Теми статей
Обрати теми

Підготовка бюджетних запитів: вивчаємо нову Інструкцію

Станкус Тетяна, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Мінфін наказом № 450* затвердив нову Інструкцію з підготовки бюджетних запитів (далі — Інструкція). Ця Інструкція «запрацювала» з 09.03.2023.

* Наказ Мінфіну «Про затвердження Інструкції з підготовки бюджетних запитів» від 21.12.2022 № 450.

Відповідно попередня Інструкція № 687* втратила чинність.

* Інструкція з підготовки бюджетних запитів, затверджена наказом Мінфіну від 06.06.2012 № 687.

Стосується це виключно держбюджету. Щодо місцевих бюджетів, то на місцевому рівні відповідні інструкції затверджують місцеві фінансові органи.

Давайте разом розглянемо основні запропоновані нововведення.

Також відмітимо, що нова Інструкція містить чіткі розмежування дій між Мінфіном та головними розпорядниками коштів держбюджету.

Які форми бюджетних запитів є обов’язковими?

Як і раніше, організовує і забезпечує підготовку бюджетних запитів головний розпорядник бюджетних коштів. Він же і подає їх до Мінфіну.

При цьому обов’язковими є такі форми:

Бюджетний запит форми БЗ-1 (загальна), форма наведена у додатку 1 до наказу № 450;

Бюджетний запит форми БЗ-2 (індивідуальна), форма наведена у додатку 2 до наказу № 450.

Форма-3 (додаткова), яка була передбачена раніше Інструкцією № 687, наразі Інструкцією не передбачена. Тобто у 2023 році додатковий бюджетний запит складати не потрібно.

Подавати бюджетні запити в електронній чи паперовій формі?

Слід зазначити, що раніше було передбачено подання запитів в електронній та паперовій формі.

Наразі ж бюджетні запити подаються в електронній або паперовій формі.

При цьому перевага надається електронній формі.

Таке подання має свої особливості. Розглянемо їх.

В електронній формі бюджетні запити подаються через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади чи спеціальний вебмодуль цієї системи.

Для кожної із форм бюджетного запиту окремо слід застосовувати засоби кваліфікованого електронного підпису або кваліфікованої електронної печатки.

Бюджетний запит у паперовій формі подається у разі, якщо:

— у головного розпорядника відсутні система електронного документообігу, інтегрована до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади, або спеціальний вебмодуль цієї системи;

— бюджетний запит містить інформацію з обмеженим доступом, вимогу щодо захисту якої встановлено законом.

У всіх інших випадках подавайте бюджетні запити саме в електронному вигляді.

Головний розпорядник забезпечує відповідність бюджетного запиту, складеного в АІС «Держбюджет», бюджетному запиту, поданому до Мінфіну.

Як Мінфін доводить граничні показники?

Граничні показники головним розпорядникам коштів держбюджету розраховує і доводить сам Мінфін.

Такі показники міністерство доводить загальними сумами та на кожний рік середньострокового періоду. Нагадаємо: бюджетний запит складається саме на середньостроковий період, тобто на плановий та наступні за плановим два бюджетні періоди.

Разом з граничними показниками до головних розпорядників Мінфін доводить інструкції, які можуть запроваджувати додаткові фінансові обмеження, організаційні та інші вимоги.

Також Мінфін залишає за собою право уточнити граничні показники з урахуванням підстав, визначених у п. 1 розд. ІІ Інструкції.

Як головні розпорядники розраховують видатки та надання кредитів і розподіляють граничні показники?

Під час розрахунку видатків та надання кредитів і розподілу граничних показників, отриманих від Мінфіну, головні розпорядники коштів держбюджету застосовують підходи, визначені Інструкцією № 207*.

* Інструкція з підготовки пропозицій до Бюджетної декларації, затверджена наказом Мінфіну від 21.07.2022 № 207.

При цьому вони можуть уточнювати показники спецфонду з урахуванням очікуваних або фактичних надходжень до нього.

Головні розпорядники включають до бюджетних запитів:

— обсяги довгострокових зобов’язань за енергосервісом;

довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства на відповідні бюджетні періоди;

— показники за бюджетними програмами, які забезпечують протягом декількох років виконання інвестиційних проєктів (у разі їх наявності).

Бюджетні запити також можуть включати надання держдопомоги суб’єктам господарювання. У такому разі головні розпорядники мають додати до бюджетного запиту копію рішення Уповноваженого органу з питань державної допомоги або лист про звільнення від обов’язку повідомлення про нову держдопомогу.

Про це зазначено у розд. ІІІ Інструкції.

Як заповнити форми бюджетних запитів?

Чи змінилися самі форми бюджетних запитів? Так, форми бюджетних запитів змінені. І у 2023 році бюджетні запити слід складати і подавати вже за новими формами.

Форма БЗ-1 призначена для наведення інформації про досягнення цілей державної політики у сферах діяльності, формування та/або реалізацію якої забезпечує головний розпорядник.

Ця форма заповнюється у розрізі загального і спеціального фондів. При цьому мають бути враховані граничні показники, доведені Мінфіном та уточнені головним розпорядником в частині спецфонду.

Форма БЗ-2 призначена для наведення детальної інформації про характеристики бюджетних програм, що пропонуються до виконання у середньостроковому періоді.

При цьому ця форма заповнюється за кожною бюджетною програмою окремо.

ВАЖЛИВО!

Інформація, що наводиться у Формі БЗ-2, має узгоджуватися з інформацією, наведеною у Формі БЗ-1

Детальний порядок заповнення Форм БЗ-1 та БЗ-2 наведений у розд. V та VI Інструкції відповідно.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі