Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Особливості списання дизельного палива та мастила

МАТВЄЄВА ВІКТОРІЯ
Бюджетна бухгалтерія Липень, 2014/№ 26
Друк
На балансі бюджетної установи знаходиться трактор. Якими нормами витрат слід користуватися при списанні дизельного палива та мастила, використаних під час його роботи?

Бюджетні установи, які використовують транс­портні засоби, знають, що списувати витрачене паливо необхідно на підставі подорожніх листів. При цьому списання здійснюється виходячи з фактичної витрати палива, але не більше норм витрат, установлених для окремих марок автотранспорту. Такі вимоги передбачені Положенням з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ, затвердженим наказом Мінфіну від 14.11.2013 р. № 947.

У тих установ, які мають на балансі звичайні транспортні засоби, особливих питань з цього приводу не повинно виникати, адже вони при списанні палива керуються Нормами витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затвердженими наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі — Норми № 43). Про те, як застосовувати ці Норми бюджетним установам, ми розповідали у таких публікаціях: «Особливості застосування норм витрат палива» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2012, № 33), «Установлення норм витрат палива з урахуванням коригуючих коефіцієнтів» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 38).

На жаль, Норми № 43 не є універсальним документом, оскільки у ньому не на всі види транспортних засобів визначені норми витрат палива. Зокрема, ті бюджетні установи, які мають на балансі сільськогосподарську техніку, згадані Норми не можуть застосовувати.

А як же тоді бути з сільськогосподарською технікою, адже вона не є автомобільним транспортом? Зазначимо, що спеціального нормативного акта, у якому було би встановлено норми витрат дизельного палива на сільськогосподарську техніку, в Україні не затверджено.

Але це не означає, що бюджетна установа може списувати паливно-мастильні матеріали на трактор у будь-якій кількості без документального обґрунтування. Далі пропонуємо вам такі варіанти вирішення цього питання.

Перший варіант

При списанні паливно-мастильних матеріалів на трактор установа може користуватися Нормами витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу дорожньо-будівельних та спеціальних машин Н218. «Укравтодор» 043-96, затвердженими наказом по корпорації «Укравтодор» від 14.08.96 р. № 156 (далі — Норми № 156). У збірнику наведені норми витрат паливно-мастильних матеріалів на роботу основних дорожньо-будівельних машин, спеціального обладнання, яке встановлено на шасі автомобіля/
спецавтомобіля, норми витрат палива на 100 км пробігу спецавтомобіля, а також питомі норми витрат дизельного палива на дорожньо-будівельні роботи.

Також згодом Укравтодор затвердив доповнен­ня до Норм № 156: наказ від 01.10.97 р., накази від 29.12.2000 р. № 406 та від 19.09.2002 р. № 435.

Отже, при списанні дизельного палива та мастила на трактор установа може використовувати Норми № 156.Проте це необхідно зазначити насамперед у наказі про облікову політику установи та наказі про встановлення норм витрат паливно-мастильних матеріалів на відповідні транспортні засоби, які обліковуються на її балансі.

 

Другий варіант

В Україні створено науково-дослідний інститут, що проводить державну політику у сфері нормативів для підвищення продуктивності агропромислового виробництва та забезпечення ефективного використання ресурсного потенціалу. Це Український науково-дослідний інститут продуктивності агропромислового комплексу Мінагрополітики та обласні науково-дослідні центри продуктивності АПК.Одним із завдань їх діяльності є створення та апробація нормативів паливно-мастильних матеріалів у сільському господарстві.

Серед науково-методичних видань чинних нормативних матеріалів, виданих цим науково-дослідним інститутом, є, наприклад, Методичні положення та норми продуктивності і витрати палива на обробіток ґрунту, Методичні положення та норми продуктивності і витрати палива на сівбі, садінні та догляді за посівами, Методичні положення та норми продуктивності і витрати палива на збиранні сільськогосподарських культур, Методичні положення та норми продуктивності і витрати палива на внесенні добрив, хімічний захист сільськогосподарських культур тощо.

Такі норми ви можете придбати в будь-якому науково-дослідному центрі продуктивності АПК (їх адреси є на сайті www.uapp.kiev.ua).

Важливо! Про застосування таких норм необхідно зазначити в наказі про облікову політику установи та наказі про встановлення норм витрат паливно-мастильних матеріалів.

Наостанок додамо, що підставою для списання дизельного палива на трактор є первинні документи.

Зважаючи на специфіку проведення сільгоспробіт, у яких задіяна сільгосптехніка, як документ, що підтверджує факт використання ПММ на їх проведення, та як підставу для їх списання можна використовувати:

обліковий лист тракториста-машиніста (сільгоспоблік, форма № 67) — при проведенні за допомогою тракторів, комбайнів та інших самохідних шасі та механізмів сільгоспробіт (наприклад, косовиця, збирання соломи тощо);

подорожній лист тракториста (сільгоспоблік, форма № 68) — при проведенні транспортних робіт сільгосптехнікою (наприклад, перевезення трактором сільгосппродукції з поля до місця зберігання).

Форми таких документів затверджено наказом Міністерства сільського господарства СРСР від 24.11.72 р. № 269-2.

Отже, бюджетна установа може використовувати наведені вище документи за встановленою типовою формою або, керуючись ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV та пп. 2.4 і 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 р. № 88, самостійно розробити та виготовити форми таких документів. При цьому такі форми повинні мати усі обов’язкові реквізити. Використання цих типових форм обов’язково слід зафіксувати у розпорядчому акті (наказі, розпорядженні) керівника установи.

На підставі вказаних вище листів або ж документів, розроблених самостійно, і можна визначати витрату паливно-мастильних матеріалів: нормативну (з використанням установленої норми) та фактичну (залишок пального на дату видачі первинного документа плюс заправка і мінус залишок на дату здачі цього документа).

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі