Дійсно, якщо планується придбання службового автотранспорту, слід пам’ятати про тонкощі цієї господарської операції. Ідеться про вартісні обмеження операції, нюанси її документального оформлення, сплати податків, перереєстрації транспортного засобу (далі — ТЗ), формування його первісної вартості тощо. Розглянемо ці моменти детальніше.
Розмір витрат
Для державних органів, установ та організацій, які утримуються за рахунок державного бюджету, законодавчо встановлено граничні витрати на придбання деяких активів. Зокрема, гранична сума витрат на придбання легкового автомобіля для керівників бюджетних установ, організацій та інших державних органів становить 600000 грн з урахуванням ПДВ (постанова № 3321).
1 Постанова КМУ «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп’ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету» від 04.04.2001 № 332.
Та, звісно, це обмеження не стосується витрат на придбання автомобілів для членів КМУ, посадових осіб Офісу Президента України, Апарату ВРУ тощо. Для них установлено більш солідні граничні суми витрат.
До речі, навіть при укладанні договору оренди легкового автомобіля його вартість не може перевищувати встановленої межі (п. 5 постанови № 332).