Теми статей
Обрати теми

Планування видатків на проведення спортивних заходів

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ПЛАНУВАННЯ ВИДАТКІВ НА ПРОВЕДЕННЯ СПОРТИВНИХ ЗАХОДІВ

 

Наталія КАПЛУНОВСЬКА, заступник директора Департаменту фінансів Харківської обласної державної адміністрації

 

Сільська рада об’єднує 7 сіл. На території сільської ради функціонують громадські організації: футбольний клуб та осередок козацтва, які проводять різні спортивні заходи. Мешканці беруть активну участь у спортивних змаганнях та постійно тренуються в приміщеннях спортивного комплексу, який не знаходиться на балансі сільської ради.

Депутати сільської ради звернулись із клопотанням на засіданні чергової сесії сільської ради про виділення коштів з вільного залишку на придбання спортивного інвентарю (м’ячів, скакалок, еспандерів, гантель).

Згідно з п. 8 ст. 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI на сесії сільської ради була прийнята програма розвитку фізкультури і спорту. У межах програми заплановані кошти на зміцнення матеріальної бази, придбання призів для проведення спортивних змагань.

У районному фінансовому відділі нам не дозволили планувати видатки на придбання спортивного інвентарю, мотивуючи це тим, що немає матеріально відповідальної особи, якій можна передати під звіт придбані матеріальні цінності.

Як правильно запланувати та провести видатки на вищевказане?

(Харківська обл.)

 

Громадською організацією відповідно до Закону України «Про громадські об’єднання» від 22.03.2012 р. № 4572-VI (далі — Закон № 4572) є громадське об’єднання, засновниками та членами (учасниками) якого є фізичні особи.

У свою чергу, громадське об’єднання — це добровільне об’єднання фізичних осіб та/або юридичних осіб приватного права для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокрема економічних, соціальних, культурних, екологічних та інших інтересів.

Громадське об’єднання може здійснювати діяльність зі статусом юридичної особи або без такого статусу. Громадське об’єднання зі статусом юридичної особи є непідприємницьким товариством, основною метою якого не є одержання прибутку.

Тобто громадська організація не може бути бюджетною установою або входити до складу бюджетних установ .

Згідно зі ст. 23 Закону № 4572 громадські об’єднання зі статусом юридичної особи мають право на фінансову підтримку за рахунок кош-тів Державного бюджету України та місцевих бюджетів.

Громадські об’єднання, які отримують фінансову підтримку за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, зобов’язані подавати та оприлюднювати звіти про цільове використання цих коштів.

Громадське об’єднання зі статусом юридичної особи, створені ним юридичні особи (товариства, підприємства) зобов’язані вести бухгалтерський облік, фінансову та статистичну звітність, бути зареєстрованими в органах державної податкової служби та сплачувати до бюджету обов’язкові платежі відповідно до закону.

Але при цьому слід зазначити, що згідно зі ст. 87 та 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) фінансова підтримка громадських об’єднань на конкурсних засадах для виконання завдань державної політики передбачена серед видатків, що здійснюються з державного та місцевих бюджетів лише з 01.01.2014 р. Тобто такі видатки з державного та місцевих бюджетів фактично можна буде здійснювати лише з 01.01.2014 р.

Згідно з п.п. 22 п. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання щодо затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць і цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.

Крім того, згідно з п.п. 8 п. 1 ст. 91 БКУ до видатків місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать видатки на місцеві програми з розвитку фізичної культури і спорту.

Головний розпорядник коштів сільського бюджету визначається рішенням про сільський бюджет, це може бути апарат сільської ради, або, в разі створення, виконавчий орган в особі його керівника (ст. 22 БКУ).

При визначенні мережі головний розпорядник може включити до мережі одержувача бюджетних коштів громадську організацію — осередок козацтва. Осередок козацтва отримує асигнування від головного розпорядника та звітує перед ним про використання бюджетних коштів.

Видатки на проведення спортивних заходів у рамках прийнятих програм відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333, слід проводити за КЕКВ 2282 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку».

Якщо головний розпорядник не має власної мережі, то видатки на придбання спортивного інвентарю для спортивних заходів можуть бути проведені в рамках здійснення заходів програми і передані під звіт, наприклад, матеріально відповідальній особі сільської ради. Матеріально відповідальна особа може видавати спортивний інвентар за відомістю для фактичного проведення спортивного заходу, а після проведення спортивного заходу такі ТМЦ повинні повертатись назад на зберігання матеріально відповідальній особі сільської ради.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі