Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Використання коштів спецфонду терцентру

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Травень, 2013/№ 19
Друк
Відповідь на запитання

ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ СПЕЦФОНДУ ТЕРЦЕНТРУ

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Територіальному центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) для обладнання кухні стаціонарного відділення для постійного або тимчасового проживання пенсіонерів необхідно придбати шафу для посуду і стіл для обробки продуктів харчування.

Чи можна купити такі матеріальні цінності за КЕКВ 2210 за рахунок пенсії пенсіонерів, які перебувають на обслуговуванні у терцентрі, що перераховує Пенсійний фонд на рахунок терцентру, передбачений для обліку коштів спеціального фонду?

Чи можна за рахунок коштів спеціального фонду, що надійшли до терцентру як плата за послуги, оплачувати комунальні послуги, закуповувати інвентар та матеріали, які використовуються працівниками при наданні послуг та придбавати основні засоби (велосипеди) для соціальних працівників?

(Полтавська обл.)

 

Відповідно до ст. 48 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV (далі — Закон № 1058) під час перебування пенсіонера на повному державному утриманні у відповідній установі (закладі) йому виплачується 25 % призначеної пенсії. У випадках, якщо розмір його пенсії перевищує вартість утримання, виплачується різниця між пенсією і вартістю утримання, але не менше 25 % призначеної пенсії.

Якщо у пенсіонера, який перебуває у відповідній установі (закладі) на повному державному утриманні, є непрацездатні члени сім’ї, які перебувають на його утриманні, пенсія виплачується в такому порядку: 25 % пенсії — самому пенсіонерові, а інша частина пенсії, але не більш як 50 % призначеного розміру пенсії — зазначеним членам сім’ї.

Непрацездатними членами сім’ї вважаються:

1) чоловік (дружина), батько, мати, якщо вони є інвалідами або досягли пенсійного віку, передбаченого ст. 26 Закону № 1058;

2) діти (у тому числі діти, які народилися до спливу 10 місяців з дня смерті годувальника) померлого годувальника, які не досягли 18 років або старші цього віку, якщо вони стали інвалідами до досягнення 18 років.

Діти, які навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх навчальних закладах системи загальної середньої освіти, а також професійно-технічних, вищих навчальних закладах, — до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років, та діти-сироти — до досягнення ними 23 років незалежно від того, навчаються вони чи ні;

3) чоловік (дружина), а в разі їх відсутності — один із батьків або брат чи сестра, дідусь чи бабуся померлого годувальника незалежно від віку і працездатності, якщо він (вона) не працюють і зайняті доглядом за дитиною (дітьми) померлого годувальника до досягнення нею (ними) 8 років.

Частина пенсії, що залишилася після виплати суми пенсії пенсіонеру та членам його сім’ї, перераховується до установи (закладу), де пенсіонер перебуває на повному державному утриманні, за його особистою заявою. Зазначені кошти зараховуються на банківські рахунки цих установ понад бюджетні асигнування і спрямовуються виключно на поліпшення умов проживання в них пенсіонерів у порядку, що визначається Кабміном.

Механізм перерахування коштів, а також їх використання визначений Порядком перерахування Пенсійним фондом України або органами праці та соціального захисту населення коштів установам (закладам), у яких особи перебувають на повному державному утриманні, та їх використання, затвердженим постановою КМУ від 04.03.2004 р. № 269 (далі — Порядок № 269).

Згідно з п. 9 цього Порядку зарахування та використання коштів, що перераховані установам, здійснюються згідно з вимогами бюджетного законодавства для поліпшення умов перебування осіб в установах. При цьому під поліпшенням умов перебування осіб в установі розуміють видатки на:

— забезпечення продуктами харчування, медикаментами, предметами і матеріалами, м’яким та твердим інвентарем;

— придбання обладнання і предметів довгострокового користування;

— проведення капітального ремонту приміщень житлової групи та обслуговуючих приміщень, їдальні, пральні, лазні, а також окремих вузлів і систем, які є складовою частиною таких об’єктів;

— надання ритуальних послуг.

Як зазначено у цьому ж пункті Порядку № 269, перелік товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких спрямовуються зазначені кошти, затверджується Мінсоцполітики.

На сьогодні чинним є Перелік товарів, робіт та послуг, на закупівлю яких спрямовуються кошти, що підлягають перерахуванню Пенсійним фондом України та органами праці та соціального захисту населення установам, де особи перебувають на повному державному утриманні, затверджений наказом Мінсоцполітики від 20.03.2012 р. № 150 (у редакції наказу Мінсоцполітики від 19.03.2013 р. № 129 // далі — Перелік № 150).

Цей Перелік містить виключний перелік товарів, робіт і послуг, на які можна витрачати зазначені кошти.

Так, відповідно до п. 1 Переліку № 150 кошти, отримані від ПФУ, можуть бути спрямовані на закупівлю обладнання, інвентарю та інструментів для забезпечення господарської діяльності, пов’язаної з покращенням умов перебування підопічних, за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар».

Отже, терцентр має право придбати шафу для посуду і стіл для обробки продуктів харчування за кошти, які надійшли від ПФУ.

Крім того, звернемо увагу на те, що п. 5 Переліку № 150 передбачено витрачання коштів, отриманих від ПФУ, на придбання, зокрема, кухонного обладнання (газових або електричних плит, холодильних та морозильних камер; технологічного обладнання для забезпечення дієтичного харчування з урахуванням профілю установи (протиральної машини, блендера), меблів для житлових кімнат та житлових приміщень, їдалень, бібліотек, актових залів, де проводяться культурно-масові заходи, за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування».

Щодо коштів, що надійшли до терцентру як плата за послуги, зазначимо таке.

Надходження плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю, відповідно до п. 4 ст. 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) відносяться до першої підгрупи першої групи власних надходжень бюджетних установ.

Кошти цієї підгрупи згідно з п. 4 ст. 13 БКУ мають витрачатись у першу чергу на покриття витрат, пов’язаних з організацією та наданням послуг, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю.

Отже, усі витрати, вартість яких врахована у вартості платної соціальної послуги, можуть бути здійснені після отримання відповідної плати за послугу. Якщо в калькуляції витрат платної послуги враховані витрати на оплату комунальних послуг, закупівлю інвентарю та матеріалів, що використовуються працівниками при наданні послуг, та придбання основних засобів (велосипедів) для соціальних працівників, то після отримання плати за послуги терцентр має право здійснити зазначені витрати.

До речі, Методичними рекомендаціями щодо розрахунку тарифів на платні соціальні послуги, що надаються територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг), затвердженими наказом Мінпраці від 24.02.2010 р. № 32, передбачено включення до розрахунку вартості деяких соціальних платних послуг зазначених витрат, у тому числі і на придбання велосипедів, у складі прямих витрат.

Прямі витрати — це витрати, які можна віднести безпосередньо до конкретного об’єкта витрат економічно доцільним шляхом. Тобто, інакше кажучи, це витрати, що безпосередньо пов’язані з наданням платної послуги.

Якщо ж такі витрати не враховані у вартості платної соціальної послуги, то слід керуватись черговістю проведення витрат спеціального фонду кошторису.

Нагадаємо, що відповідно до пп. 23 та 49 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228, видатки спеціального фонду кошторису за рахунок власних надходжень плануються та здійснюються у такій послідовності: за встановленими напрямами використання, на погашення заборгованості установи з бюджетних зобов’язань за спеціальним та загальним фондом кошторису та на проведення заходів, пов’язаних з виконанням основних функцій, які не забезпечені (або частково забезпечені) видатками загального фонду.

Отже, проводити зазначені видатки у випадку, якщо вони не входять до калькуляції платної соціальної послуги, можна лише в останню чергу.

При цьому наголосимо: проводити витрати за рахунок загального фонду, які мають проводитись за рахунок спеціального фонду, не можна.

Тому якщо придбання зазначених у запитанні матеріальних цінностей та оплата комунальних послуг є необхідним для надання саме платних послуг, то для недопущення проведення таких витрат за рахунок коштів загального фонду кошторису їх слід урахувати у вартості платних соціальних послуг.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць