Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Турбуватися не варто: дію ПДВ-шних розпоряджень КМУ не відновлено

Президент України Указом «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких указів Президента України» від 13.10.2009 р. № 821/2009, зокрема, визнав таким, що втратив чинність свій Указ «Про припинення дії пункту 2 розпорядження Кабінету Міністрів України від 1 липня 2009 року № 757-р та розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 липня 2009 року № 838-р» від 04.09.2009 р. № 706/2009, яким, нагадаємо, було припинено дію розпоряджень КМУ, що запроваджували заборону на формування податкового кредиту за запізнілими податковими накладними.

Але заспокоїмо: скасування Указу № 706/2009 не означає відновлення дії зазначених урядових розпоряджень — адже їх уже було скасовано самим Кабміном у розпорядженні «Деякі питання адміністрування податку на додану вартість» від 09.09.2009 р. № 1120-р.

Указ набрав чинності 20 жовтня 2009 року у зв’язку з його офіційним опублікуванням.

(Указ Президента України «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких указів Президента України» від 13.10.2009 р. № 821/2009)

 

Удосконалення адміністрування ПДВ триває

Кабмін розпорядженням «Про заходи щодо вдосконалення адміністрування податку на додану вартість» від 14.10.2009 р. № 1218-р дає завдання податковій службі протягом 10 робочих днів провести інвентаризацію платників ПДВ, які відповідають визначеним п. 1 розпорядження критеріям.

Щодо самої інвентаризації платників податків, то коло потенційних «ухильників» не таке велике, як може здатися на перший погляд через заплутане формулювання частини першої п. 1 розпорядження. Судячи з усього, критерії, наведені в ньому, слід розуміти так, що до поля зору перевіряючих має потрапити платник податків, який здійснив одну з перелічених дій (допустив невідповідність даних у додатку 5, несвоєчасно включив податкову накладну, змінив спосіб відшкодування ПДВ) на суму, що перевищує 300 тис. грн. протягом восьми місяців. Причому це не сума ПДВ, а загальна сума (без ПДВ) здійсненої сумнівної з точки зору ДПАУ оподатковуваної операції, тобто сума «сумнівного» ПДВ має бути більше 60 тис. грн. (оскільки посилання йде на п.п. 2.3.1 Закону про ПДВ, а в ньому обсяг операцій наведено без урахування ПДВ). Саме такими платниками податків, мабуть, має бути поповнено плани перевірок.

Утім, якщо брати до уваги надуману проблему відображення запізнілих податкових накладних одночасно з фактичною неможливістю подання «від’ємних» декларацій, то перевірки можуть загрожувати

зовсім не великому платнику. Та й невідповідність даних у додатку 5 зовсім не рідкість, і не стільки внаслідок застосування схем ухилення, скільки через банальні помилки. До того ж широке формулювання цієї «невідповідності» передбачає, що увагу буде звернено не тільки на продавців, а й на покупців, і не тільки у випадку, якщо податкові зобов’язання першого більше податкового кредиту другого, а й у зворотній ситуації.

Насторожує і частина п’ята п. 1 розпорядження № 1218-р. Невже її потрібно розуміти як чергове нав’язування електронної звітності, але що вже має тотальний характер?

Розпорядження набрало чинності з 14 жовтня 2009 року.

(Розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.10.2009 р. № 1218-р «Про заходи щодо поліпшення адміністрування податку на додану вартість»)

 

Мінфін змінив 16 стандартів бухгалтерського обліку

Наказом «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку» від 25.09.2009 р. № 1125 Мінфін підкоригував 16 положень (стандартів) бухгалтерського обліку. Серед них: П(С)БО 1, П(С)БО 2, П(С)БО 3, П(С)БО 4, П(С)БО 5, П(С)БО 6, П(С)БО 7, П(С)БО 8, П(С)БО 11, П(С)БО 15, П(С)БО 16, П(С)БО 19, П(С)БО 20, П(С)БО 23, П(С)БО 25, П(С)БО 29.

Правки внесено також до розділу III Положення про порядок бухгалтерського обліку окремих активів і операцій підприємств державного, комунального секторів економіки та господарських організацій, що володіють та/або користуються об’єктами державної, комунальної власності, затвердженого наказом від 19.12.2006 р. № 1213, Інструкції про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов’язань і господарських операцій підприємств і організацій, затвердженої наказом від 30.11.99 р. № 291, та Приміток до річної фінансової звітності (форма № 5), затверджених наказом від 29.11.2000 р. № 302.

Незважаючи на те що зміни до згаданих нормативно-правових актів наберуть чинності з 1 листопада 2009 року, більшість з них знадобляться не раніше, ніж при складанні річної фінансової звітності. Докладно про зміни в П(С)БО ми розповімо в найближчих номерах «Б & К».

(Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку» від 25.09.2009 р. № 1125)

 

Чи є пільга з ПДВ при безоплатній видачі держакта на землю?

ДПАУ в листі «Щодо оподаткування ПДВ операцій з безоплатного оформлення та видачі громадянам України в 2009 р. державних актів на право власності на земельні ділянки» від 28.09.2009 р. № 11738/7/16-1516 повідомляє про особливості застосування пільги з податку на додану вартість, що передбачена п.п. 5.1.19 п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про податок на додану вартість».

Так, відповідно до зазначеного підпункту від оподаткування звільняються операції з безоплатної приватизації, зокрема, присадибних ділянок та земельних паїв відповідно до законодавства, а також з надання послуг, отримання яких згідно із законодавством є передумовою приватизації такого житлового фонду, присадибних ділянок та земельних паїв.

Відповідно до статей 118 і 121 Земельного кодексу України земельна ділянка із земель державної або комунальної власності для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд розглядається як присадибна ділянка.

Але податківці вважають, що земельні ділянки для садівництва та ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів згідно з чинним законодавством не відповідають категорії земельних паїв.

Тому, на думку ДПАУ, пільга, передбачена п.п. 5.1.19 п. 5.1 ст. 5 Закону України «Про податок на додану вартість», поширюється на операції з безоплатного оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських споруд і не поширюється на операції з безоплатного оформлення та видачі громадянам України у 2009 році державних актів на право власності на земельні ділянки для садівництва та ведення особистого селянського господарства в межах населених пунктів.

(Лист ДПАУ «Щодо оподаткування ПДВ операцій з безоплатного оформлення та видачі громадянам України у 2009 р. державних актів на право власності на земельні ділянки» від 28.09.2009 р. № 11738/7/16-1516)

 

Змінено умови надання допомоги по частковому безробіттю

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 02.09.2009 р. № 330 унесено зміни до Порядку фінансування виплат по частковому безробіттю та надання допомоги по частковому безробіттю, затвердженого наказом Мінпраці від 07.02.2009 р. № 45.

Так, змінено строк, протягом якого підприємство звертається до центру зайнятості із заявою про виділення коштів для виплати допомоги по частковому безробіттю. Тепер підприємству необхідно подати зазначену заяву протягом 2 місяців із дати подання до центру зайнятості повідомлення про початок простою, який може привести до часткового безробіття. Раніше підприємство мало подати таку заяву протягом 1 місяця після місяця початку простою.

До переліку документів, що додаються до заяви, включено копію наказу підприємства про простій. Також до зазначеної заяви додаються, крім інших документів, список застрахованих осіб, в яких виникло право на допомогу, та розрахунок суми допомоги щодо кожної особи, які оформляються відповідно до форми, наведеної в додатку 4 до Порядку № 45.

Викладено в новій редакції п. 2.11, відповідно до якого, якщо кошти для виплати допомоги виділяються підприємству більше 1 місяця, то вони перераховуються щомісячно після закінчення календарного місяця та подання підприємством до центру зайнятості списків застрахованих осіб згідно з додатком 4, які мали протягом минулого місяця право на такі виплати, та копії табелів обліку робочого часу за структурними підрозділами підприємства.

Якщо право на отримання допомоги по частковому безробіттю виникло в інших працівників підприємства (цеху, ділянки), не включених до списків застрахованих осіб згідно з додатком 4, підприємством додатково подаються такі документи:

— список застрахованих осіб, в яких виникло право на допомогу, та розрахунок суми допомоги щодо кожної особи (додаток 4);

— копії табелів робочого часу цих працівників;

— копії штатного розпису та наказу про встановлення цим працівникам тарифних ставок та посадових окладів;

— обґрунтування необхідності додаткового фінансування.

Зауважимо: тепер, якщо підприємство має заборгованість (недоїмку) зі сплати страхових внесків на випадок безробіття та (або) заборгованість з виплати заробітної плати на день подання заяви, кошти для виплати зазначеної допомоги не виділяються. Якщо в підприємства виникла заборгованість з виплати заробітної плати після початку простою, кошти для виплати допомоги по частковому безробіттю можуть виділятися підприємству за наявності погодженого з профспілками або трудовим колективом графіка її погашення.

Допомога надається з першого дня простою, зазначеного в повідомленні підприємства. При поданні підприємством повідомлення після початку простою допомога надається з дня подання повідомлення.

Наказ набрав чинності з 12 жовтня 2009 року у зв’язку з його офіційним опублікуванням.

(Наказ Міністерства праці та соціальної політики України «Про затвердження Змін до Порядку фінансування виплат по частковому безробіттю та надання допомоги по частковому безробіттю» від 02.09.2009 р. № 330)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі