Теми статей
Обрати теми

Керуючий справами виконкому — в. о. заступника міського голови

Мацокін Андрій, головний редактор всеукраїнського видання «Держслужбовець» і спецвипуску «Юридичні практики»
Чи може керуючий справами виконавчого комітету виконувати обов’язки заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради на період його тимчасової відсутності (відпустки, відрядження, лікарняного)?

Однозначно відповісти на це запитання одразу не вийде. Прямих норм, які б вказували на можливість чи неможливість виконання керуючим справами виконавчого комітету обов’язків заступника голови, немає.

Тож проаналізуємо наявні норми та «увімкнемо» логіку.

Відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 № 2493-III (далі — Закон № 2493) посади заступників сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради «заповнюються» шляхом затвердження відповідною радою. Тобто процедура добору однакова.

Тепер дивимося на функціонал.

Посадових обов’язків заступника голови жодним нормативним актом не визначено. Водночас у назві посади є «підказка» — заступник голови з питань діяльності виконавчих органів ради.

Тож це — особа, яка координує, керує діяльність виконавчих органів ради. Зазвичай ці види комунікації з виконавчими органами ради відбуваються за конкретними напрямами, тобто згідно з розподілом обов’язків. Повноваження виконавчих органів визначені главою 2 розділу II Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі — Закон № 280).

Тепер щодо керуючого справами виконавчого комітету. Тут, як кажуть, «є де розгулятися».

1. Законом № 280 (ст. 51) визначено, що є виконавчим комітетом ради.

2. Статтею 52 цього ж Закону визначено повноваження виконавчого комітету, а ст. 53 — механізм організації його роботи.

3. Наказом Національного агентства України з питань державної служби від 07.11.2019 № 203-19 визначено типові професійно-кваліфікаційні характеристики посадових осіб місцевого самоврядування (далі — ТПКХ).

У ТПКХ керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету (апарату) місцевої ради визначені, зокрема, завдання, обов’язки та повноваження за цією посадою. Виокремимо з них основні обов’язки саме керуючого справами виконкому:

— взаємодія між структурними підрозділами виконавчого комітету (апарату) ради, виконавчими органами ради, підвідомчими підприємствами, установами, організаціями;

— організаційне, правове, матеріально-технічне, господарське забезпечення діяльності виконавчого комітету;

— планування, підготовка засідань та нарад, контроль виконання рішень;

— методичне керівництво та контроль за веденням діловодства в структурних підрозділах виконавчого комітету, спрямування роботи з цього питання у виконавчих органах, підвідомчих підприємствах, установах, організаціях;

— робота за кадровими, антикорупційними, комунікаційними напрямками.

Тож, як бачимо, посада керуючого справами виконавчого комітету покликана забезпечувати діяльність саме виконавчого комітету як колегіального органу.

Зараз давайте «увімкнемо» логіку і відповімо на запитання читача.

1. Посади за процедурою затвердження на них відповідних осіб однакові.

2. За функціоналом обидві посади комунікують з виконавчими органами.

3. Водночас обов’язками керуючого справами є опіка роботою виконкому, а заступника — конкретних виконавчих органів.

Отже, з урахуванням усього зазначеного, можна сказати, що керуючий справами виконавчого комітету може (теоретично) виконувати обов’язки заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, але за конкретними напрямами або сегментами роботи заступника, які будуть притаманні його основній діяльності за посадою.

Водночас постає питання доцільності такої заміни, і ось чому.

В ідеальному варіанті кожен заступник голови опікується тією чи іншою сферою відносин (освітня, медична, соціальна, земельна, житлово-комунальне господарство тощо), відповідно — має бути фахівцем за певними напрямами. От тут і виникають сумніви щодо того, що керуючий справами зможе стати повноцінною «заміною» «профільного» заступника.

Ба більше, виникає й інше питання — процедурне: хто має здійснити покладення обов’язків заступника голови на керуючого справами? Чи достатньо тут буде розпорядження голови, чи все ж таки раціонально робити це рішенням сесії? Адже коли розглядаються кандидатури на посади заступника голови, керуючого справами, депутати приймають відповідне рішення, враховуючи їх досвід, кваліфікацію, професійність тощо. Тож логічніше б було все ж таки функцію покладання обов’язків залишити саме за радою.

Але, на нашу думку, знову ж таки треба виходити з реалій. Якщо ми говоримо про «заміну» на час хвороби, то недоцільно чекати сесії та й часу на це немає, отже, «замінити» такого заступника цілком може сам голова, бо він, власне, і так відповідає за всі напрями діяльності всіх органів та сфер місцевого самоврядування. А от на час відпустки заступника голови, про яку всі знають завчасно (бо є графік відпусток), будь ласка, — питання можна винести на сесію. Якщо ж на сесії не буде підтримано цю пропозицію, то доведеться голові на час відпустки заступника більше ніж завжди приділяти увагу відповідним сферам та напрямам.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі