Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Надання субвенцій сільською радою

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Червень, 2013/№ 23
Друк
Відповідь на запитання

НАДАННЯ СУБВЕНЦІЙ СІЛЬСЬКОЮ РАДОЮ

 

Наталія КАПЛУНОВСЬКА, заступник директора Департаменту фінансів Харківської обласної державної адміністрації

 

Чи законно районна рада змушує сільські ради виділяти субвенції з місцевого бюджету на фінансування районної ради, медичних закладів, шкіл, що знаходяться в підпорядкуванні району?

(Житомирська обл.)

 

Відповідно до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) міжбюджетні трансферти — це кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого.

Згідно зі ст. 96 БКУ міжбюджетні трансферти поділяються на:

1) дотацію вирівнювання;

2) субвенції;

3) кошти, що передаються до державного бюджету та місцевих бюджетів з інших місцевих бюджетів;

4) додаткові дотації.

Субвенції — це міжбюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному органом, який прийняв рішення про надання субвенції.

Раніше умови надання міжбюджетних трансфертів між місцевими бюджетами були регламентовані Законом України «Про міжбюджетні відносини між районним бюджетом та бюджетами територіальних громад сіл, селищ, міст та їх об’єднань» від 01.07.2004 р. № 1953-IV. Але з прийняттям нового БКУ цей Закон втратив чинність, і тепер всі умови надання міжбюджетних трансфертів визначені у гл. 16 БКУ.

Міські (міст Києва та Севастополя, міст республіканського АР Крим та обласного значення) і районні ради можуть передбачати у відповідних бюджетах дотації вирівнювання бюджетам районів у містах, бюджетам сіл, їх об’єднань, селищ, міст районного значення (крім бюджетів місцевого самоврядування, для яких у державному бюджеті визначаються міжбюджетні трансферти), а також кошти, що передаються з таких бюджетів до міських (міст Києва та Севастополя, міст республіканського АР Крим та обласного значення) і районних бюджетів.

Отже, субвенції з сільських бюджетів можуть передаватись районним бюджетам, і це передбачено п. 1 ст. 101 БКУ.

Згідно з п.п. 2 п. 3 ст. 101 БКУ обсяг дотації вирівнювання з районного бюджету до відповідного бюджету місцевого самоврядування або обсяг коштів, що передаються із відповідного бюджету місцевого самоврядування до районного бюджету, визначається на основі Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів між районним бюджетом та відповідними бюджетами місцевого самоврядування, яка затверджується Кабміном, з урахуванням параметрів, визначених ч. 3 ст. 98 БКУ, та додаткових параметрів (коефіцієнтів пофакторного впливу, що затверджуються розпорядженням районної державної адміністрації в межах, визначених такою формулою, і визначають питому вагу кожного фактора у загальному обсязі видатків відповідних бюджетів місцевого самоврядування, але їх сумарне значення не може бути більше 1).

Формула розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до місцевого бюджету) між районним або міським (міста Севастополя, міст республіканського АР Крим чи обласного значення) бюджетом та бюджетами територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст, адміністративно підпорядкованих відповідному району або місту, затверджена постановою КМУ від 08.12.2010 р. № 1149.

Механізм перерахування міжбюджетних трансфертів визначений Порядком перерахування міжбюджетних трансфертів, затвердженим постановою КМУ від 15.12.2010 р. № 1132.

До видатків, що здійснюються з бюджетів сіл, їх об’єднань, селищ, міст районного значення і враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів згідно зі ст. 88 БКУ, відносяться видатки на:

1) органи місцевого самоврядування сіл, селищ, міст районного значення;

2) освіту:

а) дошкільну;

б) загальну середню (навчально-виховні комплекси «дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад — дошкільний навчальний заклад» за умови, що загальноосвітній навчальний заклад — I ступеня);

3) сільські, селищні та міські палаци і будинки культури, клуби, центри дозвілля, інші клубні заклади та бібліотеки.

Отже, виходячи з запитання дописувача, сільська рада здійснює видатки на фінансування районної ради, медичних закладів та шкіл.

При цьому з перелічених видатків сільська рада може здійснювати видатки лише на загальну середню освіту і то — на певні види загальноосвітніх закладів.

Проведення видатків на утримання районної ради та медичних закладів з бюджету сіл не передбачено БКУ.

Такі видатки мають проводитись з районних бюджетів.

Так, відповідно до ст. 89 БКУ до видатків, що здійснюються з районних бюджетів, відносяться видатки на:

1) органи місцевого самоврядування районного значення;

2) охорону здоров’я:

а) первинну медико-санітарну, амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу (лікарні широкого профілю, пологові будинки, станції швидкої та невідкладної медичної допомоги, поліклініки і амбулаторії, загальні стоматологічні поліклініки, а також дільничні лікарні, медичні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти, центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги);

б) програми медико-санітарної освіти (міські та районні центри здоров’я і заходи з санітарної освіти).

Відповідно до ст. 93 БКУ сільська, селищна, міська (міста районного значення) рада може передати кошти на здійснення видатків місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів згідно зі ст. 88 БКУ , районній, міській (міст республіканського АР Крим, обласного та районного значення), селищній, сільській раді у вигляді міжбюджетного трансферту відповідно до районного, міського (міст республіканського АР Крим, обласного та районного значення), селищного, сільського бюджету.

Як ми вже зазначали, видатки на утримання районної ради та утримання медичних закладів ст. 88 БКУ не передбачені, тому кошти на здійснення таких видатків сільська рада не може передавати до районної ради.

Рада міністрів АР Крим, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних місцевих рад, сільські голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) зобов’язані забезпечити здійснення видатків, визначених пп. 2 і 3 ч. 1 ст. 82 БКУ, з відповідних місцевих бюджетів з додержанням розподілу цих видатків між бюджетами, визначеного ст. 88 — 91 БКУ та законом про Державний бюджет України.

Відповідно до п. 2 ст. 85 БКУ забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені до місцевих бюджетів, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату або за рішенням Кабінету Міністрів України.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць