Теми статей
Обрати теми

Отримали благодійну допомогу: чи змінювати паспорт бюджетної програми?

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Чи потрібно змінювати паспорт бюджетної програми у разі отримання благодійної допомоги?

Запитання щодо отримання благодійної допомоги і досі на піку популярності. Цього разу розглянемо, чи є отримання благодійної допомоги приводом для внесення змін до паспорта бюджетної програми.

Підстави для внесення змін до паспортів бюджетних програм

Передусім згадаємо, що таке взагалі паспорт бюджетної програми.

Пaспоpт бюджетної пpогpaми місцевого бюджету — це документ, який визначає мету, завдання, відповідальних виконавців, результативні показники та інші характеристики бюджетної програми місцевого бюджету відповідно до бюджетного призначення, встановленого рішенням про місцевий бюджет, та цілей державної політики у відповідній сфері діяльності, реалі зацію якої забезпечує головний розпорядник.

Порядок затвердження та внесення змін до паспортів бюджетних програм визначено у Правилах № 836*. Тож звернемося саме до цих Правил.

* Правила складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання, затверджені наказом Мінфіну від 26.08.2014 № 836.

Так, зміни до паспортів бюджетних програм вносять у разі (п. 1.10 Правил № 836):

— прийняття змін до рішення про місцевий бюджет, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

— передачі бюджетних призначень від одного головного розпорядника до іншого;

— передачі нерозподілених бюджетних призначень на визначену в рішенні про місцевий бюджет мету між головними розпорядниками;

— перерозподілу видатків за бюджетними програмами у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених головному розпоряднику;

— прийняття нормативно-правових актів, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

— внесення змін до розпису місцевого бюджету, які призводять до зміни результативних показників бюджетної програми;

— внесення змін до спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень бюджетних установ, що призводять до виникнення нових напрямів використання бюджетних коштів.

А як ми добре знаємо, благодійна допомога належить саме до власних надходжень бюджетних установ. Тож у цьому випадку зміни до паспорта бюджетної програми слід вносити, лише якщо йдеться про виникнення нових напрямів використання бюджетних коштів.

Відповідальність за зміст паспорта бюджетної програми несуть головні розпорядники бюджетних коштів. Це випливає із п.п. 1 п. 2 наказу № 836*.

* Наказ Мінфіну «Про деякі питання запровадження програмно-цільового методу складання та виконання місцевих бюджетів» від 26.08.2014 № 836.

Відповідно саме головні розпорядники бюджетних коштів вирішують, виникають нові напрямки використання бюджетних коштів чи ні.

Якщо головний розпорядник вважає за необхідне внести зміни до паспорта бюджетної програми шляхом передбачення нового напряму використання бюджетних коштів, яке, на його погляд, збільшить ефективність виконання бюджетної програми, то він може це зробити.

Порядок внесення змін до паспортів бюджетних програм

Зміни до паспортів бюджетних програм вносяться протягом бюджетного періоду шляхом затвердження їх у новій редакції у порядку, встановленому для складання паспортів бюджетних програм. Це передбачено п. 1.10 Правил № 836.

Коротко нагадаємо порядок внесення змін до паспортів бюджетних програм.

У разі внесення змін до паспорта бюджетної програми у зв’язку зі зміною спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень, розпорядники подають на погодження до фіноргану проєкти паспортів бюджетних програм. Зробити це слід протягом тижня після настання відповідних випадків. Такі проєкти мають бути подані у двох примірниках у паперовому та електронному вигляді (п. 1.3 Правил № 836).

Також головні розпорядники (п. 1.12 Правил № 836):

— подають до фіноргану порівняльну таблицю з поясненнями щодо відмінностей інформації та показників проєкту паспорта у новій редакції порівняно із затвердженим паспортом;

— уточнюють виключно результативні показники, які змінені.

Нагадаємо: результативні показники бюджетної програми мають підтверджуватися:

— офіційною державною статистичною, фінансовою та іншою звітністю;

— даними бухгалтерського, статистичного та внутрішньогосподарського (управлінського) обліку.

Про це визначено у ч. 5 ст. 20 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

У свою чергу, фінорган здійснює погодження проєкту паспорта бюджетної програми у новій редакції протягом 7 днів з дня його отримання або надсилає зауваження до нього.

До речі, такі строки погодження проєктів паспортів бюджетних програм встановлено нещодавно. Докладніше про це читайте у матеріалі «Програмно-цільовий метод: вивчаємо новини» // «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 47.

І насамкінець головний розпорядник має забезпечити прийняття наказів щодо затвердження відповідних паспортів бюджетних програм у тижневий строк від дня погодження фінорганом проєктів цим програм у новій редакції.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі