Теми статей
Обрати теми

Про приймання податкової звітності в електронному вигляді

Редакція БК
Лист від 28.10.2009 р. № 23680/7/28-0517

Державна податкова адміністрація України

Про приймання податкової звітності в електронному вигляді

 

Лист ДПА України від 28.10.2009 р. № 23680/7/28-0517

 

Державна податкова адміністрація України повідомляє, що в результаті запровадження обов’язкового ведення Загального реєстру податкових накладних згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.09.2009 №1178-р з 1-го листопада 2009 року приймальний шлюз переводиться на роботу з формування та ведення Загального реєстру податкових накладних.

При цьому, приймання податкової звітності в електронному вигляді, що надсилається платниками податків засобами телекомунікаційного зв’язку, з 1-го листопада 2009 року буде реалізовано виключно через операторів електронної звітності.

Подання звітності через операторів електронної звітності здійснюється на поштову адресу

zvit@е-zvit.com.ua (за додатковою інформацією платники податків можуть звертатись за багатоканальними телефонами (044) 498-88-88, (044) 461-01-10 або на сайт www.zvitoperator.com.ua ).

На сьогодні ДПА України укладені договори про співпрацю із двома операторами електронної звітності ТОВ «Ефективні інформаційні системи» та ТОВ «Оператор електронної реєстрації та звітності».

Враховуючи наведене, Державна податкова адміністрація України зобов’язує довести зміст цього листа до підпорядкованих органів державної податкової служби з метою організації та проведення ними відповідної роз’яснювальної роботи серед платників податків.

 

Заступник голови В. Регурецький

Коментар редакції

 

«Бесплатно только птички поют...» — співається у відомій пісні Андрія Макаревича. Мабуть, ця думка вже давно не дає спокою комусь із його пристрасних шанувальників, які працюють у ДПАУ.

Дійсно, ну куди це годиться, що платники податків просто так здають звітність? Адже їм усі зручності створюють: дозволяють, не виходячи з офісу, не стоячи в черзі, не приходячи на поклін до інспектора, просто так узяти і надіслати електронною поштою звіт, та ще й квитанції у відповідь присилають! І все це безоплатно? Та за такий сервіс не гріх і гроші брати! Напевно, приблизно так роздумували ініціатори-автори-підписанти листа, що коментується.

А втім, скромні (і не дуже) спроби нав’язати платникам податків послуги так званого спецоператора електронної звітності робилися й раніше. Але якщо спочатку вони обмежувалися нав’язливою рекламою на сайті ДПАУ та в електронних квитанціях, то тепер заінтересовані посадові особи в ДПАУ, схоже, пішли ва-банк. Свідчення тому — абзац другий листа

, що коментується, де зазначено: з 1 листопада вся електронна звітність — тільки через спецоператорів. О-о-о, та їх уже, виявляється, двоє?! Другий — щоб створити видимість конкуренції? Адже електронна адреса-то одна...

Занепокоєну громадськість ще в серпні намагалися заспокоїти: мовляв, пересилання звітності через спецоператора до податкової безоплатне. Та тільки забули сказати, що надається ця послуга у складі платного пакета послуг «єдиного вікна». Решті адресатів звітності (Пенсійний фонд, центр зайнятості тощо, усього їх за офіційною версією дев’ять) доставка платна, а до податкової — безоплатна. Такий собі маркетинг на кшталт «купіть у нас вісім пар черевиків і дев’яту отримаєте безоплатно». При цьому окремо «дев’яту пару» (читай, відправку податкової звітності) отримати не можна. Де ж це бачено, щоб «євровікна» безоплатними були?

Але давайте розберемося, чи є законні підстави у ДПАУ відмовлятися самій приймати електронну звітність, направляючи всіх платників до спецоператорів? Якщо уважно прочитати лист, зауважимо: як таку підставу наведено урядове розпорядження від 23.09.2009 р. № 1178-р «Питання Загального реєстру податкових накладних», яким Кабмін мав намір з 1 листопада ввести обов’язкову реєстрацію податкових накладних на суму більше 1 млн грн. Щоправда, у цьому розпорядженні ні про яке посередництво у сфері електронної звітності немає жодного слова, тільки про електронний реєстр податкових накладних. Але й цю «немовби підставу» Президент вибив з-під ніг, підписавши Указ від 29.10.2009 р. № 872/2009, що зупиняє дію зазначеного розпорядження. А тим часом п.п. «з» п.п. 4.4.2 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 20.12.2000 р. № 2181-III передбачає право платника за добровільним вибором подати податкову звітність на папері або в електронній формі. Отже, із цим правом кореспондує обов’язок податкового органу таку звітність прийняти. І в Законі немає жодного слова про якихось посередників.

Так чи є законні підстави у ДПАУ? Звісно немає! Усе це не дуже добре пахне. Але хіба сьогодні когось цим запахом здивуєш?

Залишилося поставити на вході до кожної податкової інспекції турнікети та брати гроші за вхід.

 

Юрій ЦИГАНОК, головний редактор

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі