Теми статей
Обрати теми

Підвищення базової лінійної норми витрат палива під час охолодження салону автомобіля

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ПІДВИЩЕННЯ БАЗОВОЇ ЛІНІЙНОЇ НОРМИ ВИТРАТ ПАЛИВА ПІД ЧАС ОХОЛОДЖЕННЯ САЛОНУ АВТОМОБІЛя

 

Олександр ЛЕВІЧЕВ, виконувач обов’язків завідувача сектора інспектування установ і організацій, які фінансуються з бюджету, Харківської об’єднаної державної фінансової інспекції

 

Як правильно підвищувати базову лінійну норму витрат палива під час охолодження салону автомобіля в літній період?

(Миколаївська обл.)

 

У літній період у власників автотранспортних засобів постає питання щодо підвищення базових лінійних норм у зв’язку з роботою кондиціонерів та систем «клімат-контроль» у салонах.

Для вирішення цього питання слід звернутись до Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі — Норми № 43).

Так, п.п. 3.1.13 п. 3 Норм № 43 визначено, що на підтримання прийнятних (комфортних) температурних умов у салоні автомобіля, а також забезпечення належної оглядовості тощо залежно від фактичної температури повітря навколишнього середовища використовують базові значення надбавки на охолодження салону автомобіля у разі використання кондиціонера або установки «клімат-контроль» залежно від фактичної температури повітря:

— від +20° C включно та до +25° C включно — до 5 %;

— вище ніж +25° C та до +30° C включно — до 7 %;

— вище ніж +30° C — до 10 %.

Крім того, слід звернути увагу на те, що у примітці 1 до п.п. 3.1.13 Норм № 43 зазначено, що для всіх автомобілів, крім автобусів, значення надбавки коригується залежно від робочого об’єму двигуна шляхом множення її базового значення на умовний коефіцієнт використання потужності двигуна КВП, що дорівнює:

КВП = 2000 : Vр ,

де — робочий об’єм двигуна у кубічних сантиметрах.

Тобто для того щоб визначити норму витрат палива з урахування роботи кондиціонера, слід збільшити базову лінійну норму на базову надбавку на охолодження салону автомобіля, відкориговану на коефіцієнт використання потужності двигуна.

Розглянемо це на прикладі.

На балансі бюджетної організації обліковується автомобіль Chevrolet Aveo SF69Y. Відповідно до таблиці А.2.3 Норм № 43 базова лінійна норма витрат палива — 7,2 л/100 км. Робочий об’єм двигуна — 1498 см3.

Визначимо коефіцієнт використання потужності двигуна:

КВП = 2000 : Vр = 2000 : 1498 = 1,335.

Тепер визначимо норму витрат палива влітку при різних температурах:

— якщо температура повітря від +20° C включно до +25° C — 7,2 + 7,2 х 1,335 х 0,05 = 7,2 + 0,5 = 7,7 л/100 км;

— якщо температура повітря від +25 ° C включно до +30° C — 7,2 + 7,2 х 1,335 х 0,07 = 7,2 + 0,7 = 7,9 л/100 км;

— якщо температура повітря вище ніж +30° C 7,2 + 7,2 х 1,335 х 0,10 = 7,2 + 1,0 = 8,2 л/100 км.

Слід зазначити, що як і у випадку коригування базової лінійної норми у зимовий період, спеціально призначена особа має вести влітку окремий журнал із записами щодо температурних режимів щодня.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі