Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Деяка статзвітність починаючи з І кварталу 2010 року
 подається за новими формами

Нагадаємо, що починаючи зі звіту за I квартал 2010 року застосовуються такі нові форми статистичної звітності:

— № 1-ПВ (квартальна) «Звіт з праці», затверджена наказом Держкомстату від 03.08.2009 р. № 294;

— № 1-опт (квартальна) «Звіт про продаж і запаси товарів (продукції) в оптовій торгівлі», затверджена наказом Держкомстату від 20.07.2009 р. № 276;

— № 1П-НПП (коротка, квартальна) «Звіт про виробництво промислової продукції», затверджена наказом Держкомстату від 07.07.2009 р. № 239;

— № 1-підприємництво (квартальна) «Звіт про основні показники діяльності підприємства», затверджена наказом Держкомстату від 06.08.2009 р. № 301;

— № 1-ціни (послуги) (квартальна) «Звіт про ціни підприємств — виробників послуг», затверджена наказом Держкомстату від 10.07.2009 р. № 248.

 

Унесено зміни до Порядку розрахунку цін на послуги
 та оренду торгових місць на ринках

Набрав чинності спільний наказ Мінекономіки та Держкомпідприємництва від 09.03.2010 р. № 256/44, яким унесено зміни до наказу Мінекономіки та Держкомпідприємництва «Про затвердження Порядку розрахунку цін на послуги та оренду торгових приміщень (площ) та їх обслуговування на ринках з продажу продовольчих і непродовольчих товарів» від 30.06.2009 р. № 638/109 (далі — наказ № 638/109 та Порядок № 638/109).

Так, змінами уточнено, що наказ № 638/109 втрачає чинність одночасно з визнанням такою, що втратила чинність, постанови КМУ від 05.03.2009 р. № 278. Крім того, загальні положення Порядку № 638/109 доповнено новими термінами: «Оренда торговельного місця», «Торговельне місце на ринку».

При визначенні розміру річної орендної плати тепер слід

ураховувати офіційно визначений рівень інфляції за попередній календарний рік (раніше — прогнозний індекс інфляції).

Також установлено, що орендна плата за торгові приміщення (площі) на ринках розраховується виходячи із собівартості надання в оренду торгових приміщень (площ) та прибутку без урахування ПДВ.

Згідно зі змінами запроваджено новий підхід до визначення собівартості надання в оренду торгових приміщень (площ). Так, до собівартості надання в оренду торгових приміщень (площ) тепер включаються прямі та непрямі витрати, пов’язані з наданням в оренду торгових приміщень (площ), та/або витрати, пов’язані з обслуговуванням торгових приміщень (площ) на ринках.

При цьому прямі витрати визначаються як витрати, які можуть бути віднесені безпосередньо до конкретного об’єкта витрат економічно доцільним шляхом відповідно до положень (стандартів) бухгалтерського обліку. До непрямих витрат належать витрати на оплату праці адміністративного та технічного персоналу; на тепло-, водопостачання і водовідведення, електроенергію, вивіз сміття; послуги з прибирання, охорони та пожежної охорони приміщень; утримання медпунктів, лабораторій ветеринарно-санітарної експертизи, санвузлів, кімнат гігієни, кімнати міліції; амортизацію основних засобів та нематеріальних активів.

Також Порядок № 638/109 доповнено положенням про те, що залежно від розташування та облаштування торговельного місця або виду продукції, що реалізується, орендодавець має право диференціювати вартість оренди 1 кв. м торговельного місця у межах загальної вартості витрат, пов’язаних з наданням в оренду всіх торговельних місць на ринку.

Наказ від 09.03.2010 р. № 256/44 набув чинності з 12 квітня 2010 року.

(Наказ Мінекономіки і Держкомпідприємництва «Про внесення змін до наказу Міністерства економіки України, Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва від 30.06.2009 р. № 638/109» від 09.03.2010 р. № 256/44)

 

Фонд соцстрахування від нещасних випадків
 на виробництві затвердив коефіцієнт підвищення
 страхових виплат на 2010 рік

Постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі — ФССНВ) від 02.03.2010 р. № 1 унесено зміни до Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат, затвердженого постановою правління ФССНВ від 27.04.2007 р. № 24.

Зокрема, змінами встановлено, що коефіцієнт підвищення страхових виплат, на який коригується заробітна плата для розрахунку розміру щомісячної страхової виплати, у 2010 році становить 1,0 (наприклад, у 2009 році зазначений коефіцієнт дорівнював 1,063; у 2008 році — 1,125).

Постанова

набрала чинності 12.04.2010 р.

(Постанова Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України «Про внесення змін до Порядку призначення, перерахунку та проведення страхових виплат» від 02.03.2010 р. № 1)

 

Затверджено податкове роз’яснення щодо застосування
 єдиного податку юридичними особами

Як відомо, згідно з урядовою постановою від 27.01.2010 р. № 86 усі контролюючі органи, зазначені в п. 2.1 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III, зобов'язані надавати роз'яснення виключно у вигляді узагальнюючих податкових роз'яснень із затвердженням їх наказами.

На виконання вимог постанови № 86 ДПАУ затвердила Узагальнююче податкове роз'яснення щодо окремих питань застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку суб'єктами малого підприємництва — юридичними особами. У зазначеному податковому роз'ясненні відображено позицію податківців з таких питань:

— про порядок переходу на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва — юридичних осіб;

— про порядок ведення податкового обліку для суб'єктів малого підприємництва — юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування та порядок обкладення єдиним податком;

— про строки сплати єдиного податку та порядок заповнення Розрахунку сплати єдиного податку суб'єктом малого підприємництва — юридичною особою.

(Наказ ДПАУ «Про затвердження Узагальнюючого податкового роз’яснення щодо окремих питань застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності зі сплатою єдиного податку суб’єктами малого підприємництва — юридичними особами» від 07.04.2010 р. № 224)

 

Затверджено податкове роз’яснення щодо
 застосування штрафних (фінансових) санкцій,
 передбачених Законом № 2181

З метою однозначного розуміння окремих положень податкового законодавства, установлення єдиного підходу при застосуванні штрафних (фінансових) санкцій за виявлені при проведенні документальних невиїзних, планових та позапланових виїзних перевірок порушення податкового законодавства платниками податків — юридичними особами (їх філіями, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами) наказом ДПАУ від 01.04.2010 р. № 210 затверджено Узагальнююче податкове роз'яснення щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення податкового законодавства юридичними особами.

У документі розглянуто питання застосування штрафних (фінансових) санкцій, передбачених пп. 17.1.1, 17.1.2, 17.1.3, 17.1.6, 17.1.9 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III.

(Наказ ДПАУ «Про затвердження Узагальнюючого податкового роз’яснення щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій за порушення податкового законодавства юридичними особами» від 01.04.2010 р. № 210)

 

Мін’юст вимагає скасування наказу ДПАУ

Міністерством юстиції України було повторно проведено правову експертизу наказу ДПАУ «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість» від 18.08.2005 р. № 350.

За результатами проведеної експертизи Мін'юст зробив висновок, що наказ № 350

фактично є нормативно-правовим актом, оскільки встановлює порядок проведення перевірок платників ПДВ для визначення достовірності нарахування бюджетного відшкодування, що зачіпає права, свободи та законні інтереси громадян, та відповідно підлягає держреєстрації в установленому законодавством порядку, проте не зареєстрований у Мін'юсті та є нечинним, а тому підлягає скасуванню.

Ураховуючи викладене, Мін'юст вимагає забезпечити скасування наказу № 350 як такого, що спрямований на виконання з порушенням законодавства про держреєстрацію нормативно-правових актів. Про результати виконання рішення Мін'юсту ДПАУ має інформувати в 3-денний строк із дня одержання листа від 12.11.2009 р. № 24-7/221 з наданням копії відповідного розпорядчого документа.

(Лист Міністерства юстиції України «Щодо скасування наказу ДПАУ від 18.08.2005 р. № 350 як такого, що спрямований для виконання з порушенням законодавства про держреєстрацію нормативно-правових актів» від 12.11.2009 р. № 24-7/221)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі