Теми статей
Обрати теми

Про перевірку достовірності обсягів кредиторської заборгованості

Редакція ББ
Наказ від 13.03.2014 р. № 78

Державна фінансова інспекція України

Про перевірку достовірності обсягів кредиторської заборгованості

Наказ від 13.03.2014 р. № 78

(витяг)

 

З метою забезпечення якісної та своєчасної реалізації підпункту 1 пункту 12 та підпункту 2 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 року № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» (далі — постанова) та з урахуванням результатів засідання відповідної Робочої групи Держфінінспекції України, утвореної згідно з наказом Держфінінспекції України від 11.03.2014 р. № 62, наказую:

1. З метою виконання підпункту 1 пункту 12 постанови галузевим підрозділам, Департаменту державного фінансового аудиту бюджетних програм та діяльності суб’єктів господарювання державного сектору економіки, Управлінню моніторингу ризикових операцій та державних закупівель та Департаменту гармонізації державного внутрішнього фінансового контролю Держфінінспекції України, держфінінспекціям в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі:

забезпечити під час ревізій та державних фінансових аудитів, що тривають на дату видання цього наказу (за наявності достатнього часу до завершення контрольних заходів), перевірку достовірності обсягів кредиторської заборгованості розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету з оплати товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», станом на 
1  березня 2014 року;

організувати та провести протягом березня — травня 2014 року перевірки державних закупівель у всіх інших розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету (крім зазначених в абзаці другому цього пункту), під час яких дослідити достовірність відповідної кредиторської заборгованості.

2. З метою виконання підпункту 2 пункту 11 постанови галузевим підрозділам, Департаменту державного фінансового аудиту бюджетних програм та діяльності суб’єктів господарювання державного сектору економіки, Управлінню моніторингу ризикових операцій та державних закупівель та Департаменту гармонізації державного внутрішнього фінансового контролю Держфінінспекції України, держфінінспекціям в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі:

забезпечити перевірку достовірності обсягів кредиторської заборгованості розпорядників та одержувачів коштів державного і місцевих бюджетів за капітальними видатками станом на 1 березня 2014 року під час ревізій та державних фінансових аудитів, зазначених в абзаці другому пункту 1 цього наказу;

організувати та провести перевірки державних закупівель у всіх інших розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету (крім зазначених в абзаці другому пункту 1 цього наказу), під час яких дослідити питання достовірності обсягів кредиторської заборгованості розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету за капітальними видатками, на здійснення яких поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», станом на 1 березня 2014 року;

у розпорядників та одержувачів коштів державного і місцевих бюджетів, у яких перевірками державних закупівель буде встановлено кредиторську заборгованість станом на 1 березня 2014 року за капітальними видатками, на здійснення яких не поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», організовувати проведення ревізій на звернення підконтрольної установи відповідно до частини 13 статті 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні».

3. Встановити, що:

у першочерговому порядку проводяться конт­рольні заходи для виконання підпункту 1 пункту 12 постанови, а саме з перевірки достовірності обсягів кредиторської заборгованості розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету з оплати товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», станом на 1 березня 2014 року;

контрольні заходи для виконання підпункту 2 пункту 11 постанови, а саме з перевірки достовірності обсягів кредиторської заборгованості розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за капітальними видатками станом на 1 березня 2014 року проводяться у міру завершення контроль­них заходів, зазначених в абзаці другому цього пункту.

4. Затвердити Рекомендації з проведення перевірки достовірності обсягів кредиторської заборгованості розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, що додаються (додаток 1).

 

<…>

В. о. Голови В. Костюшко

 

 

Додаток 1
до наказу Держфінінспекції України
від 13.03.2014 р. № 78

Рекомендації з проведення перевірки достовірності обсягів кредиторської
заборгованості розпорядників та одержувачів бюджетних коштів

1. Різновид державного фінансового контролю (ревізія або перевірка державних закупівель), в ході якого необхідно перевірити достовірність обсягів кредиторської заборгованості розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, обирається відповідно до вимог пунктів 1 та 2 наказу, яким затверджені ці Рекомендації.

2. Відповідно до підпункту 1 пункту 12 постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 року № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» (далі — постанова) Держфінінспекції України доручено провести протягом березня — травня 2014 року контрольні заходи з перевірки достовірності обсягів кредиторської заборгованості розпорядників та одержувачів лише коштів державного бюджету та лише з оплати товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», станом на 1 березня 2014 року.

Водночас підпунктом 2 пункту 11 постанови передбачено можливість Державної казначейської служби України здійснювати операції з погашення кредиторської заборгованості за капітальними видатками станом на 1 березня 2014 року виключно в обсягах, що відповідають обсягам, встановленим за результатами контрольних заходів Державної фінансової інспекції. Таким чином, органам Держфінінспекції України необхідно буде провести перевірки достовірності кредиторської заборгованості як в розпорядників коштів державного бюджету, так і в розпорядників коштів місцевих бюджетів, але лише за капітальними видатками. При цьому відповідні перевірки необхідно провести за всіма операціями, за якими виникла кредиторська заборгованість за капітальними видатками, незалежно від того, чи поширюється на такі операції дія Закону України «Про здійснення державних закупівель».

3. Враховуючи значну кількість розпорядників бюджетних коштів, яку необхідно охопити контро­лем, стислі строки для проведення контрольних заходів, а також наявні обмеження для проведення ревізії не частіше ніж 1 раз в рік, необхідність попереднього повідомлення про проведення планової ревізії тощо, перевірки достовірності кредиторської заборгованості основної частини розпорядників та одержувачів бюджетних коштів необхідно провести у вигляді перевірок державних закупівель.

4. Зважаючи на те, що перевірки державних закупівель можливо проводити лише за операціями, на які поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», відповідний конт­рольний захід необхідно проводити:

— у розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету — щодо кредиторської заборгованості станом на 1 березня 2014 року з оплати товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель»;

— у розпорядників та одержувачів коштів місцевих бюджетів — щодо кредиторської заборгованості станом на 1 березня 2014 року з оплати товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», однак яка виникла лише за капітальними видатками.

5. Підставою для проведення перевірки закупівель є абзац другий пункту 4 Порядку проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 р. № 631 (наявність доручення або рішення Кабінету Міністрів України щодо проведення перевірок державних закупівель, якщо відповідні питання не можуть бути перевірені під час планових виїзних ревізій).

6. Контрольні заходи проводяться відповідно до орієнтовної програми перевірки державних закупівель, що додається.

Враховуючи обмеженість часу на проведення великої кількості перевірок державних закупівель, в ході таких перевірок необхідно перевіряти лише питання, які можуть вплинути на розмір кредиторської заборгованості, без перевірки процедурних питань конкурсних торгів (формування комітету з конкурсних торгів, публікація оголошення тощо).

Метою перевірки є встановлення реального обсягу кредиторської заборгованості розпорядника (одержувача) бюджетних коштів за договорами з закупівлі товарів, робіт і послуг. Для цього перевіряється правильність визначення ціни закупівлі, укладання договорів та виконання зобов’язань за договором; повнота та якість виконання робіт, надання послуг та постачання товарів та ін. Досліджуються операції на предмет завищення обсягів та вартості ремонтно-будівельних робіт тощо.

7. Враховуючи, що відповідно до підпункту 2 пункту 11 постанови необхідно перевірити достовірність кредиторської заборгованості за капітальними видатками, яка виникла і за операціями, на які не поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», контрольні заходи на таких об’єктах необхідно здійснити у формі ревізій.

Для цього, у випадку встановлення в ході перевірок державних закупівель такої заборгованості, необхідно організувати та провести ревізії у відповідних розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.

При цьому, для того щоб на такі ревізії не поширювались обмеження щодо підстав для їх проведення, відповідні контрольні заходи доцільно провести на звернення підконтрольної установи відповідно до частини 13 статті 11 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового конт­ролю в Україні».

8. У випадку, якщо при виході на об’єкт перевіркою державних закупівель встановлено відсутність кредиторської заборгованості станом на 1 березня 2014 року з оплати товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель» та/або встановлено кредиторську заборгованість за видатками, яка виникла за операціями, на які не поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», за результатами такої перевірки складається акт, у якому фіксується відповідна інформація та перевірка питань програми не здійснюється.

При цьому, у разі встановлення кредиторської заборгованості за капітальними видатками, яка виникла за операціями, на які не поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», на такому об’єкті організовується проведення ревізії відповідно до пункту 7 цих Рекомендацій.

9. Об’єкти контролю для проведення контрольних заходів визначаються на підставі даних, отриманих від органів Державної казначейської служби України, з урахуванням інформації щодо кількості установ та організацій, включених до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів станом на 03.03.2014 р. (додається).

10. Контрольні заходи проводяться лише у тих розпорядників і одержувачів бюджетних коштів, у яких станом на 1 березня 2014 року рахується кредиторська заборгованість, визначена в пункті 2 цих Рекомендацій. В першочерговому порядку проводяться контрольні заходи у розпорядників (одержувачів) коштів державного бюджету, в яких обліковуються найбільші обсяги відповідної кредиторської заборгованості.

При визначенні відповідних об’єктів контролю слід враховувати інформацію, отриману відповідно до пункту 7 наказу, яким затверджені ці Рекомендації.

11. У випадку, якщо розпорядник (одержувач) коштів державного бюджету, який перевіряється, є одночасно і розпорядником коштів місцевого бюджету, перевірці підлягають також питання достовірності обсягів кредиторської заборгованості за капітальними видатками станом на 1 березня 2014 року, що виникла за операціями з коштами місцевого бюджету, які підпадають під дію Закону України «Про здійснення державних закупівель» з урахуванням умов, визначених пунктами 4, 7 цих Рекомендацій.

12. В ході таких контрольних заходів перевіряються виключно питання, перевірка яких необхідна для виконання завдань, визначених підпунктом 1 пункту 12 та підпунктом 2 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 року № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету».

При цьому в ході таких контрольних заходів (з урахуванням стислих термінів проведення) не здійснюється контроль за виконанням Заходів щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 року № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету».

13. Перевірка питань програми здійснюється з урахуванням вимог розділу IV Методичних рекомендацій щодо здійснення інспектування органами Державної фінансової інспекції України, затверджених наказом Держфінінспекції України від 14.12.2011 р. № 90 (зі змінами), Методичних рекомендацій з проведення перевірок державних закупівель Державною фінансовою інспекцією та її територіальними органами, затверджених наказом Держфінінспекції України від 02.12.2013 р. № 285, Методичних рекомендацій з проведення державною контрольно-ревізійною службою ревізій використання коштів на будівництво, затверджених наказом ГоловКРУ від 27.02.2009 р. № 39, тощо.

14. В ході контрольного заходу обов’язково застосовуються усі надані законодавством повноваження та методологічні підходи для підтвердження обсягів та реальності кредиторської заборгованості. Зокрема, в ході контрольного заходу обов’язково в необхідних випадках проводяться зустрічні звірки для підтвердження достовірності та обсягів кредиторської заборгованості; забезпечується проведення інвентаризацій отриманих матеріальних цінностей, контрольних обмірів виконаних робіт, залучення експертів (наприклад, для визначення вартості програмного забезпечення і т. п.), дослідження договорів про відповідальне зберігання придбаних товарів, отримання інформації від інших уповноважених органів тощо.

15. В акті ревізії (перевірки державних закупівель) обов’язково зазначається обсяг підтвердженої та не підтвердженої (завищеної) заборгованості окремо по:

підпункту 1 пункту 12 постанови — щодо обсягів кредиторської заборгованості розпорядників та одержувачів коштів державного бюджету з оплати товарів, робіт і послуг, на закупівлю яких поширюється дія Закону України «Про здійснення державних закупівель», станом на 1 березня 2014 року;

підпункту 2 пункту 11 постанови — щодо обсягів кредиторської заборгованості розпорядників та одержувачів коштів державного і місцевих бюджетів за капітальними видатками станом на 1 березня 2014 року.

16. У разі непідтвердження за результатами контрольного заходу обсягів кредиторської заборгованості розпорядника (одержувача) бюджетних коштів в одноденний термін після завершення контрольного заходу про результати контрольного заходу інформується відповідний орган Державної казначейської служби України, який здійснює обслуговування такого розпорядника (одержувача).

Таке інформування здійснюється з посиланням на підпункт 1 пункту 12 та/або підпункт 2 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 року № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету».

В інформації обов’язково мають бути зазначені: сума кредиторської заборгованості розпорядника (одержувача) бюджетних коштів, які були перевірені; сума кредиторської заборгованості, яка підтверджена за результатами контрольного заходу та яка не підтверджена за результатами контрольного заходу; причини непідтвердження обсягів кредиторської заборгованості тощо. Інформація має бути деталізована за коштами державного бюджету та коштами місцевого бюджету із розбивкою за капітальними та поточними видатками.

 

img 1
img 2 

  

1 — за необхідності — за інший період, у випадку якщо це необхідно для підтвердження достовірності обсягів кредиторської заборгованості.

2 — при перевірці розпорядників та одержувачів коштів місцевого бюджету — у разі застосування програмно-цільового методу у бюджетному процесі.

3 — проведення фактичної перевірки шляхом ініціювання проведення інвентаризації; обстеження та контрольного обміру закуплених (отриманих) об’єктом контролю товарно-матеріальних цінностей, робіт, послуг та проведення інших дій відповідно до повноважень контролюючого органу за участю матеріально відповідальних осіб об’єкта контролю, а в разі перевірки обсягу виконаних робіт — також представників суб’єкта господарювання — виконавця робіт (у разі необхідності).

У разі необхідності — проведення зустрічних звірок на підприємствах, в установах та організаціях з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з’ясування їх реальності та повноти відображення в обліку об’єкта контролю.

Залучення кваліфікованих фахівців відповідних органів виконавчої влади, державних фондів, підприємств, установ і організацій для проведення контрольних обмірів будівельних, монтажних, ремонтних та інших робіт, контрольних запусків сировини і матеріалів у виробництво, контрольних аналізів сировини, матеріалів і готової продукції тощо (у разі необхідності).

<…>

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі