Теми статей
Обрати теми

Правонаступництво та новостворені юрособи: закупівельні особливості

Мінекономіки у листі від 15.07.2021 р. № 3304-04/36904-06 пояснило, як завершувати закупівлі, розпочаті юрособами, що припиняються в результаті реорганізації. Також окремо розглянуто, як проводити закупівлі новоствореним юрособам та територіальним громадам. Оскільки процес реорганізації та створення нових юросіб триває, то думку Мінекономіки необхідно врахувати зацікавленим особам.

Процедурні питання щодо реорганізації суб’єктів господарювання визначено в гл. 7 ст. 104 — 112 ЦКУ. Так, юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов’язки переходять до правонаступників.

Одним з прикладів правонаступництва щодо передачі прав та обов’язків особи внаслідок приєднання для замовників є процес об’єднання територіальних громад сіл, селищ, міст. Відносини, що виникають у процесі об’єднання територіальних громад, а також добровільного приєднання до вже об’єднаних територіальних громад, регулює Закон № 1571.

1 Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» від 05.02.2015 р. № 157-VIII.

За загальними правилами нова територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов’язків територіальних громад, що об’єдналися. Таке правонаступництво вона має з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою.

З огляду на це, Мінекономіки підкреслило, що ОМС, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, є замовниками у розумінні Закону № 9222.

2 Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII.

А тому вони можуть застосовувати механізм правонаступництва, визначений відповідними нормами ЦКУ.

Таким чином, територіальна громада, як правонаступник замовника, може вчиняти дії, визначені Законом № 922, а саме:

завершувати процедури закупівель, розпочаті юридичною особою, яка припиняється в результаті реорганізації;

продовжувати виконувати договори про закупівлю, які були укладені такою юрособою.

Але майте на увазі: така можливість є у замовника лише за умови, що правонаступництво щодо передачі прав та обов’язків особи, яка припиняється, оформлено належним чином. Тому радимо сторонам заздалегідь подбати про внесення змін до договору про закупівлю стосовно правонаступництва. Йдеться про унесення змін до договору та заміну сторони на правонаступника, зміну реквізитів сторони;

• здійснювати нові процедури закупівель або спрощені закупівлі. У такому разі не забувайте заздалегідь запланувати у своєму річному плані потреби такої юрособи — замовника у відповідних товарах, роботах чи послугах. Для цього замовнику доведеться керуватися вартісними межами для предметів закупівлі, встановленими в ст. 3 цього Закону. При визначенні потреб слід урахувати строки проведення відповідних закупівель.

Також Мінекономіки розглянуло питання: чи може у новоствореній територіальній громаді функціонувати одночасно декілька тендерних комітетів до завершення періоду окремого виконання бюджетів під час реорганізації місцевих рад.

Так, це можливо. Для цього міністерство не бачить жодних перешкод, оскільки Закон № 922 не містить обмежень щодо кількості тендерних комітетів або уповноважених осіб, які можуть одночасно функціонувати в одного замовника.

Редакція

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі