(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 31
  • № 30
  • № 29
  • № 28/1
  • № 28
  • № 27
  • № 26
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
5/13
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Серпень , 2014/№ 32

Про внесення змін до Порядку погодження призначення на посаду та звільнення з посади головного бухгалтера бюджетної установи

Наказ від 18.07.2014 р. № 764 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.08.2014 р. за № 910/25687

Відповідно до Бюджетного кодексу України та Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року № 446, та з метою оптимізації процедур погодження звільнення з посади головних бухгалтерів наказую:

1. Внести до Порядку погодження призначення на посаду та звільнення з посади головного бухгалтера бюджетної установи, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 лютого 2011 року № 214, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09 березня 2011 року за № 281/19019, такі зміни:

пункт 13 викласти в такій редакції:

«13. Для погодження звільнення з посади головного бухгалтера (крім випадків, передбачених абзацом другим цього пункту) керівником бюджетної установи надсилається до відповідного органу Державної казначейської служби України у порядку, визначеному у пункті 4 цього Порядку, подання щодо погодження звільнення з посади (далі — подання про звільнення) головного бухгалтера на наступний день після виникнення підстав для звільнення з посади, визначених законодавством.

У разі звільнення з посади головного бухгалтера за власним бажанням та у зв’язку з виходом на пенсію керівником бюджетної установи надсилається до відповідного органу Державної казначейської служби України лист, у якому наводиться зазначена інформація з посиланням на розпорядчий документ про звільнення, копія якого додається до цього листа.»;

в абзаці третьому пункту 14 слова «заява особи про звільнення за власним бажанням або» виключити;

пункт 18 після слів «супровідного листа» доповнити словами «, лист та копія розпорядчого документа про звільнення у разі звільнення за власним бажанням та у зв’язку з виходом на пенсію».

2. Департаменту державного бюджету Міністерства фінансів України (Лозицький В. П.) та Управлінню методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності Державної казначейської служби України (Сушко Н. І.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

3. Департаменту забезпечення діяльності Міністра (патронатна служба) Міністерства фінансів України (Чуприненко Р. С.) у десятиденний строк з дня державної реєстрації цього наказу в Міністерстві юстиції України забезпечити його оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України в мережі Інтернет.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра фінансів України Мярковського А. І. та Голову Державної казначейської служби України Слюз Т.Я.

 

Міністр О. Шлапак

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної
казначейської служби України
 Т. Слюз

Коментар редакції

Мінфін спростив порядок звільнення головбухів за власним бажанням

Керівник бюджетної установи не може призначити чи звільнити головного бухгалтера з посади на власний розсуд. Він обов’язково має погоджувати ці питання з Держказначейською службою або органом Держказначейської служби за місцем обслуговування. Ця вимога передбачена ч. 3 ст. 56 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI та п. 9 Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою КМУ від 26.01.2011 р. № 59.

Організаційні засади погодження Держказначейською службою призначення на посаду та звільнення з посади головного бухгалтера визначені Порядком погодження призначення на посаду та звільнення з посади головного бухгалтера бюджетної установи, затвердженим наказом Мінфіну від 21.02.2011 р. № 214 (далі — Порядок № 214) (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 12). Так, питання щодо погодження органами Держказначейської служби призначення або звільнення головного бухгалтера порушує керівник бюджетної установи за наявності вакансії або підстав для звільнення з посади, визначених законодавством (п. 3 Порядку № 214).

До речі, тема призначення на посаду головбухів бюджетних установ неодноразово висвітлювалася на сторінках нашого видання. За бажання ви можете ознайомитися з цими матеріалами (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 34; 2013, № 28; 2014, № 31).

Що ж стосується звільнення з посади головного бухгалтера, то починаючи з березня 2011 року і дотепер порядок погодження цього питання Держказначейською службою був однаковим незалежно від підстав для звільнення. Тобто, чи то головбух звільнявся «за статтею», чи то за власним бажанням або у зв’язку з виходом на пенсію, керівник установи мав надіслати до Держказначейської служби подання щодо погодження звільнення з посади головного бухгалтера. Таке подання надсилають на наступний день після виникнення підстав для звільнення, визначених чинним законодавством. На це вказує п. 13 Порядку № 214. У поданні про звільнення головного бухгалтера обов’язково обґрунтовують обставини, що перешкоджають конкретній особи обіймати цю посаду. З цією метою до подання додають (п. 14 Порядку № 214):

— проект розпорядчого документа про звільнення з посади, завізований керівником бюджетної установи;

— заяву особи про звільнення за власним бажанням або пояснення особи, яка звільняється за порушення трудової дисципліни;

— матеріали службового розслідування, медичну довідку, інші документи, що безпосередньо стосуються питання (у разі потреби).

Окрім того, якщо питання про звільнення головбуха виникло через незадовільні результати оцінки виконання його повноважень, проведеної органом Держказначейської служби, до подання слід додати ще й копію документа про результати цієї оцінки.

Після проведення вищезазначених заходів орган Держказначейської служби надає погодження звільнення з посади головного бухгалтера або відмову у погодженні. Своє рішення орган Держказначейської служби оформляє Висновком про погодження (відмову у погодженні) призначення (звільнення) згідно з додатком 2 до Порядку № 214. І лишень отримавши такий висновок, керівник бюджетної установи мав право видати наказ про звільнення з посади головного бухгалтера.

Так було раніше. Відтепер звільнити з посади головбуха за власним бажанням чи у зв’язку з виходом на пенсію стане значно простіше. Спрощенню порядку погодження звільнення з посади головного бухгалтера сприяли зміни до Порядку № 214, внесені Мінфіном на підставі наказу, що коментується. Зокрема, аби звільнити головного бухгалтера за власним бажанням чи у зв’язку з виходом на пенсію, керівнику достатньо надіслати до відповідного органу Держказначейської служби лист із посиланням на розпорядчий документ про звільнення та копію такого документа. Висновок про погодження (відмову у погодженні) звільнення у такому разі не потрібен.

Проте майте на увазі: якщо підстави для звільнення головного бухгалтера є іншими, ніж власне бажання працівника чи вихід на пенсію, погодження цього питання здійснюють у загальному порядку. Вищезгадані зміни не стосуються звільнення, скажімо, за порушення трудової дисципліни, неналежне виконання своїх обов’язків тощо.

Наказ № 764 набирає чинності з дня його офіційного опублікування. На момент підготовки номера до друку він ще не набрав чинності.

Також нагадаємо, що незалежно від підстав для звільнення головного бухгалтера необхідно подбати про передачу справ від колишнього головбуха новому. Для цього слід провести такі дії:

1) видати наказ (розпорядження) про передачу справ. У ньому слід установити період для передачі справ, склад комісії, необхідність залучення третіх осіб;

2) провести інвентаризації, якщо головбух, який звільняється, був матеріально відповідальною особою;

3) перевірити наявність документів, скласти акт приймання-передачі справ. Новий голов­бух перевіряє наявність усіх документів у справах за останні 3 роки. Виявлені під час перевірки порушення, помилки та неточності вказують в акті приймання-передачі справ. Його повинні підписати колишній і новий головні бухгалтери. У разі наявності заперечень акт може бути підписано із застереженнями та запереченнями. До акта можуть додаватися пояснення, службові записки, інші документи, що були складені у процесі передачі справ. Акт доцільно скласти у трьох примірниках, один з яких залишається в бухгалтерії, другий — у бухгалтера, який передає справи, третій — у бухгалтера, який приймає справи.

 

Юлія КРОТ, економіст-аналітик

звільнення, головбух додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті