Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Щодо обліку тари

Державна казначейська служба України
Бюджетна бухгалтерія Липень, 2014/№ 26
В обраному У обране
Друк
Лист від 16.05.2014 р. № 17-08/469-1166

Державна казначейська служба України розглянула <…> запит <… > та в межах компетенції повідомляє.

Методологічні засади формування у бухгалтерському обліку інформації про запаси в бюджетних установах визначено Положенням з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2013 р. № 947 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.12.2013 р. за № 2063/24595 (далі — Положення).

Пунктом 5 розділу II Положення визначено, що тара обліковується за вартістю, зазначеною у відповідних документах постачальників. При поверненні або реалізації тари різниця між балансовою вартістю і вартістю реалізації (передачі) відноситься на фактичні видатки або доходи установи відповідно.

У фінансовій та бюджетній звітності відповідні операції відображаються згідно з вимогами Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних кош­тів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2012 р. № 44 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.02.2012 р. за № 196/20509.

Використання власних надходжень бюджетних установ здійснюється відповідно до вимог частини четвертої статті 13 Бюджетного кодексу України.

 

Перший заступник Голови О. Даневич

Коментар редакції

Продукти харчування надійшли в тарі: що з нею робити

 

Бюджетні установи придбавають деякі продукти харчування у скляній або пластиковій тарі. Як обліковувати таку тару і що з нею робити надалі? Саме на ці запитання Держказначейська служба надала відповіді в листі, що коментується.

Щоб питання стосовно особливостей обліку тари було зрозумілішим нашим читачам, уточнимо деякі моменти.

1. Тара буває двох видів: разова та багатооборотна.

Тара, призначена для одноразового використання, називається разовою. До неї належать більшість видів споживчої тари, а також транс­портна тара, що підлягає утилізації після використання.

Багатооборотна тара (зворотна, обмінна) призначена для багаторазового використання при постачаннях товарів.

2. Для обліку обмінної та зворотної тари у Плані рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ і Порядку застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затверджених наказом Мінфіну від 26.06.2013 р. № 611, передбачено субрахунок 236 «Тара».

Так, на цьому субрахунку обліковується зворотна тара, обмінна тара (бочки, бідони, ящики, банки скляні, пляшки тощо), як порожня, так і та, що містить матеріальні цінності.

3. Обліковувати тару зворотну або обмінну (бочки, бідони, ящики, банки скляні, пляшки тощо), як вільну (порожню), так і ту, в якій містяться продукти харчування, установам слід згідно з Інструкцією з обліку продуктів харчування в лікувально-профілактичних та інших закладах охорони здоров’я, що перебувають на Державному бюджеті СРСР, затвердженою наказом МОЗ СРСР від 05.05.83 р. № 530 (далі — Інструкція № 530). І хоча ця Інструкція застаріла, але вона є чинною на підставі постанови КМУ «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» від 12.09.91 р. № 1545-XII.

Принаймні на сьогодні інших нормативних актів щодо обліку продуктів харчування й тари не існує. Тому Інструкцію № 530 можна взяти за основу обліку не тільки у галузі охорони здоров’я, а й у інших галузях бюджетної сфери.

Під час надходження продуктів харчування до установи матеріально відповідальні особи, які приймають продукти харчування, зобов’язані одночасно прийняти й тару (п. 18 Інструкції № 530).

Тара, яка надходить на склад (до комори), оприбутковується на підставі тих же документів, що і продукти харчування. У супровідних документах постачальників окремим рядком мають бути зазначені найменування тари, її кількість, ціна та сума.

Обліковувати тару слід за вартістю, зазначеною в документах постачальників. При поверненні або реалізації тари різницю між ціною придбання і ціною, за якою тару реалізовано, слід віднести на фактичні видатки. Такі вимоги до обліку тари містяться в Положенні з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ, затвердженому наказом Мінфіну від 14.11.2013 р. № 947.

4. Як правило, обмінна тара не ідентифікується. Тому при укладенні договорів на постачання продуктів харчування сторони здійснюють одночасний обмін такої тари. Зверніть увагу: у цьому випадку вартість тари до рахунків на оплату продуктів харчування не включається.

Якщо склотара є зворотною, вона належить до повторних матеріальних ресурсів і підлягає повторному використанню шляхом безпосереднього продажу постачальникам або здавання тарозбиральній організації.

Таким чином, бюджетні установи за наявності тари, яка надійшла з продуктами харчування, можуть діяти таким чином:

1) якщо тара обмінна — повернути її постачальнику й отримати натомість тару з матеріальними цінностями;

2) якщо тара зворотна, то її можна продати постачальнику або спеціальній тарозбиральній організації.

Згідно з п. 18 Інструкції № 530 повернення тари оформляється документами в установленому порядку. Тарозбиральні організації на прийняту тару виписують накладні, які є документами для розрахунків за повернену тару.

У разі якщо при надходженні продуктів харчування вартість тари окремо не визначена, установа повинна оцінити зворотну тару. Адже в такій ситуації надалі установа отримає економічну вигоду від її реалізації. Провести таку оцінку може постійно діюча комісія зі списання матеріальних цінностей, затверджена керівником установи.

Порядок відображення в бухгалтерському обліку реалізації склотари тарозбиральної організації ми розглядали в матеріалі «Обліковуємо скляну тару» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 44, с. 19).

5. Кошти, отримані від реалізації майна, у тому числі скляної тари, належать до четвертої підгрупи першої групи власних надходжень бюджетних установ. Такі кошти є доходами спеціального фонду й у повному обсязі залишаються в розпорядженні установи.

Витратити кошти цієї підгрупи установи можуть на:

— ремонт, модернізацію або придбання нових необоротних активів та матеріальних цінностей;

— покриття витрат, пов’язаних з організа­цією збору та транспортування відходів і брухту на приймальні пункти;

— господарські потреби бюджетних установ, уключаючи оплату комунальних послуг та енерго­носіїв.

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць