В яку чергу здійснити видатки?
Вже традиційно, у період дії воєнного стану насамперед слід визначити, у яку чергу взагалі можливо здійснити бажані видатки. З цією метою необхідно звернутися до норм Порядку № 590*.
Першочерговими незмінно залишаються видатки на національну безпеку і оборону. Тоді як більшість видатків здійснюються у другу чергу. Їх вичерпний перелік наведено у п. 19 Порядку № 590.
Проаналізувавши видатки другої черги, бачимо, що у другу чергу передбачено придбання комплектуючих лише для проведення ремонтів, як то:
— придбання комплектувальних виробів і деталей для ремонту виробничого та невиробничого обладнання;
— придбання матеріалів, будівельних матеріалів, інвентарю та інструментів для проведення ремонтних робіт господарським способом.
Натомість видатки на придбання комплектуючих, необхідних для доведення обладнання до стану, придатного до експлуатації, у складі видатків другої черги не передбачені. Відповідно такі видатки можливо здійснити лише у третю чергу.
Також нагадаємо, що видатки на оплату будь-яких товарів, робіт та послуг можливо здійснити, якщо вони закуповуються під час реалізації проєктів, виконання програм допомоги за підтримки ЄС, урядами іноземних держав, іноземними фінансовими та донорськими установами і міжнародними фінансовими організаціями, в т. ч. на умовах співфінансування.
Який КЕКВ застосувати?
Як відомо, для правильного обрання КЕКВ слід виходити з економічної суті платежу та керуватися нормами Інструкції № 333*.
І відповідно до пп. 5 та 8 п.п. 2.2.1 Інструкції № 333 за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» слід планувати та здійснювати, зокрема, видатки на придбання:
— матеріалів, будівельних матеріалів, обладнання, інвентарю та інструментів для господарської діяльності, а також для благоустрою території;
— придбання комплектувальних виробів і деталей для ремонту всіх видів виробничого та невиробничого обладнання; витратних та інших матеріалів до комп’ютерної техніки та оргтехніки (кабельних коробів-кабелеводів, монтажних та комутаційних панелей, розеток, конекторів-з’єднувачів, накопичувачів інформації, картриджів, тонерів тощо); мережевого обладнання (патч-панелей, конекторів, роз’єднувачів, шаф тощо).
Звідси висновок: видатки на придбання проводу та автоматичного вимикача слід планувати і здійснювати за КЕКВ 2210.