Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Термін набуття чинності антикорупційними законами знову перенесено

Законом України від 10.03.2010 р. № 1962-VI перенесено з 1 квітня 2010 року

на 1 січня 2011 року термін набуття чинності такими антикорупційними законами:

— Законом України «Про засади запобігання та протидії корупції» від 11.06.2009 р. № 1506-VI, в якому закріплено загальні принципи здійснення заходів, спрямованих на запобігання та протидію корупції, відшкодування заподіяної внаслідок корупційних правопорушень шкоди, відновлення порушених прав, свобод чи інтересів фізичних або юридичних осіб, держави;

— Законом України «Про відповідальність юридичних осіб за вчинення корупційних правопорушень» від 11.06.2009 р. № 1507-VI, яким установлено відповідальність для всіх юридичних осіб, крім тих, що повністю утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів.

Зауважимо, що це не перше перенесення термінів набуття чинності зазначеними нормативними актами. Раніше Верховною Радою вже було перенесено з 1 січня 2010 року на 1 квітня 2010 року термін набуття чинності цими законами.

(Закон України від 10.03.2010 р. № 1962-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання та протидії корупції»)

 

Для реєстрації випуску акцій тепер потрібно менше документів

Міністерство юстиції України скасувало своє ж рішення про державну реєстрацію рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження Положення про порядок реєстрації випуску акцій та інформації про їх емісію при реорганізації товариств» від 30.12.98 р. № 221 у частині вимоги обов’язкового надання акціонерним товариством для реєстрації випуску акцій висновку аудитора (аудиторської фірми), а також копії акта оцінки майна (майнових прав) та/або звіту про оцінку майна (майнових прав), копії засновницького договору.

(Наказ Міністерства юстиції України від 22.03.2010 р. № 572/5 «Про скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правового акта»)

 

Викладено в новій редакції Методичні рекомендації щодо формування складу витрат у торгівлі

Наказом Міністерства економіки України від 02.03.2010 р. № 226 викладено в новій редакції Методичні рекомендації щодо формування складу витрат і порядку їх планування в торговельній діяльності, затверджені наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 22.05.2002 р. № 145. Мета таких змін (про їх необхідність зазначалося в листі Мінфіну України від 20.08.2009 р. № 31-34000-20-5/22614) — приведення зазначених Методичних рекомендацій у відповідність до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку.

Зазначені Методичні рекомендації визначають склад поточних витрат торговельної діяльності та порядок їх планування на підприємствах усіх форм власності незалежно від організаційно-правових форм господарювання та мають рекомендаційний характер.

(Наказ Міністерства економіки України від 02.03.2010 р. № 226 «Про внесення змін до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»)

 

Змінено Порядок обліку платників податків та зборів

З метою затвердження переліку критеріїв, за якими визначатимуться великі платники податків, удосконалення процедур, що здійснюються в разі зміни місцезнаходження платників податків, а також обліку договорів про спільну діяльність ДПАУ внесла зміни до Порядку обліку платників податків, зборів (обов’язкових платежів), затвердженого наказом ДПАУ від 19.02.98 р. № 80.

Так, запроваджено нові критерії, відповідно до яких податківці визначають великих платників податків. Тепер до великих платників податків віднесено юридичних осіб, в яких обсяг валового доходу від усіх видів діяльності за звітний рік перевищує сто мільйонів гривень і середньооблікова чисельність працюючих за рік перевищує 250 осіб або загальна сума сплачених до Державного бюджету України податків за платежами, що контролюються органами державної податкової служби, за рік перевищує 25 мільйонів гривень.

Унесено зміни до порядку взяття на облік в органах ДПС угод про розподіл продукції та договорів про спільну діяльність. Так, уточнено, що взяттю на облік в органах ДПС підлягають договори, оподаткування спільної діяльності яких здійснюється відповідно до п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», затвердженого у редакції Закону України від 22.05.97 р. № 283/97-ВР (далі — Закон про податок на прибуток).

У разі взяття на облік такого договору уповноваженій особі надається номер з Тимчасового реєстру ДПАУ (далі — ТРДПАУ) для ведення податкового обліку результатів спільної діяльності окремо від обліку результатів іншої господарської діяльності. Документи, що стосуються договору, зберігаються в обліковій справі уповноваженої особи.

Одночасно з узяттям на облік договору уповноважена особа за номером з ТРДПАУ зараховується до категорії платників податку на прибуток при виконанні договору, а також у встановленому порядку за таким номером може бути зареєстрована платником ПДВ при виконанні договору. Уповноважену особу за номером з ТРДПАУ не може бути зареєстровано або взято на облік як платника або податкового агента інших, ніж податок на прибуток і ПДВ, видів податків, зборів (обов’язкових платежів). Обов’язки зі сплати інших видів податків, що виникають при виконанні договорів, виконуються кожним учасником самостійно відповідно до чинного законодавства.

В органах ДПС не обліковуються договори про спільну діяльність, що не відповідають положенням п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону про податок на прибуток. Кожен учасник таких договорів перебуває на обліку в органах ДПС та виконує обов’язки платника податків самостійно.

Крім того, змінено порядок переведення на обслуговування платника податків з одного органу ДПС до іншого (узяття на облік/зняття з обліку) у зв’язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника, пов’язаною зі зміною адміністративного району.

Так, при отриманні органом ДПС за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків документів чи відомостей про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків такий орган протягом 10 робочих днів з дня отримання документів або відомостей надсилає до органу ДПС за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) інформаційний лист і копії таких документів чи відомостей. Інформаційний лист може бути відправлено засобами електронної пошти органів ДПС. Про надсилання листа робиться позначка в полі «Примітка» у журналі за ф. № 2-ОПП (ф. № 7-ОПП).

Також згідно зі змінами викладено в новій редакції форму № 11-ОПП «Повідомлення про взяття на облік/зняття з обліку платника податків у зв’язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання)».

Наказ набрав чинності з 22.03.2010 р.

(Наказ ДПАУ від 22.02.2010 р. № 99 «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків, зборів (обов’язкових платежів)»)

 

ДПАУ роз’яснила окремі питання плати за землю

ДПАУ затвердила Узагальнююче податкове роз'яснення про плату за землю з юридичних осіб, в якому розглянуто питання про:

— особливості нарахування податкових зобов'язань щодо плати за землю;

— подання податкових декларацій за нововідведені земельні ділянки;

— обчислення суми земельного податку за земельні ділянки, придбані на підставі цивільно-правових угод;

— оподаткування земельних ділянок, призначених для садівництва;

— сплату бюджетними установами земельного податку на земельні ділянки під переданими в оренду будівлями;

— сплату земельного податку суб'єктами господарювання при отриманні права власності на земельну ділянку із земель приватної власності;

— оподаткування суб'єктами господарювання викупу орендованої земельної ділянки;

— правильність оподаткування земель державної та комунальної власності в разі відчуження права власності на житлові будинки, будівлі чи споруди, розміщені на орендованих земельних ділянках.

(Наказ ДПАУ від 25.03.2010 р. № 186 «Про затвердження Узагальнюючого податкового роз'яснення щодо плати за землю з юридичних осіб»)

 

Держреєстратор оперативно здійснюватиме заміну свідоцтва про держреєстрацію

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва нагадує, що 17.03.2010 р. набрали чинності зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців», унесені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії протиправному поглинанню та захопленню підприємств» від 17.11.2009 р. № 1720-VI.

Так, змінами, зокрема, установлено, що заміна свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою здійснюється

протягом двох робочих днів з дня опублікування повідомлення про втрату свідоцтва про державну реєстрацію в Бюлетені державної реєстрації.

У зв’язку з необхідністю глибшого доопрацювання програмного забезпечення цю норму буде реалізовано одним із таких оновлень АРМ державного реєстратора. До проведення зазначених оновлень Держкомпідприємництва вважає за можливе здійснювати заміну свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою в такий спосіб:

1. На стадії прийняття документів приймати як обов’язковий документ довідку, видану органом внутрішніх справ за місцезнаходженням юридичної особи (місцем проживання фізичної особи — підприємця), про реєстрацію заяви про втрату оригіналу свідоцтва про державну реєстрацію.

2. За відсутності підстав для залишення документів без розгляду здійснювати реєстраційну дію «Заміна свідоцтва про державну реєстрацію». Після друкування нового свідоцтва зберігати його до опублікування повідомлення в розділі «Втрата або заміна свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи» Бюлетеня державної реєстрації.

3. Протягом двох днів з дня опублікування зазначеного повідомлення видати нове свідоцтво заявнику.

(Лист Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 16.03.2010 р. № 3207 «Щодо заміни свідоцтва про державну реєстрацію у зв’язку з його втратою»)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі