Теми статей
Обрати теми

Як бюджетній установі списати авто?

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія», Пеклуха Юлія, головний редактор журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Часом службовий автотранспорт виходить з ладу, а деколи навіть стає зовсім непридатним для подальшої експлуатації. Яка подальша доля такого майна? Хто має встановити непридатність такого авто та надати дозвіл на його списання з балансу? Які документи слід оформити для цього та як відобразити в бухобліку цю операцію? Відповіді на ці та інші запитання ви знайдете у цій статті.

1. Встановлення непридатності транспортного засобу

Наразі основним нормативним документом, який регулює механізм та процедуру списання об’єктів державної власності, є Порядок № 1314*. Тож у разі списання транспортних засобів (далі — ТЗ) керуватися слід насамперед цим Порядком.

* Порядок списання об’єктів державної власності, затверджений постановою КМУ від 08.11.2007 № 1314.

Натомість списання автотранспорту, що перебуває у комунальній власності, бюджетні установи повинні здійснювати на підставі Положення про порядок списання майна комунальної власності відповідної територіальної громади, затвердженого на місцевому рівні. Втім, ні для кого не секрет, що під час розроблення і місцевих документів про порядок списання комунального майна за основу беруть норми Порядку № 1314. Тому далі у цій статті спиратимемося на приписи саме цього нормативного документа.

Звісно ж, для того щоб списати з балансу непридатне майно, зокрема, ТЗ, необхідно виконати певну підготовку. У чому полягає сутність таких заходів і хто уповноважений цим займатися, розглянемо далі.

Причини для списання ТЗ. Причини, через які бюджетні установи можуть списати з балансу такі об’єкти основних засобів (далі — ОЗ), як службовий автотранспорт, чітко прописані в п. 4 Порядку № 1314.

Так, серед цих причин, зокрема, такі, як:

1) моральне застарівання чи фізичний знос, непридатність до подальшого використання та економічна недоцільність відновлення;

2) руйнування (пошкодження / знищення) за умови економічної недоцільності чи неможливості відновлення

або

знищення / руйнування внаслідок аварії чи стихійного лиха, пожежі, воєнних дій або терористичних актів;

3) виявлення в результаті інвентаризації як нестача.

Ексклюзивний матеріал
Увійдіть, щоб продовжити читання Щоб прочитати цю статтю повністю, будь ласка, увійдіть до свого акаунта або зареєструйтесь, якщо ви ще не з нами.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі