Теми статей
Обрати теми

Штатний розпис спортивної школи: вивчаємо нові Типові штати

Редакція ББ
Стаття

ШТАТНИЙ РОЗПИС СПОРТИВНОЇ ШКОЛИ: ВИВЧАЄМО НОВІ ТИПОВІ ШТАТИ

 

Наказом Мінмолодьспорту від 30.07.2013 р. № 37 затверджено Типові штати дитячо-юнацьких спортивних шкіл, які набирають чинності з 30.08.2013 р. та мають обов’язковий характер.

У статті розглянемо питання формування штатних розписів за новими вимогами.

Світлана МЕРЕНКОВА, заступник начальника відділу — державний інспектор праці відділу контролю за додержанням трудового законодавства Територіальної державної інспекції з питань праці у Харківській області

 

Як відомо, ще у 2009 році Мінсім’ямолодьспорту видало наказ від 21.08.2009 р. № 2987, яким затвердило Типові штати і нормативи чисельності працівників дитячо-юнацьких спортивних шкіл, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів олімпійської підготовки.

Проте оскільки цей наказ не проходив державної реєстрації, з 23.11.2010 р. він утратив чинність згідно з наказом Мінсім’ямолодьспорту від 23.11.2010 р. № 4180.

До сьогодні чітких норм щодо переліку посад та чисельності працівників, які мають бути включені до штатних розписів дитячо-юнацьких спортивних шкіл (далі — ДЮСШ), діючим законодавством визначено не було. Це послужило причиною для затвердження наказом від 30.07.2013 р. № 37 нових Типових штатів № 37. Він у встановленому порядку пройшов державну реєстрацію і має застосовуватися в обов’язковому порядку.

Оскільки цей документ набув чинності 30.08.2013 р., то на початок нового навчального року, тобто на 01.09.2013 р., ДЮСШ мають скласти штатні розписи з урахуванням положень цих Типових штатів № 37. Разом з тим, ураховуючи, що наказ був зареєстрований у Мін’юсті тільки 09.08.2013 р., а до зацікавлених установ він потрапив і того пізніше, на практиці зробити це буде складно.

Як би там не було, дотримуватися положень Типових штатів № 37 доведеться, тому далі вкажемо на основні положення, на які слід звернути увагу.

 

ЗАГАЛЬНІ ПИТАННЯ ВВЕДЕННЯ ПОСАД ДО ШТАТНОГО РОЗПИСУ

При введенні посад до штатного розпису ДЮСШ слід пам’ятати таке:

1. Типовими штатами № 37 визначено максимальну кількість посад (штатних одиниць).

2. Керівник ДЮСШ за погодженням із засновником (власником) або уповноваженим ним органом може у разі виробничої необхідності змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити додаткові посади (крім керівних), не передбачені Типовими штатами № 37 для даного закладу, у межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період. Заміна посад працівників може здійснюватись лише у межах однієї категорії персоналу (тренерсько-викладацького, господарсько-обслуговуючого тощо) (п. 4 Типових штатів № 37).

Не можна замінювати посади, що належать до різних категорій персоналу. Наприклад, у межах однієї категорії посад «професіонали», визначених Довідником № 1, можна замінити посаду «інженер-електрон-ник» на посаду «бухгалтер (з дипломом спеціаліста)». У межах однієї категорії «робітники» можна замінити посаду «електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування» на посаду «робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків».

Зверніть увагу: замінювати можна тільки ті посади, які вже введено до штатного розпису. Наприклад, посада інженера вводиться до штатного розпису лише за наявності у ДЮСШ власної матеріально-технічної бази. Тому у ДЮСШ, де немає такої бази, посада інженера до штатного розпису не вводиться взагалі, тому й замінити її не можна.

Якщо до штатного розпису вносяться зміни, то їх має бути затверджено в тому ж порядку, в якому затверджується власне штатний розпис. І лише після того, як вищим за рівнем органом буде затверджено зміни до штатного розпису, керівник установи може видати наказ про внесення змін до штатного розпису. Такі зміни мають бути обґрунтованими. До наказу можна долучити складену в довільній формі Відомість замін, де зазначити, які посади виводяться зі штатного розпису, а які вводяться замість виведених, а також посадові оклади за цими посадами. При цьому штатний розпис, затверджений на початку навчального року, не перезатверджується. Зауважимо: кількість і періодичність змін штатного розпису протягом року нормативними документами не обмежуються.

Що стосується введення нових посад, не передбачених Типовими штатами № 37, то слід пам’ятати, що можна вводити будь-які посади, крім керівних.

3. У разі виробничої необхідності для надання платних послуг за рахунок спеціального фонду ДЮСШ можуть бути введені додаткові посади, необхідні для надання цих послуг. Зверніть увагу: не можна вводити додаткові посади за рахунок спецфонду, якщо працівники, які їх займають, не беруть участі в наданні платних послуг.

4. До штатного розпису вносять також вакантні посади.

5. Якщо у штатному розписі потрібно затвердити однакові назви посад, але з різними посадовими окладами, то щодо кожної штатної одиниці в окремому рядку зазначають професію, кваліфікацію (розряд, клас, категорію, групу), тарифну ставку (оклад). Якщо в межах штатного розпису для однакових посад установлено однакові оклади, в одному рядку встановлюють кількість штатних одиниць працівників певної професії та кваліфікації (розряду, класу, категорії, групи) і тарифну ставку (оклад).

 

КОНТИНГЕНТ ВИХОВАНЦІВ

Згідно з п. 3 Типових штатів № 37 формування штатів ДЮСШ передбачається з урахуванням, зокрема, контингенту вихованців.

Дійсно, тепер кількість окремих штатних одиниць залежить від кількості вихованців. Проте Типовими штатами № 37 не визначено, на яку саме дату слід обліковувати кількість дітей. Вважаємо, що тут слід враховувати п. 20 Положення № 993, відповідно до якого списки вихованців груп відділень з видів спорту затверджуються директором спортивної школи до 1 вересня, а для груп початкової підготовки — до 1 жовтня поточного року.

Ураховуючи те, що проект плану комплектування відділень з видів спорту на наступний навчальний рік директор спортивної школи подає для затвердження засновникові (власникові) до 25 серпня поточного року, для визначення кількості дітей можна враховувати саме цей плановий показник.

Проте питання потребує додаткових роз’яснень. Відповідний запит вже адресовано Мінмолодьспорту редакцією газети «Бюджетна бухгалтерія».

Далі розглянемо порядок уведення до штатного розпису ДЮСШ деяких посад, передбачених Типовими штатами № 37.

 

ПОРЯДОК УВЕДЕННЯ ПОСАД ДО ШТАТНОГО РОЗПИСУ

Заступник директора з навчально-тренувальної роботи

На заклад вводиться 1 штатна одиниця посади заступника директора з навчально-тренувальної роботи. Нагадаємо, що відповідно до п. 42 Положення № 993 заступник директора спортивної школи з навчально-тренувальної роботи повинен мати вищу освіту з фізичного виховання і спорту освітньо-кваліфікаційного рівня «спеціаліст» чи «магістр», стаж роботи у сфері фізичної культури і спорту — не менше трьох років.

 

Заступник директора з адміністративно-господарської роботи та завідувач господарства

Типовими штатами № 37 передбачено: як посада заступника директора з адміністративно-господарської роботи, так і посада завгоспа, вводяться за наявності власної матеріально-технічної бази*. При цьому, якщо було введено посаду заступника директора з адміністративно-господарської роботи, то посада завідувача господарства не вводиться.

* Матеріально-технічна база спортивної школи включає: адміністративні приміщення та спортивні бази (басейни, ігрові поля, спортивні зали, споруди тощо), оздоровчо-спортивні табори, підсобні приміщення, обладнання, засоби зв’язку, оргтехніку, транспортні засоби, зокрема, спеціалізовані для навчально-тренувальної та спортивної роботи, майданчики, земельні ділянки, рухоме і нерухоме майно, що перебуває в її користуванні (п. 57 Положення № 993).

Але немає чітких критеріїв, які б визначали, коли вводити ту чи іншу посаду. Вважаємо, що вирішувати питання, яка саме посада потрібна закладу, належить керівнику ДЮСШ. Проте зазначене питання потребує додаткових роз’яснень. Воно також уже адресовано Мінмолодьспорту редакцією газети «Бюджетна бухгалтерія».

 

Тренери-викладачі

Кількість ставок тренерів-викладачів, необхідних для виконання навчальної програми з видів спорту, визначається відповідно до кількості груп, вихованців, річного обсягу навчально-тренувального навантаження на всі групи, а при нормативі оплати праці у відсотках на одного вихованця, що входить до складу національних збірних команд Україна, шляхом ділення відсотка на 100, але не менше мінімальної кількості ставок, визначених Положенням № 993.

Нагадаємо, що відповідно до абз. 1 п. 8 Положення № 993 спортивна школа в місті повинна мати у штатному розписі не менше 8 ставок тренера-викладача, з них не менше 4 штатних одиниць; у сільській місцевості — не менше 4 ставок, з них не менше 2 штатних одиниць (спортивна школа для інвалідів — відповідно 4 і 3).

На наш погляд, ця норма сформульована недостатньо коректно. Але зміст вона має такий: якщо штатним розписом спортивної школи затверджено, наприклад, 8 ставок тренерів-викладачів, то займати їх повинні не менше 4 тренерів-викладачів. Іншими словами, тренер-викладач не може працювати більше, ніж на 2 ставки.

У той же час нагадаємо, що п.п. 6.1 п. 6 додатка 6 до наказу № 2097 визначено: обсяг навчально-тренувальної та іншої роботи, пов’язаної з тренувальним процесом, який виконують тренери-викладачі за основним місцем роботи, при погодинній оплаті праці граничними розмірами не обмежується.

Але, оскільки постанова КМУ має вищу юридичну силу, ніж наказ Міністерства, при визначенні обсягу навчально-тренувальної роботи тренерів-викладачів слід керуватися Положенням № 993.

 

Старший тренер-викладач

Відповідно до Типових штатів № 37 посада старшого тренера-викладача вводиться на 1 спортивне відділення, якщо під його керівництвом працює не менше 2 штатних тренерів-викладачів. Таку ж саму норму передбачено п. 49 Положення № 993, де, крім того, зазначено: при цьому два тренери-викладачі-сумісники вважаються одним штатним тренером-викладачем.

Посада старшого тренера-викладача є похідною від посади тренера-викладача, і в умовах оплати праці, визначених наказом № 2097, окремий тарифний розряд для цієї посади не передбачений. Натомість відповідно до п. 4 примітки до додатка 6 до цього наказу для старших тренерів-викладачів передбачено підвищення ставки заробітної плати на 15 % (без урахування інших підвищень).

Тому в тарифікаційному списку біля посади такого тренера-викладача проставляється відмітка «старший» та відповідно у графі «підвищення» зазначається відповідна сума підвищення за виконання його обов’язків. Сума підвищення враховується у фонді заробітної плати працівників школи.

Вважаємо за доцільне й у штатному розписі посаду старшого тренера-викладача вказувати окремим рядком, оскільки це вже інша посада.

Відповідно до п. 49 Положення № 993 старший тренер-викладач виконує обов’язки, визначені для тренерів-викладачів, і здійснює контроль за діяльністю тренерів-викладачів з видів спорту, несе відповідальність за організацію навчально-тренувального процесу, комплектування та проведення тренерських рад відділень, організацію заходів з підвищення кваліфікації тренерів-викладачів і за результати виступу спортсменів на змаганнях та здійснює контроль і несе відповідальність за додержання норм антидопінгового законодавства.

Доцільно також нагадати, що посада старшого тренера-викладача вводиться у відділенні за рахунок однієї посади тренера-викладача, а не додатково.

 

Інструктор-методист

Мінімальну кількість посад інструкторів-методистів визначено Положенням № 993. Так, відповідно до п. 46 цього Положення у спортивній школі вищої категорії передбачається не менше 3 посад інструкторів-методистів, першої категорії — 2, другої категорії — 1.

Такий саме порядок визначено й Типовими штатами № 37. Крім того, передбачено, що посади інструкторів-методистів можуть бути введені додатково за наявності відповідної кількості відділень з видів спорту.

У новоутвореній спортивній школі, якій протягом перших трьох років не надана категорія, може передбачатися одна посада інструктора-методиста (п. 46 Положення № 993).

 

Старший інструктор-методист

Типовими штатами № 37 передбачено, що у спортивній школі вищої та першої категорії може бути введена посада старшого інструктора-методиста у разі, коли під його керівництвом працює не менше двох інструкторів-методистів. Такий саме порядок визначено п. 48 Положення № 993.

Посада старшого інструктора-методиста є похідною від посади інструктора-методиста, і в умовах оплати праці, визначених наказом № 2097, окремий тарифний розряд для цієї посади не передбачений. Натомість відповідно до п. 3 додатка 7 до наказу № 2097 посадовий оклад старших інструкторів-методистів спортивних шкіл усіх типів, навчальних спортивних закладів підвищується на 10 %.

У тарифікаційному списку біля посади такого тренера-викладача проставляється відмітка «старший», а у штатному розписі вважаємо за доцільне посаду старшого інструктора-методиста вказувати окремим рядком, оскільки це вже інша посада.

 

Практичний психолог

Ця посада вводиться тільки у ДЮСШ вищої категорії з розрахунку:

0,5 штатної одиниці — при контингенті до 100 вихованців включно;

1 штатна одиниця — при контингенті 101 і більше вихованців.

Оскільки практичний психолог є педагогічним працівником, то його посадовий оклад та умови праці визначаються нормативними документами Міносвіти, зокрема наказом № 557 та Інструкцією № 102. Так, посадовий оклад практичного психолога встановлюється відповідно до додатка 6 до наказу № 557 в межах 8 — 12 тарифних розрядів залежно від категорії.

Нагадаємо, що раніше на підставі Типових штатів № 2987 посади практичних психологів вводились в усіх ДЮСШ в кількості 1 штатної одиниці на заклад, які продовжували працювати в спортивних закладах і після втрати чинності вищезазначеним наказом.

З набуттям чинності Типовими штатами № 37 в більшості спортивних шкіл посада практичного психолога буде підлягати скороченню.

У зв’язку з тим, що введення інших педагогічних посад Типовими штатами № 37 не передбачено, ввести посаду практичного психолога замість іншої посади на підставі п. 4 наказу, яким затверджено ці Типові штати, не можна.

Інженер з охорони праці

Коло завдань та обов’язків такого працівника, який належить до категорії посад «професіонали», визначено Довідником № 1. Що стосується посадового окладу, то конкретні умови його встановлення наказом № 2097 не визначено.

Зазначимо, що в подібній ситуації (визначення посадового окладу інженера з охорони праці загальноосвітньої школи) Міносвіти рекомендувало визначати посадові оклади таких працівників, як для фахівців (див. лист МОНМС від 06.12.2012 р. № 2/2-13-3587).

Якщо дотримуватися цієї логіки, то в нашому випадку посадовий оклад слід визначати відповідно до додатка 13 до наказу № 2097, а саме: без категорії — 7, II категорії — 8, I категорії — 9, провідним — 9 і 10 тарифні розряди відповідно. Але це питання потребує додаткових роз’яснень з боку Мінмолодьспорту. Відповідний запит вже адресовано Мінмолодьспорту редакцією газети «Бюджетна бухгалтерія». Він стосується не тільки визначення посадового окладу інженера з охорони праці, а й інших посад, передбачених Типовими штатами № 37 (наприклад: юрисконсульт, старший інспектор (інспектор) з кадрів, інженер-електронник, перекладач жестової мови тощо).

Типовими штатами № 37 визначено, що посада інженера з охорони праці вводиться до штатів ДЮСШ за нормативами, визначеними Типовим положенням № 255, але не більше 1 штатної одиниці на ДЮСШ.

Згідно з п. 1.4 зазначеного Типового положення в установі з кількістю працюючих:

50 і більше осіб створюється служба охорони праці;

менше 50 осіб — функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва (суміщення) особи, які мають відповідну підготовку;

менше 20 осіб — для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають виробничий стаж роботи не менше трьох років і пройшли навчання з охорони праці.

При визначені облікової кількості штатних працівників слід застосовувати норми Інструкції № 286. Так, відповідно до п. 2.2 цієї Інструкції облікова кількість штатних працівників визначається на певну дату звітного періоду, включаючи прийнятих працівників і виключаючи тих, які вибули в цей день.

В облікову кількість штатних працівників включаються усі наймані працівники, які письмово уклали трудовий договір (контракт) і виконували постійну, тимчасову або сезонну роботу один день і більше (тобто усі працівники, які перебувають у трудових відносинах, незалежно від виду трудового договору) (пп. 2.1, 2.3 Інструкції № 286).

Не включають до облікової кількості штатних працівників категорії працівників, визначені п. 2.6 Інструкції № 286, а саме: прийняті на роботу за сумісництвом; залучені до виконання робіт за цивільно-правовими договорами (договорами підряду); переведені з інших підприємств згідно з договорами між суб’єктами господарювання; учні, слухачі професійно-технічних навчальних закладів, які проходять виробниче навчання та виробничу практику на підприємстві згідно з договорами про надання робочих місць для зазначених цілей; особи, направлені підприємствами для навчання у навчальних закладах з відривом від виробництва, які одержують за рахунок коштів цих підприємств тільки стипендію; особи, які навчаються за рахунок коштів, передбачених у зведених кошторисах будівництва, для роботи на підприємствах, які будуть вводитися в дію; працівники, які подали заяви про звільнення і припинили роботу до закінчення строку попередження або які припинили роботу без попередження адміністрації.

Приклад 1. Загальна кількість штатних одиниць працівників за штатним розписом ДЮСШ станом на 01.09.2013 р. складає 52,5, а фактично працює 55 чол., з яких 7 — зовнішні сумісники. Середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року становить 46 чол. Таким чином, посада інженера з охорони праці у цьому закладі не вводиться.

 

Бухгалтерська служба

Одна штатна одиниця посади головного бухгалтера вводиться на ДЮСШ, яка веде самостійний баланс. Кількість штатних одиниць заступника головного бухгалтера, бухгалтера та касира визначається на основі Міжгалузевих норм № 269, що також вводяться тільки в ДЮСШ, які ведуть самостійний баланс.

Міжгалузеві норми № 269 містять норми часу на виконання робіт з бухгалтерського обліку та нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку установ, організацій, підприємств. Як зазначило Держказначейство у листі від 11.05.2010 р. № 15-05/1031-8055, ці норми не враховують норм витрат часу на здійснення специфічних операцій бухгалтерського обліку в бюджетних установах, таких як: організація контролю виконання кошторису бюджетної установи, виділення в обліку касових і фактичних видатків, організація обліку в розрізі кодів бюджетної класифікації, сувора відповідність обліку і звітності вимогам нормативних документів, зокрема з урахуванням галузевої специфіки обліку (охорона здоров’я, освіта, наука, культура тощо). У зв’язку з цим кожна бюджетна організація має враховувати свої особливості ведення обліку.

У нормах часу наведено види виконуваних робіт, які передбачаються документами (стандартами) з бухгалтерського обліку та звітності. Норми часу встановлено на виконання робіт одним виконавцем, наведено в годинах та оформлено як нормативні карти. У них наведено одиниці виміру обсягу робіт (один баланс, одна відомість, одна позиція тощо).

Норми часу враховують час на підготовчо-завершувальні роботи, обслуговування робочого місця, відпочинок, включаючи фізкультурні паузи та особисті потреби. Він становить 10 % від оперативного часу.

Норми часу на виконання бухгалтерського обліку визначаються з урахуванням інших факторів шляхом застосування поправочних коефіцієнтів:

1) коефіцієнт, який враховує якість документації, з якою працює бухгалтер. Цей коефіцієнт при якісних документах приймається таким, що дорівнює 1,0, а при документах, які мають недоліки, — таким, що дорівнює 1,1;

2) коефіцієнт, який враховує необхідність перевірки розрахунків під час виконання робіт з бухгалтерського обліку. Цей коефіцієнт прийнято за 1,1.

Норми часу розраховано на виконання роботи з належною якістю. Виправлення помилок, яких припустився виконавець, проводиться за рахунок основної норми часу.

Нормативи чисельності розроблено залежно від трудомісткості типового складу виконуваних робіт та розраховано залежно від факторів, що мають найбільший вплив на їх величину.

Трудомісткість типового складу робіт, що виконуються працівниками бухгалтерського обліку, розраховується за формулами, наведеними у Міжгалузевих нормах № 269.

Також можна розраховувати чисельність працівників бухгалтерського обліку залежно від загальної чисельності працюючих та кількості самостійних структурних підрозділів, яка визначається за формулою, наведеною у Міжгалузевих нормах № 269.

Нормативи чисельності приймаються по відповідних нормативних картах згідно з величинами факторів-арґументів. Якщо величини факторів-арґументів відрізняються від наведених у нормативних картах, то розрахунок чисельності обчислюється за формулами, які наведено в картах.

Більш детально про розрахунок норм чисельності працівників бухгалтерії відповідно до вимог Міжгалузевих норм № 269 можна дізнатися з матеріалів, опублікованих у газеті «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 12, с. 25.

 

Секретар (секретар-друкарка) та діловод

Посади секретаря (секретаря-друкарки) та діловода до штатного розпису вводяться залежно від категорії ДЮСШ, а саме:

 

Категорія ДЮСШ

Секретар-друкарка

Діловод

Вища

1

0,5

Перша

1

0,5

Друга

0,5

Без категорії

0,5

 

Медична частина

Відповідні посади медичних працівників вводяться до штатного розпису ДЮСШ залежно від категорії школи, контингенту вихованців та наявності відповідного обладнання, а саме:

Посада

Категорія ДЮСШ

Контингент вихованців

вища

І

ІІ

без категорії

менше 200

більше 200
та більше

Лікар

1

1

0,5

0,5

Незалежно

Лікар з функціональної діагностики (за наявності відповідного кабінету та обладнання)

Незалежно

1

Фахівець з фізичної реабілітації

Вводиться 1 шт. од. тільки у ДЮСШ для інвалідів

Сестра медична*

1

1

0,5

0,5

Незалежно

* Додатково 1 шт. од. посади вводиться на окрему власну спортивну споруду.

Сестра медична з фізіотерапії (за наявності відповідного кабінету та обладнання. При цьому посада сестри медичної не вводиться)

Незалежно

1

Сестра медична з масажу (при контингенті 200 і більше та за наявності не менше 3 груп спеціалізованої базової підготовки або груп підготовки до вищих досягнень)

1

1

+

 

Нагадаємо, що питання оплати праці медичних працівників врегульовані Умовами оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення, затвердженими спільним наказом Мінпраці та МОЗ від 05.10.2005 р. № 308/519.

 

Слюсар-ремонтник

Посади слюсарів-ремонтників вводяться до штатного розпису залежно від відповідної кількості одиниць спортивного інвентарю, яке вони будуть ремонтувати. Проте порядок уведення цих посад прописано нечітко.

Наприклад, 1 штатна одиниця посади слюсаря-ремонтника (для ремонту велосипедів) водиться у ДЮСШ, у структурі яких є спортивні відділення із спеціалізацією велосипедного спорту, за наявності 10 і більше велосипедів, але не більше 2 штатних одиниць на ДЮСШ.

Постає запитання: якщо 1 штатна одиниця посади слюсаря-ремонтника вводиться за наявності 10 і більше велосипедів, то коли ж ДЮСШ має можливість ввести 2 штатні одиниці посади? Питання потребує додаткових роз’яснень з боку Мінмолодьспорту. Відповідний запит вже адресовано Мінмолодьспорту редакцією газети «Бюджетна бухгалтерія».

 

Робітник з комплексного обслуговування й ремонту будинків, слюсар-сантехнік; електромонтер з обслуговування та ремонту електроустаткування; столяр та інші

Як вбачається, за потреби до штатного розпису ДЮСШ може бути введена кожна з вищезазначених посад (за наявності власних будівель, будинків, спортивних споруд тощо). Проте слід пам’ятати, що п. 2 наказу, яким затверджено Типові штати № 37, встановлює обмеження: не допускати збільшення чисельності працівників у закладах, що склалась на 01.09.2013 р.

Штатна одиниця визначається на основі Міжгалузевих норм № 105, згідно з якими загальна кількість робітників з комплексного обслуговування й ремонту будинків визначається за формулою:

Чзн = Чнх Кн,

де Чзн — загальна кількість працівників;

Чн — нормативна чисельність, чол. (визначається за картою);

Кн — коефіцієнт, що враховує невиходи (щорічні відпустки, хвороби тощо). Прийнято Кн = 1,15.

Нормативна кількість робочих з комплексного обслуговування і ремонту будинків (Чн) визначається за картою 27 Міжгалузевих норм № 105.

Зазначимо, що відповідно до карти 27 Міжгалузевих норм № 105 конкретний норматив чисельності (Чн) залежить, зокрема, від такого показника, як «Кількість працюючих в будівлі».

Як випливає з розд. «Загальна частина» Міжгалузевих норм № 105, цей документ розроблявся для визначення оптимальної чисельності робітників, зайнятих обслуговуванням будинків управлінь та будинків конструкторських і проектних організацій, тобто громадських будівель. Оскільки ДЮСШ не є громадськими будівлями, то при визначенні нормативної кількості працівників з комплексного обслуговування приміщень (Чн) логічніше в показник «Кількість працюючих в будівлі» включати не тільки кількість працюючих в ДЮСШ, але і контингент вихованців. Такий же підхід використовують при розрахунку кількості штатних одиниць робітників з комплексного обслуговування й ремонту будівель дошкільних навчальних закладів (див. спільний лист Міносвіти і Профспілки працівників освіти і науки України від 18.02.2011 р. № 1/9-114; 02-8/100 та лист Мінсоцполітики від 30.11.2011 р. № 1079/13/84-11).

Приклад 2. При загальній кількості працюючих та вихованців 220 осіб та загальній площі будівлі 5500 м2 норматив чисельності працівників з комплексного обслуговування і ремонту будинків становить 2,61 (карта 27 Міжгалузевих норм № 105). Визначимо за формулою загальну кількість робітників з комплексного обслуговування й ремонту будинків: Чзн = 2,61 х 1,15 =
= 3 штатні одиниці.

 

Гардеробник (верхнього одягу)

Посада гардеробника (верхнього одягу) вводиться з розрахунку:

— обов’язково 1 штатна одиниця — за наявності власного обладнаного гардероба на 200 окремих місць на зміну, але не менше 1 штатної одиниці на зміну;

— додатково 0,5 штатної одиниці у разі продовженого режиму роботи ДЮСШ.

При цьому не передбачається, що посада гардеробника вводиться на сезон. У зв’язку з цим виникає запитання: кількість гардеробників у ДЮСШ повинна вводитися на весь рік чи тільки на осінньо-зимово-весняний період?

Нагадаємо, що у листі від 30.08.2011 р. № 1/12-4663 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 42) МОНМС зазначало: посада гардеробника не є сезонною, тому кількість таких працівників уводиться в школі на цілий рік. Протягом навчального року такі працівники, коли в них є необхідність, виконують свої безпосередні обов’язки, а влітку та в міжсезонний період (за винятком відпустки) згідно зі ст. 34 КЗпП можуть виконувати іншу роботу та доручення керівника навчального закладу відповідно до потреб закладу.

Але той факт, що посада гардеробника не є сезонною, не дає підстав однозначно стверджувати, що таку посаду має бути введено до штатного розпису на цілий рік. Вважаємо, що під час оформлення трудових відносин з гардеробником можливі два варіанти:

перший варіант полягає в тому, що посада гардеробника вводиться на цілий рік. При цьому влітку та в міжсезонний період гардеробника переводять на іншу роботу або оформляють простій;

другий варіант полягає в тому, що з гардеробником укладається строковий трудовий договір на підставі ст. 23 КЗпП, тобто тільки на період роботи гардероба.

 

Прибиральник службових приміщень

Згідно з Типовими штатами № 37 на кожні 250 м2 площі, що прибирається, водиться 0,5 штатної одиниці посади прибиральника службових приміщень, але не менше 0,5 посади на ДЮСШ, що має власну матеріально-технічну базу.

При визначені площі, що прибирається:

враховується площа полу адміністративних будівель, коридорів, сходів, санвузлів, туалетів та інших службових приміщень, які потребують щоденного прибирання;

не враховується площа стін, вікон, панелей.

Таким чином, за умови, що площа службових приміщень, яка прибирається, складає 1400 м2, чисельність прибиральників службових приміщень складає: 1400 м2 : 250 м2 x 0,5 (штатний норматив) = 2,8 штатної одиниці, що за правилами округлення становить 3 штатні одиниці*.

* Зазначимо, що Типовими штатами № 37 не визначено правила округлення, проте можна скористатися правилами округлення,
які наведені в наказі № 175.

 

Двірник або прибиральник території

На жаль, але ці дійсно потрібні багатьом ДЮСШ посади Типовими штатами № 37 не передбачені взагалі. Проте скорочувати такі посади поки що не рекомендуємо. Ввести таку посаду можна замість будь-якої іншої посади робітників.

Редакція газети «Бюджетна бухгалтерія» звернулась до Мінмолодьспорту з пропозицією щодо допов-нення Типових штатів № 37 посадою двірника або прибиральника території.

 

Машиніст (кочегар) котельні, оператор котельні та опалювач

Пунктом 5 Типових штатів № 37 передбачено введення до штатного розпису посади машиніста (кочегара) котельні, оператора котельні, опалювача за таких умов:

Посада

Умови введення

Норматив

Машиніст (кочегар)

В котельнях, що опалюються твердими видами палива (торф, кам’яне вугілля), з поверхнею нагріву котлів понад 75 м2

2 штатні одиниці на зміну

Оператор котельні

В котельнях з газовим опаленням

1 штатна одиниця на зміну

Оператор котельні

В котельнях без автоматики безпеки

2 штатні одиниці на зміну

Опалювач

За наявності пічного опалення

0,5 штатної одиниці опалювача на кожні
5 печей (але не менше 0,5 штатної одиниці на ДЮСШ)

У школах з централізованим теплопостачанням (ТЕЦ), що мають тепловий пункт або елеватор, додатково вводиться штатна одиниця робітника з комплексного обслуговування й ремонту будівель, а за наявності бойлерів, насосів — 1 посада такого робітника на зміну.
Зазначимо, що відповідно до наказу Міністерства палива та енергетики «Про затвердження Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж» від 14.02.2007 р. № 71 тепловий пункт — це спеціально обладнане приміщення, з якого здійснюється керування місцевими системами теплоспоживання (опаленням, гарячим водопостачанням, вентиляцією, технологічним навантаженням).
У ньому відбувається трансформація параметрів теплоносія за видами споживання тепла, облік тепла тощо.

 

У ДЮСШ, у яких протягом всього року забезпечуються гарячою водою душові та басейни, вводяться штатні одиниці машиністів (кочегарів) котельні, операторів котельні на рік, але не менше однієї штатної одиниці на заклад із загальної кількості штатних одиниць таких посад, передбачених п. 5 Типових штатів № 37.

 

Сторож

Зазначимо, що визначення чисельності сторожів передбачено Міжгалузевими нормами № 105 (за такою ж формулою, що і для робітників з комплексного обслуговування та ремонту будинків). Норматив чисельності посад сторожів визначаться згідно з даними карти 3 Міжгалузевих норм № 105.

Проте Типовими штатами № 37 порядок обчислення чисельності сторожів визначено окремо, хоча формула та таблиця чисельності сторожів узяті з Міжгалузевих норм № 105. З однією відмінністю — цими Нормами при цілодобовій охороні об’єкта з розрахунку на 1 пост передбачено 5 штатних одиниць посади сторожа, а Типовими штатами № 37 — 4,5 штатної одиниці.

Гуртожиток (за наявності власного гуртожитку на 25 місць і більше)

Ще одне запитання, яке слід адресувати Мінмолодьспорту, стосується штатів гуртожитку. Так, відповідно до Типових штатів № 37 для цілодобового чергування вводиться не більше 4 штатних одиниць посади чергового гуртожитку. Проте для цілодобового чергування потрібно щонайменше 4,5 штатної одиниці.

Ми розглянули найбільш важливі моменти, пов’язані з формуванням штатних розписів ДЮСШ за новими вимогами. Якщо у вас залишились питання щодо введення тієї чи іншої посади, надсилайте їх на адресу редакції та обов’язково отримаєте відповідь на сторінках газети «Бюджетна бухгалтерія».

 

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

Положення № 993 — Положення про дитячо-юнацьку спортивну школу, затверджене постановою КМУ від 05.11 2008 р. № 993.

Типові штати № 37 — Типові штатні нормативи дитячо-юнацьких спортивних шкіл, затверджені наказом Мінмолодьспорту від 30.07.2013 р. № 37.

Інструкція № 286 — Інструкція зі статистики кількості працівників, затверджена наказом Держкомстату від 28.09.2005 р. № 286.

Інструкція № 102 — Інструкція про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затверджена наказом Міносвіти від 15.04.93 р. № 102.

Наказ № 2097 — наказ Мінсім’ямолодьспорту «Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури і спорту» від 20.09.2005 р. № 2097.

Наказ № 557 — наказ Міносвіти «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 р. № 557.

Наказ № 175 — наказ Мінпраці «Про затвердження Норм часу та чисельності працівників центрів обліку та закладів соціального захисту для бездомних громадян (будинків нічного перебування, центрів реінтеграції, соціальних готелів)» від 07.05.2009 р. № 175.

Довідник № 1 — Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності», затверджений наказом Мінпраці від 29.12.2004 р. № 336.

Міжгалузеві норми № 105 — Міжгалузеві норми чисельності робітників, що обслуговують громадські будівлі, затверджені наказом Мінпраці та соцполітики від 11.05.2004 р. № 105.

Міжгалузеві норми № 269 — Міжгалузеві нормативи чисельності працівників бухгалтерського обліку, затверджені наказом Мінпраці від 26.09.2003 р. № 269.

Типове положення № 255 — Типове положення про службу охорони праці, затверджене наказом Держкомітету України з нагляду за охороною праці від 15.11.2004 р. № 255.

Типові штати № 2987 — Типові штати і нормативи чисельності працівників дитячо-юнацьких спортивних шкіл, шкіл вищої спортивної майстерності, центрів олімпійської підготовки, затверджені наказом Мінсім’ямолодьспорту від 21.08.2009 р. № 2987 (втратили чинність).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі