Це запитання виникло у зв’язку з унесенням Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» від 28.12.2014 р. № 79-VIII змін до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ).
Так, до 2015 року екологічний податок зараховувався до спеціального фонду місцевих бюджетів і був джерелом фінансування програм природоохоронних заходів місцевого значення.
Відповідно до ст. 57 та 78 БКУ в кінці року органи Держказначейства закривають усі рахунки, відкриті у поточному бюджетному періоді для виконання бюджету.
Тобто залишок коштів від екологічного податку, який утворився станом на 01.01.2015 р., органи Держказначейства зберігають на рахунках спеціального фонду місцевих бюджетів.
Цей залишок у 2015 році повинен бути спрямований у першу чергу на погашення кредиторської заборгованості за відповідними видатками спеціального фонду.
Якщо залишок коштів є більшим, ніж обсяг кредиторської заборгованості, він може бути спрямований на видатки спеціального фонду з метою реалізації невиконаних завдань програми з природоохоронних заходів у 2014 році.
Розподіл залишку коштів здійснюється шляхом унесення змін до рішення відповідної ради про бюджет з урахуванням норм ч. 2 ст. 72 БКУ.
Якщо немає потреби у використанні коштів за зазначеними напрямками, їх залишок відповідно до ч. 2 ст. 57 БКУ перераховується до загального фонду місцевого бюджету. При цьому такі кошти втрачають своє цільове призначення і використовуються відповідно до рішень місцевої ради.