Наразі основним нормативним документом, який регулює механізм та процедуру списання об’єктів державної власності, є Порядок № 1314*. Тож у разі списання транспортних засобів (далі — ТЗ) керуватися слід насамперед цим Порядком.
* Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.2007 № 1314.
Натомість списання автотранспорту, що перебуває у комунальній власності, бюджетні установи повинні здійснювати на підставі Положення про порядок списання майна комунальної власності відповідної територіальної громади, затвердженого на місцевому рівні. Втім, ні для кого не секрет, що під час розроблення і місцевих документів про порядок списання комунального майна за основу беруть норми Порядку № 1314. Тому далі у цій статті спиратимемося на приписи саме цього нормативного документа.
Звісно ж, для того щоб списати з балансу непридатне майно, зокрема, ТЗ, необхідно виконати певну підготовку. У чому полягає сутність таких заходів і хто уповноважений цим займатися, розглянемо далі.
Причини для списання ТЗ. Причини, через які бюджетні установи можуть списати з балансу такі об’єкти основних засобів (далі — ОЗ), як службовий автотранспорт, чітко прописані в п. 4 Порядку № 1314.
Так, серед цих причин, зокрема, такі, як:
1) моральне застарівання чи фізичний знос, непридатність до подальшого використання та економічна недоцільність відновлення;
2) руйнування (пошкодження / знищення) за умови економічної недоцільності чи неможливості відновлення
або
знищення / руйнування внаслідок аварії чи стихійного лиха, пожежі, воєнних дій або терористичних актів;
3) виявлення в результаті інвентаризації як нестача.