Теми статей
Обрати теми

Стежити за поштою вдень і вночі

Редакція БК
Відповідь на запитання

Стежити за поштою вдень і вночі

 

Привіт усім працівникам «Б & K»! Я давня прихильниця вашого видання, але написати наважилася тільки зараз. У мене такі запитання: хочу постійно контролювати пошту, щоб не пропускати вхідних повідомлень. Для мене це дуже важливо. Найзручніше було б отримувати СМС з повідомленнями про надходження пошти прямо на мобільний телефон. Для роботи з поштою використовую програму Outlook (до речі, завдяки вашим статтям). Скажіть, чи можна в цій програмі організувати СМС-повідомлення? І як узагалі вирішити таке завдання? Сподіваюся на вашу допомогу, наперед спасибі.

Ю. Власова, м. Харків

Відповідає Микола КАРПЕНКО, канд. техн. наук, доцент кафедри прикладної математики та інформаційних технологій Харківської національної академії міського господарства

 

На жаль, на таке запитання однозначно відповісти не можна. Принаймні в межах цієї статті. Але принцип ваших дій у загальних рисах спробуємо описати. І це, сподіваюся, допоможе вирішити проблему.

Відсилання СМС-повідомлень на мобільний телефон не є функцією програми Outlook. Між Outlook і вашим телефоном знаходиться оператор мобільного зв’язку. Усе залежить від того, дозволяє цей оператор пряме відсилання СМС-повідомлень з інтернет-ресурсів на телефон чи ні. Ситуації тут можуть бути різними. Подробиці в будь-якому разі доведеться уточнювати у свого оператора. А щодо схеми в цілому, то вона виглядає так.

Почнемо з ідеального випадку, коли передача СМС-повідомлень з інтернет-ресурсів на телефон доступна. Тут ситуація така. У вас є своя поштова скринька. Адреса її відома друзям, знайомим, колегам... Тобто ця складова є константою, зміні не підлягає. Адреса для листування повинна залишитися незмінною. Насамперед ви входите до цієї поштової скриньки і уважно дивитеся: чи немає серед сервісних можливостей функції відсилання повідомлень про надходження пошти на мобільний телефон? Допустимо, що такого сервісу немає. Тоді вам доведеться знайти поштовий сервер (можна безплатний), де така можливість є. На цьому сервері зареєструвати свою поштову скриньку. Назвемо її транзитною. На транзитній скриньці включити функцію сповіщення про вхідні повідомлення на свій номер мобільного телефону. Після цього ввійти до основної скриньки і зробити на ній переадресацію вхідних повідомлень на транзитну адресу. Це, так би мовити, загальна схема роботи. Реалізувати її на практиці дуже просто. Потрібно знати всього три речі:

1) свою поштову скриньку (вона відома за визначенням);

2) адресу поштового сервера з можливістю пересилання повідомлень на мобільний телефон. Тут, думаю, теж усе зрозуміло;

3) і так званий шлюз

«mailsms». На ньому я зупинюся докладніше.

За своєю природою цей шлюз не що інше, як адреса електронної пошти, але з однією особливістю. Як тільки на цю адресу надходить повідомлення, воно негайно буде переслано у вигляді СМС на мобільний телефон. Дізнатися адресу шлюзу можна в мобільного оператора вашої мережі. Наприклад, для оператора «Київстар» вона виглядає так: «

НомерТелефона@sms.kyivstar.net», де «НомерТелефона» — це номер вашого мобільного телефону. Наприклад, щоб відправити повідомлення на телефон «0971111111» ви вказуєте адресу «380971111111@sms.kyivstar.net». Тільки не робіть цього практично! Номер може виявитися реальним.

Тепер подивимося докладно, як усе це пов’язати. Для прикладу я організовую відсилання повідомлень про надходження повідомлень до моєї поштової скриньки «

nictomkar@rambler.ru» на телефон «8097-365-61-32». Робимо так:

1) насамперед знаходимо поштовий сервер, де є функція пересилання повідомлень на мобільний телефон. Із таких серверів перший, який потрапив мені на очі, був «

mail.ru»;

2) відкриваємо браузер, в адресному рядку пишемо «

http://mail.ru/». Відкриється вікно, як на рис. 1;

img 1

3) якщо в нас є поштова скринька на цьому сервері, уводимо ім’я, пароль та натискуємо «

Войти». Моя скринька на «mail.ru» називається «nic.karpenko@mail.ru». Отже, нам достатньо ввести ім’я «nic.karpenko», пароль та натиснути «Войти».

Якщо скриньки ще немає, створюємо її. Процедура ця стандартна, докладно її не описуватиму. Натискуємо «

Регистрация в почте», заповнюємо анкету. У ній вводимо ім’я, пароль, відповідаємо на стандартні запитання і все. Коли скринька створена, відкриваємо її кнопкою «Войти». З’явиться вікно, зображене на рис. 2;

img 2

4) серед функцій поштового сервісу знаходимо пункт «

Настройка» (рис. 2). Клацаємо по ньому лівою кнопкою миші. Відкриється вікно з параметрами роботи поштової скриньки;

5) у списку настройок знаходимо розділ «

Пересылка» (рис. 2). Клацаємо по ньому лівою кнопкою миші. Відкриється вікно призначених для користувача настройок роботи з поштою;

6) у цьому вікні знаходимо посилання «

настройки уведомлений» (рис. 2). Клацаємо по ньому. Відкриється вікно, як на рис. 3 на с. 23;

img 3

7) тут вводимо адресу шлюзу для пересилання повідомлень. У нашому випадку — це «

380973656132@sms.kyivstar.net». За бажанням ставимо галочку «Присылать уведомления в транслите». Для збереження змін вводимо пароль доступу до поштової скриньки та натискуємо «Сохранить». Усе. Роботу з поштовою скринькою на «mail.ru» ми закінчили. Можна її закрити.

Важливо! У вікні настройки параметрів повідомлень можна вказати до трьох номерів телефонів для розсилки повідомлень. Елементи списку потрібно розділити комами. Наприклад, так: «380973656132@sms.kyivstar.net, 380973656133@sms.kyivstar.net, 380973656134@sms.kyivstar.net». Загальна довжина рядка не повинна перевищувати 128 символів.

Тепер потрібно забезпечити пересилання повідомлень з основної пошти (у прикладі це «

nictomkar@rambler.ru») на транзитну адресу. Для цього робимо так:

1) відкриваємо сайт поштового сервера «

rambler.ru». Уводимо ім’я та пароль, щоб відкрити доступ до основної поштової скриньки. Потрапляємо до вікна, як на рис. 4;

img 4

2) натискуємо кнопку «

Настройка». Відкриється вікно з параметрами поштової скриньки (рис. 4);

3) у цьому вікні клацаємо на пункті «

Фильтры». У формі діалогу (рис. 4), що розкрилася, включаємо прапорець «Пересылка писем», а в полі «Куда:» пишемо адресу транзитної скриньки. У нашому прикладі це буде «nic.karpenko@mail.ru»;

4) натискуємо кнопку «

Сохранить изменения». Завдання вирішене. Вікно з настройками можна закрити.

Залишається випробувати результат на практиці. Я зробив це так.

На поштовому сервері «

Ukr.net» створив нову скриньку з ім’ям «Vip_». Як власника цієї скриньки я вказав «KARPENKO NIKOLAJ». Потім увійшов на скриньку «Vip-@ukr.Net», створив лист. У полі «Тема» я вказав слово «Проверка». В області листа — довільний текст. Після чого відправив повідомлення на свою основну адресу «nictomkar@rambler.ru».

Через деякий час на моєму мобільному телефоні з’явилося СМС такого змісту: «

NIC.KARPENKO.AUTOREPLY@MAIL.RU(NOVAJA POCHTA V NIC.KARPENKO@MAIL.RU FROM:KARPENKO NIKOLAJ <VIP_@UKR.NET> SUBJECT:PROVERKA TO: NIC.KARPENKO@MAIL.RU от: 555 16:15 27-СЕН-09». Англійські літери в повідомленні — результат роботи прапорця «Транслитерация» (рис. 3). У тексті повідомлення нескладно побачити адресу відправника, тему листа, а також дату та час отримання пошти.

Тепер подивимося на ситуацію, коли пересилка СМС-повідомлень з ресурсів Інтернет на телефон закрита на рівні оператора мобільного зв’язку. Як приклад такого оператора можна взяти МТС. У цій мережі шлюз «

mailsms» у принципі є, але він заблокований. Зроблено це, щоб захистити власників мобільних пристроїв від спаму, отримання різного виду реклами тощо. Тобто в оператора працює фільтр, який відсікає всі СМС-повідомлення, що надійшли з сайтів Інтернету. Крім тих, які надходять з офіційного сайта компанії («http://www.mts.com.ua»). У цьому випадку принцип організації СМС-повідомлень схожий. Але в деталях реалізація його відрізняється. Подивимося, як це виглядає при роботі, скажімо, в мережі МТС.

Перша ваша дія — активувати функцію роботи Інтернет на своєму мобільному телефоні. Зробити це просто. Можна звернутися до довідкової системи та отримати настройку автоматично або скористатися підказками голосового меню. Нарешті, можна подзвонити оператору мобільного зв’язку. Є й інший шлях: зайти до центру обслуговування МТС і будь-який працівник настроїть ваш телефон у лічені хвилини. Це — його прямий обов’язок.

Потім з мобільного телефону (!) заходимо на спеціальний сайт. Для оператора МТС він називається «

wap.mts.com.ua». На цьому сайті ви проходите стандартну процедуру реєстрації і (найголовніше!) дивитеся на список інтернет-сайтів, з яких можливе отримання СМС-повідомлень. Таких сайтів буде запропоновано декілька. У конкретному прикладі з МТС у списку буде й поштовик «mail.ru». Допустимо, він нас влаштовує, і ми зупинили на ньому свій вибір. А далі діємо за планом. Реєструємо скриньку на цьому ресурсі. З мобільного телефону через сайт «wap.mts.com.ua» вибираємо провайдера «mail.ru», уводимо ім’я своєї скриньки, пароль доступу до неї і все. Тепер будь-який лист, що надійшов на цю скриньку, супроводжуватиметься відсиланням повідомлення на мобільний телефон. Залишається організувати переадресацію з вашої реальної пошти на скриньку сервера «mail.ru». А як це зробити, ми вже знаємо.

Ми розглянули організацію СМС-повідомлень на прикладі двох операторів мобільного зв’язку України. Зрозуміло, що при роботі з іншими мережами можуть бути певні відмінності. Однак у цілому принцип залишається. І, найголовніше, контактуючи з конкретним представником від свого оператора, ви будете чітко знати: що в нього запитати і якими словами. А розуміння завдання — це вже половина його успішного вирішення. Успішної роботи!

 

Чекаю ваших питань, зауважень та пропозицій на

bk@id.factor.ua, nictomkar@rambler.ru або на форумі редакції www.bk.factor.ua/forum.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі