Теми статей
Обрати теми

Плануємо капремонт: розглядаємо нюанси закупівлі

Дуброва Ярослава, консультант з питань публічних закупівель
Капремонт інших об’єктів включає: проведення капремонту приміщень вартістю 200 тис. грн. і капремонт каналізаційної мережі вартістю 100 тис. грн. Як правильно визначити предмет закупівлі та провести процедуру закупівлі?

Для правильного вирішення цього запитання насамперед звернемось до положень Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VII (далі — Закон № 922), в яких визначено вартісні межі його застосування замовниками-бюджетниками для робіт.

Так, відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 2 Закону № 922 його застосовують замовники-бюджетники за умови, що вартість предмета закупівлі робіт дорівнює або перевищує 1,5 млн грн.

Чому ми говоримо саме про роботи? Тому, що капремонт у розумінні Закону № 922 є різновидом робіт.

Так, згідно з п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 роботи — це проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.

Предмет закупівлі для робіт визначають з урахуванням такого.

Як передбачено в розд. ІІI Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 р. № 454, замовник визначає предмет закупівлі робіт згідно з п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону № 922 за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятих наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 05.07.2013 р. № 293 (далі — ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013), а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг від 23.08.2011 р. № 301, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників другої — п’ятої цифр Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 23.12.2015 р. № 1749.

Важливо! ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 носить обов’язковий характер при визначенні вартості будівництва об’єктів, що споруджуються за рахунок бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.

Далі для правильного визначення предмета закупівлі робіт варто визначити об’єкт будівництва, адже саме за таким об’єктом визначають предмет закупівлі робіт.

Варто зазначити, що безпосередньо в самому ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 не міститься визначення такого терміна, як «об’єкт будівництва». Так, у розд. 3 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 зазначено, що в цьому держстандарті використовуються терміни відповідно до ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіонрозвитку від 04.06.2014 р. № 163 (далі — ДБН А.2.2-3-2014).

Згідно з п. 3.12 розд. 3 ДБН А.2.2-3-2014 об’єкт будівництва — це будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси або їх частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

Для того щоб розібратися з правильністю визначення предмета закупівлі робіт за об’єктом будівництва, пропонуємо далі, у таблиці, розглянути визначення кожного з понять, які включає в себе термін «об’єкт будівництва»:

Будинок

Різновид будівлі, яка призначена, як правило, для проживання та обслуговування людей

Пункт 3.3 ДБН А.2.2-3-2014

Будівля

Різновид споруди, що складається з несучих та огороджувальних або сполучених (несучо-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для життєдіяльності людей та виробництва продукції

Пункт 3.1 ДБН А.2.2-3-2014

Споруда

Штучно створений об’ємний, площинний або лінійний об’єкт, що має природні або штучні просторові межі, призначений для досягнення певних цілей

Пункт 3.22 ДБН А.2.2-3-2014

Комплекс (будова)

Сукупність будинків, будівель, споруд будь-якого призначення, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, об’єднаних цільовим призначенням, зведення яких здійснюється, як правило, за єдиною проектною документацією

Пункт 3.8 ДБН А.2.2-3-2014

Визначення предмета закупівлі робіт за кожним об’єктом будівництва — це дуже важливий момент, оскільки, як було зазначено вище, саме за кожним з таких об’єктів й визначають предмет закупівлі робіт. Отже, у цій ситуації потрібно розібратись: варто плюсувати вартість капремонтів приміщень та каналізаційної мережі чи ні. Саме від цього залежить, буде це один предмет закупівлі або ж це будуть два різні предмета закупівлі. Також майте на увазі, що до об’єкта будівництва нормотворець також відніс й частини таких об’єктів.

Важливо! Капремонт будівлі — це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає заміну, відновлювання та модернізацію конструкцій і обладнання будівель у зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також покращення планування будівлі і благоустрою території без зміни будівельних габаритів об’єкта.

Капремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації будівлі в цілому або її частин (за умови їх автономності).

Крім того, до об’єкту будівництва віднесено лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури, а саме: наземні, надземні або підземні лінійні об’єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо (п. 3.9 ДБН А.2.2-3-2014). При цьому, як бачимо, до такого об’єкта будівництва, як лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури, не віднесено внутрішні лінійні об’єкти для переміщення речовин/продуктів, наприклад внутрішньобудинкова каналізаційна мережа.

У якому документі визначені вимоги щодо будівництва системи каналізації?

У цьому питанні основним документом є ДБН В.2.5.-64:2012 «Внутрішній водопровід та каналізація. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 31.10.2012 р. № 553 (ср. ). У ньому встановлено вимоги до проектування та будівництва систем внутрішнього холодного та гарячого водопостачання, каналізації та водостоків при новому будівництві, реконструкції, реставрації, технічному переоснащенні та капремонту будівель (споруд) і приміщень різного призначення.

З цими ДБН можна ознайомитись за посиланням: http://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-1059.

Увага!

Відповідно до п. 3.16 ДБН В.2.5-64:2012 внутрішня каналізація — це система трубопроводів і пристроїв у межах зовнішнього контуру стін будинку, будівлі або споруди, обмежена випусками до першого оглядового колодязя.

Що стосується системи зовнішньої каналізації, то ці питання регулюють інші будівельні норми. Це ДБН В.2.5-75:2013 «Каналізація. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування», затверджені наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.04.2013 р. № 134 та від 28.08.2013 р. № 410.

Зокрема, такі ДБН поширюються на проектування зовнішніх мереж і споруд водовідведення та очищення господарсько-побутових, виробничих, поверхневих стічних вод населених пунктів, об’єктів промисловості та інших об’єктів.

З цими ДБН можна ознайомитись за посиланням: http://dbn.co.ua/load/normativy/dbn/1-1-0-1045.

Таким чином, для правильного визначення предмета закупівлі робіт потрібно взяти до уваги такі моменти:

1. Предмет закупівлі робіт визначають за об’єктом будівництва. Тобто окремо роботи по будинку, окремо — по лінійному об’єкту інженерно-транспортної інфраструктури.

2. Встановлену в ч. 1 ст. 2 Закону № 922 вартісну межу для закупівлі робіт застосовують до об’єкта будівництва в цілому. При цьому визначають вартість закупівлі тієї чи іншої роботи відповідно до загальної суми, зазначеної в об’єктному кошторисі (об’єктному кошторисному розрахунку), а не окремо в локальних кошторисах (локальних кошторисних розрахунках).

Тобто вартість всіх видів робіт, які необхідно виконати на одному об’єкті будівництва, складають. У разі якщо визначена сума перевищує вартісні межі, встановлені у Законі № 922, приймають рішення про проведення процедури закупівлі.

Оскільки в нашому випадку не конкретизовано, яку потрібно відремонтувати каналізаційну мережу: чи внутрішню в будинку, чи зовнішню, розглянемо різні варіанти.

Варіант 1

У разі потреби відремонтувати внутрішню каналізаційну мережу складаємо вартість робіт з капремонту приміщень будинку та вартість робіт з капремонту каналізаційної мережі в цьому будинку. Тобто в цьому випадку капремонт приміщень будівлі і капремонт каналізаційної мережі в цьому будинку — це один предмет закупівлі.

Якщо загальна вартість таких робіт з капремонту менше 1,5 млн грн., то замовник може укласти прямий договір для закупівлі таких робіт з капремонту або провести «допорогову» закупівлю через Prozorro. Нагадаємо, що питання здійснення таких закупівель прописані в наказі ДП «Зовнішторгвидав» від 13.04.2016 р. № 35 (зі змінами).

Також пам’ятаємо: така закупівля насамперед має бути запланована в додатку до річного плану закупівлі.

Варіант 2

Якщо замовнику необхідно відремонтувати зовнішню каналізаційну мережу, то це буде окремий об’єкт будівництва в розумінні зазначених вище нормативних документів, а отже, й інший предмет закупівлі. У цьому випадку замовнику слід укласти два окремі договори. При цьому відкриті торги також не проводять, оскільки очікувана вартість кожного з предметів закупівель (капремонт приміщень будівлі і капремонт каналізації) не перевищує 1,5 млн грн.

У цьому випадку такі закупівлі також варто спочатку запланувати в додатку до річного плану закупівель, а потім уже укладати або прямі договори, або перед укладенням договору провести «допорогову» закупівлю у Prozorro.

І насамкінець додамо, що якщо очікувана вартість предмета закупівлі робіт з капремонту чи то приміщення, чи то зовнішньої каналізаційної мережі дорівнює або перевищує вартісну межу застосування Закону № 922 (1,5 млн грн.), то замовник повинен запланувати таку закупівлю в річному плані закупівель та провести відкриті торги згідно із Законом № 922.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі