 років, які не перебувають на диспансерному обліку з приводу РШМ.

Групами підвищеного ризику щодо розвитку РШМ є:

вірусна інфекція геніталій;

ранній вік початку статевого життя (до 17 років збільшує ризик у 2,5 раза);

ранні вагітності (до 18 років);

вагітність і пологи (4 і більше пологів збільшує ризик у 1,5 раза);

активна сексуальна поведінка жінки (10 і більше статевих партнерів збільшує ризик у 3 — 6 разів);

активна сексуальна поведінка чоловіків хворих жінок;

бактеріальна інфекція та венеричні захворювання;

хворі, яким проводилося неадекватне лікування фонових і передракових захворювань шийки матки або неповноцінне обстеження даної групи хворих.

 

Показник

Цільове значення

Обліковий документ

Метод обліку

Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи

80 % жінок із цільової групи від планової чисельності

Форма № 203/о «Цитологічне дослідження №..», затверджена наказом МОЗ України від 04 січня 2001 року № 1;
форма № 131/о «Карта обліку диспансеризації», затверджена наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302

img 5

де К2виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи;
Чокількість жінок із цільової групи, охоплених скринінгом раку шийки матки;
Ч план/рікзагальна кількість жінок із цільової групи серед прикріпленого населення

 

3.14. Визначення показника виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику (80 відсотків і більше) (КЗ) здійснюється у порядку, наведеному нижче.

Виявлення хворих з підозрою на туберкульоз проводиться відповідно до положень Уніфікованого клінічного протоколу первинної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, затвердженого наказом МОЗ України від 21 грудня 2012 року № 1091 «Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при туберкульозі».

Перелік категорій населення із підвищеним ризиком захворювання на туберкульоз згідно з наказом МОЗ України від 17 травня 2008 року № 254 «Про затвердження Інструкції про періодичність рентгенівських обстежень органів грудної порожнини певних категорій населення», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 червня 2008 року за № 524/15215, подано у Додатку 1 до Уніфікованого клінічного протоколу первинної, вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, затвердженого наказом МОЗ України від 21 грудня 2012 року № 1091 «Про затвердження та впровадження медико-технологічних документів зі стандартизації медичної допомоги при туберкульозі».

 

Показник

Цільове значення

Обліковий документ

Метод обліку

Виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику

80 % і більше

Форма № 052/о «Карта профілактичних флюорографічних досліджень», затверджена наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302;
форма № 131/о «Карта обліку диспансеризації», затверджена наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302

img 6 

де К3 — виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику;
Чо-фл — кількість осіб із груп ризику, яким було проведено флюорографічне обстеження протягом місяця;
Чплан-фл/рік — кількість осіб, що входять до переліку категорій населення із підвищеним ризиком захворювання на ТБ

 

3.15. Визначення показника виконання плану профілактичних щеплень (95 відсотків) (К4) здійснюється у порядку, наведеному нижче.

 

Показник

Цільове значення

Обліковий документ

Метод обліку

Виконання плану профілактичних щеплень

95 % від планової чисельності

Форма № 063/о «Карта профілактичних щеплень», затверджена наказом МОЗ України від 10 січня 2006 року № 1;
форма № 131/о «Карта обліку диспансеризації», затверджена наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302

img 7

де К4виконання плану профілактичних щеплень;
Чщкількість населення, якому проведено щеплення відповідно до календаря щеплень, протягом місяця;
Чщплан/ріккількість населення серед прикріпленого населення, якому протягом звітного місяця необхідно зробити щеплення відповідно до календаря щеплень

 

33.16. Визначення рівня госпіталізації до закладів охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах, на 100 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) (Кsub>5) здійснюється у порядку, наведеному нижче.

Обліковою формою для визначення показника «Рівень госпіталізації до закладів охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах на 100 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))» є форма № 028/о «Консультаційний висновок спеціаліста», затверджена наказом МОЗ України від 14 лютого 2012 року № 110 «Про затвердження форм первинної облікової документації та інструкцій щодо їх заповнення, що використовуються у закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та підпорядкування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974 (далі — наказ МОЗ України № 110).

Форма № 027/о «Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого» (далі — форма № 027/о), затверджена наказом МОЗ України № 110, заповнюється лікарями стаціонарів при виписці або у випадку смерті хворого.

Форма № 027/о надсилається поштою протягом трьох днів чи передається безпосередньо у заклад охорони здоров’я, який направляв хворого, і вклеюється в медичну карту амбулаторного хворого (форма № 025/о), затверджену наказом МОЗ України № 110, або в історію розвитку дитини (форма № 112/о), затверджену наказом МОЗ України від 27 грудня 1999 року № 302.

 

Показник

Цільове значення

Обліковий документ

Метод обліку

Рівень госпіталізації до закладів охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах

На 100 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

Дані виписки із медичної карти стаціонарного хворого (форма № 027/о) (вклеюється в медичну карту амбулаторного хворого (форма № 025/о) або в історію розвитку дитини (форма № 112/о))

img 8

дде Чв — число виписаних зі стаціонарів закладів, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу, з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки;
де Чприкр.нас. — кількість населення, закріпленого за лікарем первинної ланки

 

3.17. Визначення кількості виїздів за викликами екстреної медичної допомоги на 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) (К6) здійснюється у порядку, наведеному нижче.

Для визначення величини показника «Кількість виїздів за викликами екстреної (швидкої) медичної допомоги на 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))» необхідною є інформація, надана станціями швидкої допомоги та пунктами невідкладної допомоги на підставі облікових форм № 109/о «Картка виклику швидкої медичної допомоги» та форма № 115/о «Журнал запису звернень про невідкладну медичну допомогу», затверджені наказом МОЗ України від 17 листопада 2010 року № 999 «Про затвердження форм звітності та медичної облікової документації служб швидкої та невідкладної медичної допомоги України», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 3 лютого 2011 року за № 147/188851 (далі — наказ МОЗ України № 999). Інформація отримується від станцій швидкої допомоги та пунктів невідкладної медичної допомоги щомісячно до 20-го числа за попередній період.

 

Показник

Цільове значення

Обліковий документ

Метод обліку

Кількість виїздів за викликами екстреної (швидкої) медичної допомоги

На 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

Форми первинної медичної документації № 109/о «Картка виклику швидкої медичної допомоги», форма № 115/о «Журнал запису звернень про невідкладну медичну допомогу», затверджені наказом МОЗ від 17.11.2010 р. № 999

img 9

де Чвчисло викликів швидкої медичної допомоги з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки;
Чприкр.нас.кількість населення, закріпленого за лікарем первинної ланки

 

3.18. Визначення кількості відвідувань лікаря у закладах охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах, на 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) (К7) здійснюється у порядку, наведеному нижче.

Для визначення показника враховуються амбулаторні відвідування до лікарів, які надають вторинну медичну допомогу (за винятком відвідувань лікарів-стоматологів).

У показнику «Число відвідувань лікаря у ЗОЗ, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах на 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))» враховуються як відвідування за направленням лікарів, що надають первинну медичну допомогу, так і самозвернення пацієнтів до лікарів, що надають вторинну медичну допомогу.

Кількість відвідувань лікарів, що надають вторинну медичну допомогу, зазначається у формі первинної облікової документації № 074/о «Журнал реєстрації амбулаторних хворих» (далі — форма № 074/о), яка затверджена наказом МОЗ України № 110.

Дані форми № 074/о щодо кількості відвідувань використовуються при заповненні форми № 039/о «Відомість обліку відвідувань у поліклініці (амбулаторії), диспансері, консультації, вдома», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я від 28 січня 2004 року № 47.

Лікарями закладів охорони здоров’я, які надають вторинну амбулаторну медичну допомогу, заповнюється форма № 028/о «Консультаційний висновок спеціаліста» (далі — форма № 028/о), затверджена наказом МОЗ України № 110.

Форма № 028/о заповнюється лікарями-консультантами лікувально-профілактичних закладів (науково-дослідних інститутів, обласних лікарень, консультаційно-діагностичних центрів тощо), куди направляється на консультацію (обстеження) пацієнт. Форма № 028/о заповнюється лікарями-консультантами й у разі звернення пацієнта без направлення.

Форма № 028/о надсилається поштою протягом трьох днів або нарочним і вклеюється в медичну карту амбулаторного хворого (форма № 025/о) або в історію розвитку дитини (форма № 112/о).

 

Показник/b>

Цільове значення

Обліковий документ

Метод обліку

Кількість відвідувань лікаря у закладах охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах

На 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

Форма № 028/о «Консультаційний висновок спеціаліста» (вклеюється до медичної карти амбулаторного хворого (форма № 025/о) або в історію розвитку дитини (форма № 112/о)

img 10

де Чв— кількість відвідувань лікаря у закладах охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах, з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки;
Чприкр.нас.— кількість населення, закріпленого за лікарем первинної ланки

 

Збір показників для підвищувальних коефіцієнтів здійснюється станом на 20-те число за попередній місяць спеціалістами інформаційно-аналітичного кабінету ЗОЗ по кожному лікарю, який надає первинну медичну допомогу, із зазначенням П.І.Б. середнього медичного персоналу, який залучений до обслуговування прикріпленого населення.

3.19. Лікар ЗОЗ до 20-го числа кожного місяця надає до інформаційно-аналітичного кабінету закладу інформацію про наступні показники:

 

Показник

Розрахунок

1

2

Чисельність прикріпленого населення, всього

Чисельність населення на основі даних форми первинної облікової документації № 025-10/о «Журнал обліку осіб, які прикріплені до лікаря, що надає первинну медичну допомогу», затвердженої наказом МОЗ України № 756

Чисельність прикріпленого населення  (за місцем проживання (перебування)) віком від 0 до 1 року включно

Серед прикріпленого населення чисельність дітей віком до 1 року

Чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком від 1 до 14 років включно

Серед прикріпленого населення чисельність дітей віком від 1 до 14 років включно

Чисельність чоловіків віком від 15 до 49 років включно серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

Серед прикріпленого населення чисельність чоловіків віком від 15 до 49 років включно

Чисельність жінок віком від 15 до 49 років включно серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

Серед прикріпленого населення чисельність жінок віком від 15 до 49 років включно

Чисельність прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) віком 50 років і старше

Серед прикріпленого населення чисельність осіб віком 50 років і старше

Чисельність жінок серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)),, які підлягають проведенню скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози відповідно до положень Уніфікованого клінічного протоколу медичної допомоги при раку молочної залози

Загальна кількість жінок, які підлягають скринінгу раку молочної залози серед прикріпленого населення

Чисельність жінок із цільової групи, охоплених скринінгом раку шийки матки

Загальна кількість жінок із цільової групи серед прикріпленого населення

Чисельність осіб із груп ризику, яким було проведено флюорографічне обстеження

Чисельність осіб, що входять до переліку категорій населення із підвищеним ризиком захворювання на ТБ

Чисельність населення, яким проведено щеплення відповідно до календаря щеплень

Чисельність населення серед прикріпленого населення, яким необхідно зробити щеплення відповідно до календаря щеплень

Число виписаних зі стаціонарів закладів, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу, з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки

За даними виписок із медичної карти стаціонарного хворого (форма № 027/о), які вклеєні в медичну карту амбулаторного хворого (форма № 025/о) або в історію розвитку дитини (форма № 112/о)

Число відвідувань лікаря у закладах охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах, з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки

За даними форми № 028/о «Консультаційний висновок спеціаліста», яка вклеєна в медичну карту амбулаторного хворого (форма № 025/о) або в історію розвитку дитини (форма № 112/о)

Число викликів швидкої медичної допомоги з числа прикріпленого населення за лікарем первинної ланки

За даними форми № 109/о «Картка виклику швидкої медичної допомоги» та форми № 115/о «Журнал запису звернень про невідкладну медичну допомогу», затверджених наказом МОЗ України № 999, які отримані від станцій швидкої допомоги та пунктів невідкладної медичної допомоги

 

Після проведення збору та оцінки отриманих даних спеціалістами інформаційно-аналітичного кабінету проводиться узагальнення даних щодо виконання показників якості лікарями і середнім медичним персоналом, після чого вони передаються до постійно діючої тарифікаційної комісії ЗОЗ.

3.20. При проведенні розрахунку надбавки за якість виконаної роботи окремого медичного працівника показники співвідносяться з відповідним середнім показником в цілому у ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу.

За умови якщо значення показників К1, К2, К3 та К4серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря перевищують на 5 % і більше величину середнього показника в цілому по ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, а значення показників К5, К6, К7є нижчими на 5 % і більше за середній показник в цілому по ЗОЗ, то надбавка за якість виконаної роботи виплачується у максимальному розмірі — 50 % до посадового окладу медичного працівника, визначеного згідно з постановою № 1298 з урахуванням підвищень.

 

Найменування показника

Цільове значення

Значення

Розмір надбавки

Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик (К1)

Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок з високим ризиком від планової чисельності

85 % і більше

50 %

Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи (К2)

Охоплення скринінговими дослідженнями 80 %
жінок із цільової групи від планової чисельності

85 % і більше

50 %

Виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику (К3)

80 % і більше

85 % і більше

50 %

Виконання плану профілактичних щеплень (К4)

ООхоплення щепленнями 95 % від планової чисельності

96 — 100 %

50 %

Рівень госпіталізації до закладів охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах (К5)

На 100 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

К5 55 % і більше

від Псередній/ЦПМСД

50 %

Кількість виїздів за викликами екстреної (швидкої) медичної допомоги (К6)

На 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

К6≤ 5 % і більше

від Псередній/ЦПМСД

50 %

Число відвідувань лікаря у закладах охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах (К7)

На 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

К7≤ 55 % і більше

від Псередній/ЦПМСД

550 %

 

Якщо значення показників К1, К2, К3 та К4 серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря знаходяться у межах від 0 до 5 % більше величини середнього показника в цілому по ЗОЗ, а значення показників К5, К6, К7 — у межах від 0 до 5 % менше величини середнього показника у цілому по ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, то надбавка за якість виконаної роботи виплачується у розмірі до 25 %.

 

Найменування показника

Цільове значення

Значення

Розмір надбавки

1

2

3

4

ВВиконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик (К1)

Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок з високим ризиком від планової чисельності

80 — 84 %

225 %

Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи (К2)

Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок із цільової групи від планової чисельності

80 — 84 %

25 %

Виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику (К3)

80 % і більше

85 % і більше

25 %

Виконання плану профілактичних щеплень (К4)

Охоплення щепленнями 95 % від планової чисельності

91 — 95 %

25 %

Рівень госпіталізації до закладів охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах (К5)

На 100 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

К5 ≤ 5 % від
Псередній/ЦПМСД

25 %/font>

Кількість виїздів за викликами екстреної (швидкої) медичної допомоги (К6)

На 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

К6≤ 5 % від
Псередній/ЦПМСД

25 %/font>

Число відвідувань лікаря у закладах охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах (К7)

На 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

К7≤ 55 % і від
Псередній/ЦПМСД

25 %

 

Якщо значення показників К1, К2, К3 та К4серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря є меншими на 5 % і більше величини середнього показника в цілому по ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, а значення показників К5, К6, К7перевищує на 5 % і більше величину середнього показника в цілому по ЗОЗ, то надбавка за якість виконаної роботи не виплачується.

 

Найменування показника

Цільове значення

Значення

Розмір надбавки

1

2

3

4

Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку молочної залози серед жінок, які мають високий ризик (К1)

Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок з високим ризиком від планової чисельності

75 % і нижче

0

Виконання плану проведення скринінгових досліджень на виявлення раку шийки матки серед жінок із цільової групи (К2)

Охоплення скринінговими дослідженнями 80 % жінок із цільової групи від планової чисельності

75 % і нижче

0

Виконання плану проведення флюорографічного обстеження груп ризику (К3)

80 % і більше

75 % і нижче

0

Виконання плану профілактичних щеплень (К4)

Охоплення щепленнями 95 % від планової чисельності

90 % і нижче

0

Рівень госпіталізації до закладів охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в стаціонарних умовах (К5)

На 100 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

К5 5 % і більше від
Псередній
/ЦПМСД

0

Кількість виїздів за викликами екстреної (швидкої) медичної допомоги (К6)

На 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

К6≥ 5 % і більше від
Псередній/ЦПМСД

0

Число відвідувань лікаря у закладах охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) медичну допомогу в амбулаторних умовах
(К7)

На 1000 осіб прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування))

К7≥ 5 % і більше від
Псередній/ЦПМСД

0

 

3. 21. За умови якщо значення показників К1, К2, К3, К4серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря перевищують на 5 % і більше величину середнього показника в цілому по ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, а значення показників К5, К6, К7 є нижчими на 5 % і більше за середній показник в цілому по ЗОЗ, то для показника, для якого виконується така умова, встановлюється підвищуючий коефіцієнт — 0,07.

Якщо значення показників якості серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря знаходяться у межах від 0 до 5 % більше величини середнього показника в цілому по ЗОЗ, а значення показників К5, К6, К7 — у межах від 0 до 5 % менше величини середнього показника у цілому по ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, то для показника, для якого виконується така умова, встановлюється підвищуючий коефіцієнт — 0,04.

Якщо значення показників К1, К2, К3, К4серед прикріпленого населення (за місцем проживання (перебування)) до конкретного лікаря є меншими на 5 % і більше за величину середнього показника в цілому по ЗОЗ, що надає первинну медичну допомогу, а значення показників К5, К6, К7 перевищують на 5 % і більше середній показник в цілому по ЗОЗ, то для показника, для якого виконується така умова, встановлюється підвищуючий коефіцієнт, рівний нулю.

3.22. Для керівних працівників ЗОЗ, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я (головного лікаря, заступника головного лікаря, завідувачів амбулаторій сімейної медицини), збір показників для підвищуючих коефіцієнтів здійснюється працівниками інформаційно-аналітичного кабінету.

Підвищуючі показники при проведенні розрахунку надбавки за якість виконаної роботи для керівних працівників співвідносяться з відповідним середнім показником на адміністративній території.

 

Директор Департаменту економіки
та ресурсного забезпечення В. Дуда

 

img 11

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

НОВА РЕДАКЦІЯ МЕТОДРЕКОМЕНДАЦІЙ
 ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ НАДБАВОК
ЗА ОБСЯГ ТА ЯКІСТЬ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ ПРАЦІВНИКАМ
ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я У ПІЛОТНИХ РЕГІОНАХ

Нагадаємо: нещодавно з метою вдосконалення умов встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров’я у пілотних регіонах постановою КМУ від 20.05.2013 р. № 395 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 24, с. 7):

— затверджено Порядок формування фонду оплати праці медичних працівників, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я (далі — Порядок № 395);

викладено у новій редакції Порядок встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я, затверджений постановою КМУ від 05.03.2012 р. № 209 (далі — Порядок № 209).

У зв’язку з цим виникла необхідність приведення у відповідність до змін і Методичних рекомендацій щодо встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи працівникам закладів охорони здоров’я, що надають первинну медичну допомогу та є учасниками пілотного проекту з реформування системи охорони здоров’я, затверджених наказом МОЗ від 26.04.2012 р. № 313 (далі — Методрекомендації).

Так, наказом, що коментується, ці Методрекомендації викладено у новій редакції. Тепер вони складаються з трьох розділів, кожен з яких далі розглянемо докладніше.

 

Розділ І. Загальні положення

У цьому розділі визначено:

— категорії працівників, яким встановлюються надбавки;

— хто проводить роботу з формування фонду оплати праці (ФОП) та визначення розміру надбавок;

— примірний алгоритм роботи щодо формування ФОП та збору даних для визначення показників, відповідно до яких встановлюються надбавки.

 

Розділ ІІ. Порядок формування ФОП

Це новий розділ, необхідність введення якого викликана прийняттям Порядку № 395, яким, як відомо, визначено механізм формування ФОП медичних працівників закладів охорони здоров’я у пілотних регіонах.

У свою чергу у Методрекомендаціях дещо конкретизовано порядок визначення ФОП медичних працівників, визначений цим документом.

Так, уточнюється, що фонд основної заробітної плати розраховується з використанням даних форми № 025-10/о «Журнал обліку осіб, які прикріплені до лікаря, що надає первинну медичну допомогу», затвердженої наказом МОЗ від 04.11.2011 р. № 756. Згідно з цією формою здійснюється загальний облік прикріплених осіб в межах Центру ПМСД та віко-статевої структури прикріпленого населення.

Перевірка даних щодо загального обліку прикріплених осіб в межах Центру ПМСД проводиться членами постійно діючої тарифікаційної комісії щорічно після 30 вересня кожного календарного року.

Крім того, встановлено, що дані щодо загального обліку прикріплених осіб в межах Центру ПМСД та їх віко-статева структура узгоджуються з органами місцевого самоврядування (п. 2.6 Методрекомендацій).

 

Розділ ІІІ. Порядок встановлення надбавок за обсяг та якість виконаної роботи

Щодо надбавки за обсяг виконаної роботи, то, як відомо, з прийняттям постанови КМУ від 20.05.2013 р. № 395 порядок її встановлення істотних змін не зазнав. Зміни були спрямовані виключно на вдосконалення формули, згідно з якою вона обчислюється. Докладніше про це ми розповідали в газеті «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 24, с. 11.

А от порядок встановлення надбавки за якість виконаної роботи змінився кардинально. Визначення розміру надбавки за якість виконаної роботи здійснюється згідно з формулою, що наведена у п. 5 Порядку № 209.

Так, тепер конкретний розмір надбавки залежить тільки від застосування підвищувальних коефіцієнтів (К1, К2, К3, К4, К5, К6, К7), покроковий порядок обчислення яких визначено у пп. 3.12 — 3.19 Методрекомендацій, а порядок їх застосування з метою визначення розміру надбавки — в пп. 3.20 — 3.22.

Загальний алгоритм визначення надбавки за якість виконаної роботи такий:

1) знаходять значення показників К1, К2, К3, К4, К5, К6, К7 для конкретного медичного працівника;

2) знаходять значення відповідного середнього показника в цілому у закладі охорони здоров’я;

3) порівнюють ці значення, та залежно від їх співвідношення надбавка за якість виконаної роботи може бути:

— установлена в максимальному розмірі — 50 % посадового окладу;

— установлена в розмірі 25 % посадового окладу;

— не встановлена взагалі.

Для керівних працівників закладів охорони здоров’я (головного лікаря, заступника головного лікаря, завідувачів амбулаторій сімейної медицини) показники для підвищувальних коефіцієнтів такі самі, що й для лікарів та молодших спеціалістів з медичною освітою. Підвищувальні показники при проведенні розрахунку надбавки за якість виконаної роботи для них зіставляються з відповідним середнім показником на адміністративній території.

 

Ольга ВІТКОВСЬКА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі