Теми статей
Обрати теми

Розширений фільтр Excel 2007

Редакція БК
Стаття

Розширений фільтр Excel 2007

 

img 1

Безумовно, що лідером серед інструментів для фільтрації баз даних в Excel є «автофільтр». Однак у практиці бухгалтера трапляються ситуації, коли його можливостей недостатньо для вирішення поставленого завдання. Для таких (хай і нечастих) випадків розробники Excel 2007 залишили в арсеналі цієї програми старий, випробуваний інструмент — розширений фільтр. Як працювати з цим інструментом, у чому його переваги та недоліки, яку користь може отримати бухгалтер від розширеного фільтру, ви дізнаєтеся з цієї статті.

Микола КАРПЕНКО, канд. техн. наук, доцент кафедри прикладної математики та інформаційних технологій Харківської національної академії міського господарства

 

Автофільтр — не єдиний засіб для відбору записів з бази даних Excel. Іншим потужним інструментом для вирішення цього завдання є розширений фільтр. Незважаючи на те що обидва ці інструменти вирішують одне завдання, принципи роботи у них різні. Та й можливості їх істотно відрізняються. У чому полягає ця відмінність, які переваги та сфера застосування розширеного фільтру, ми зараз і розберемося.

 

Для чого потрібний розширений фільтр

Повернемося до бази даних із нашої попередньої статті. Це — реєстр контрагентів, фрагмент якого наведено на рис. 1. Уявімо собі таке завдання: нам потрібно вибрати з цієї бази записи про контрагентів «Фирма ”КХК”», «ЧП ”Матадор”» та «ООО ”ЕКСС”». За допомогою автофільтру вирішити таке завдання у принципі можна, але вже незручно. І ось чому.

img 2

У вікні настроювання призначеного для користувача автофільтру за допомогою логічної операції «

ИЛИ» можна зв’язати тільки дві умови. У нашому випадку їх уже три: ми збираємося відібрати записи, в яких поле «НаимПредпр» містить текст «Фирма ”КХК”» или «ЧП ”Матадор”» или «ООО ”ЕКСС”». Єдиний спосіб впоратися із завданням — клацнути на списку автофільтру в колонці «НаимПредпр» та встановити прапорці, як показано на рис. 2. Однак тут є свої недоліки. Наприклад, відібравши дані, ми не бачимо умов фільтрації, а звертатися кожного разу до списку автофільтру незручно. Крім того, щоб перенастроювати список доведеться кожного разу розкривати меню автофільтру і заново настроювати його. Та все ж, не це найголовніше.

Спробуємо ускладнити завдання та вибрати з бази не тільки певні підприємства, а й додатково накласти обмеження на значення в полі «

ОбщСум» за кожним контрагентом. Конкретно щодо нашої бази: я маю намір вибрати всі правочини з «Фирма ”КХК”», сума яких перевищує 500 грн., всі правочини з «ООО ”ЕКСС”», сума яких більша 1000 грн., та правочини з «ЧП ”Матадор”» на суму від 100 до 400 грн. Вирішити таке завдання за допомогою автофільтру вже не вдасться. Наприклад, ми вказали в полі «НаимПредпр» значення «Фирма ”КХК”», а в полі «ОбщСум» вибрали «500». Excel тут же відфільтрує базу, записи про контрагентів «ООО ”ЕКСС”» та «ЧП ”Матадор”» стануть недоступними. Навіть якщо скористатися ручним настроюванням параметрів автофільтру (рис. 2), проблема все одно залишиться, оскільки за допомогою автофільтру ми не можемо зв’язати операцією « ИЛИ » декілька умов для обробки різних полів (колонок) бази даних.

img 3

Цього недоліку позбавлений розширений фільтр, який дозволяє застосовувати більш складні умови для відбору записів. І хоча розширений фільтр (на мій погляд) не такий зручний у роботі, іноді це — єдиний спосіб реалізувати складний запит до бази даних.

 

Як викликати розширений фільтр

Іконка для виклику розширеного фільтру знаходиться у групі «

Сортировка и фильтр» меню «Данные» (рис. 3). Однак, перш ніж скористатися розширеним фільтром, потрібно внести певні зміни до вихідної бази даних. Зробіть так:

img 4

1) відкрийте файл з реєстром (рис. 1);

2)  додайте не менше трьох рядків перед заголовками бази даних. Ці рядки називаються областю критеріїв, тут будуть розташовані умови фільтрації;

3) у першому рядку області критеріїв продублюйте заголовки бази (найменування полів). Імена заголовків в області критеріїв та в базі даних повинні повністю збігатися!

4) нижче, починаючи з другого рядка, уведіть умови для відбору записів. Кількість умов має бути такою, щоб між заголовками бази даних та областю критеріїв знаходився хоча б один порожній рядок. Приклад бази контрагентів з підключеним розширеним фільтром наведено на рис. 4. У цій базі область критеріїв знаходиться в блоці «A1:G4». Заголовки бази знаходяться в рядку «6». Заголовки області критеріїв розташовані в рядку «1» робочого листа;

img 5

5) викличте меню «Данные»;

6) у групі «Сортировка и фильтр» клацніть на іконці «Дополнительно». З’явиться вікно з параметрами розширеного фільтру, як на рис. 5;

7) у полі «Диапазон условий:» уведіть адресу блока, де розташована область критеріїв. У прикладі на рис. 5 — це блок «A1:G4»;

8) у полі «Исходный Диапазон:» вкажіть адресу бази даних. На рис. 5 база даних розташована в комірках «A6:G600»;

9) установивши параметри, натискуємо «ОК». База буде відфільтрована.

Як бачите, розширений фільтр відрізняється від автоматичного як за способом визначення умов, так і за параметрами (рис. 5). Саме у такій послідовності ми і розглянемо ці відмінності: спочатку розберемося зі способами визначення умов, а потім перейдемо до параметрів.

img 6

 

Визначення умов для розширеного фільтру

Логіка роботи умов розширеного фільтру залежить від того, де вони розташовані в межах області критеріїв. Тут можна виділити такі варіанти.

 

ОДНА УМОВА В ОДНІЙ КОЛОНЦІ

Це найпростіший випадок роботи розширеного фільтру. Щоб попрацювати з ним, робимо так:

1) до комірки «

C2» вводимо значення «ООО ”ЕКСС”»;

2) клацаємо по іконці «

Дополнительно» групи «Сортировка и фильтр» (рис. 3). З’явиться вікно, як на рис. 5;

3) у ньому параметр «

Исходный диапазон:» залишаємо без змін;

4) клацаємо по полю «

Диапазон условий:»;

5) на робочому листі виділяємо блок «

A1:G2»;

6) натискуємо «

ОК». На екрані залишилися дані тільки для фірми «ООО ”ЕКСС”».

Висновок. Щоб увести просту умову фільтрації, достатньо вказати потрібне значення у відповідній колонці області критеріїв.

Продовжимо наш експеримент:

1) щоб показати на екрані всі записи, у меню «

Данные» клацаємо по іконці «Фильтр» (рис. 3);

2) клацаємо по іконці «

Дополнительно», викликаємо розширений фільтр;

3) у вікні настройок (рис. 5) параметр «

Исходный диапазон:» залишаємо без змін;

4) до поля «

Диапазон условий:» уводимо значення «A1:G3 », — розмір області критеріїв ми збільшили на один рядок;

5) Натискуємо «

ОК». Excel покаже на екрані всі записи бази даних.

Важливо!

В області критеріїв розширеного фільтру не повинно бути порожніх значень. При порівнянні записів Excel вважає, що порожнє значення є частиною будь-якої комірки, тому розширений фільтр вибере всі записи з бази даних.

Спробуємо змінити склад області критеріїв. Робимо так:

1) стаємо в комірку «

C3». Уводимо до неї значення « » (пробіл);

2) решту параметрів залишаємо без змін: розмір області критеріїв дорівнює трьом рядкам, тобто розрахований на дві умови;

3) натискуємо «

ОК». Розширений фільтр відпрацював правильно: на екрані залишилися тільки дані за контрагентом «ООО ”ЕКСС”» (рис. 4);

Кілька слів щодо місця розташування області критеріїв та бази даних. У принципі немає жодних обмежень, де вони мають бути розташовані. У нашому прикладі з реєстром область критеріїв ми розмістили над базою даних. У цьому є свій плюс: можна завжди бачити умови фільтрації. Але є й мінус: при зазначенні діапазону з даними не можна ввести просто ідентифікатори колонок, щоб не піклуватися про розмір бази та вільно додавати до неї нові записи. У реальній роботі ви можете розташувати область з критеріями десь поряд із базою. Наприклад, праворуч. Для випадку з реєстром це може бути, скажімо, діапазон «

L1:R1» або будь-який інший. Головне, щоб у ньому були назви полів, щоб ці назви збігалися із заголовками в базі даних і щоб область критеріїв та дані знаходилися на одному листі.

І ще цікавий момент. При роботі з розширеним фільтром зручно користуватися іменованими діапазонами. Нагадаю: вставити (або виправити існуюче) ім’я діапазону можна через закладку «

Определенные имена» на стрічці меню «Формулы». На цій закладці є іконка «Диспетчер имен». Саме у цьому інструменті зосереджені всі можливості для роботи з іменами: створення, видалення, коригування. Так от, повертаючись до розширеного фільтру: в Excel є три наперед визначені назви діапазонів, які використовує розширений фільтр. Це «Критерии» — область для критеріїв, «База_данных» — діапазон на робочому листі, де знаходиться база, а також «Извлечь» — назва діапазону, куди потрібно помістити результат роботи фільтру (про це ми поговоримо дещо пізніше). Ви можете заздалегідь до роботи з фільтром створити ці імена через «Диспетчер имен». І тоді при зверненні до розширеного фільтру його параметри «Исход ный диапазон:», «Диапазон: условий:» та «Поместить результат в диапазон:» Excel заповнить автоматично, за даними іменованих діапазонів.

 

ДЕКІЛЬКА УМОВ В ОДНІЙ КОЛОНЦІ

Повертаємося до бази даних, зображеної на рис. 4. Робимо так:

1) до комірки «

C2» уводимо значення «ООО ”ЕКСС”», до комірки «C3» записуємо «Фирма ”ЕКО”»;

2) через іконку «

Дополнительно» викликаємо розширений фільтр;

3) до поля «

Диапазон условий:» уводимо координати «A1:G3»;

4) натискуємо «

ОК». На екрані залишилися дані щодо двох контрагентів: «ООО ”ЕКСС”» та «Фирма ”ЕКО”».

Важливо!

Декілька умов в межах одного стовпця (поля даних) розширений фільтр зв’язує операцією «ИЛИ».

Тобто в нашому випадку розширений фільтр вибрав усі записи, що відносяться до контрагентів «ООО ”ЕКСС”» ИЛИ «Фирма ”ЕКО”» (рис. 6).

img 7

 

ДЕКІЛЬКА УМОВ У РІЗНИХ КОЛОНКАХ

Змінимо наповнення області критеріїв, дещо ускладнивши завдання. Тепер робимо так:

1) до комірки «

C2» уводимо значення «ООО ”ЕКСС”», до комірки «E2» записуємо вираз «>1000»;

2) через іконку «

Дополнительно» викликаємо розширений фільтр;

3) до поля «

Диапазон условий:» уводимо координати «A1:G2 » (в області критеріїв у нас один рядок для умов);

4) натискуємо «

ОК». На екрані залишилися всього два записи за контрагентом: «ООО ”ЕКСС”»: номер 41 від 18.11.2009 р. на суму 1500 грн. і номер 44 від 20.11.2009 р. на суму 1176 грн. (рис. 7).

img 8

Важливо!

Декілька умов у різних колонках, але в межах одного рядка розширений фільтр зв’язує операцією «И».

У нашому випадку він вибрав усі записи за такою умовою: «контрагент дорівнює «ООО ”ЕКСС”» И сума операції більше 1000 грн.».

 

ДЕКІЛЬКА УМОВ у РІЗНИХ КОЛОНКАХ ТА РЯДКАХ

Відкоригуємо умови так:

1) у комірці «

C2» залишаємо значення «ООО ”ЕКСС”»;

2) вираз «

>1000» із комірки «E2» переносимо до «E3»;

3) викликаємо розширений фільтр;

4) до поля «

Диапазон условий:» уводимо координати «A1:G3 » (тепер область критеріїв повинна охоплювати три рядки — для умов);

5) натискуємо «

ОК». На екрані залишилися всі записи за контрагентом «ООО ”ЕКСС”». Це відпрацювала умова в комірці «C2». Далі у вибірці бачимо записи щодо решти контрагентів, сума операції в яких більше 1000 грн. Це — результат роботи умови «>1000» у комірці «E3».

Важливо!

Розширений фільтр Excel послідовно обробляє вирази в області «Диапазон условий:». Усе, що записано в одному рядку, але в різних колонках, він об’єднує операцією «И», а вирази в різних рядках він з’єднує логікою «ИЛИ».

 

ДЕКІЛЬКА НАБОРІВ УМОВ ДЛЯ РІЗНИХ КОЛОНОК

Рухаємося далі. Цього разу спробуємо записати до різних колонок області критеріїв за декількома умовами для відбору записів. Як приклад, виберемо з нашого реєстру всі операції з контрагентами «ООО ”ЕКСС”» та «Фирма ”ЕКО”», сума по яких в полі «

ОбщСум» перевищує 1000 грн. Робимо так:

1) у комірку «

C2» вводимо «ООО ”ЕКСС”», в комірку «C3» вводимо «Фирма ”ЕКО”»;

2) у комірки «

E2» и «E3» записуємо умову «>1000». В даному випадку воно однакове;

3) викликаємо розширений фільтр;

4) до поля «

Диапазон условий:» уводимо координати «A1:G3 » (в області критеріїв у нас три рядки для двох умов);

5) натискуємо «

ОК». На екрані залишилися всі записи за контрагентами «ООО ”ЕКСС”» і «Фирма ”ЕКО”», в яких значення в полі «ОбщСум» більше 1000 грн. (рис. 8).

img 9

У нашому випадку правило відбору записів з реєстру можна умовно зобразити так: (НаимПредпр=«ООО ”ЕКСС”» И ОбщСум<1000) ИЛИ (НаимПредпр=«Фирма ”ЕКО”» И ОбщСум<1000).

Зверніть увагу, що в нашому запиті обмеження для поля «ОбщСум» вказувати потрібно двічі, для кожного контрагента окремо. Якщо, скажімо, опустити це обмеження для елемента «Фирма ”ЕКО”», то до результату обробки потраплять усі записи реєстру про цього контрагента.

 

ДЕКІЛЬКА НАБОРІВ УМОВ ДЛЯ ОДНІЄЇ КОЛОНКИ

Нам залишилося спробувати останній варіант: застосувати до однієї колонки декілька умов для відбору записів. На практиці таке завдання зустрічається дуже часто. Наприклад, коли потрібно вказати не конкретну величину, а діапазон значень для деякого поля. Повернемося до попереднього прикладу. Припустимо, нам знадобилося вибрати з реєстру операції за тими ж контрагентами «ООО ”ЕКСС”» і «Фирма ”ЕКО”», залишити обмеження щодо суми в полі «

ОбщСум» (більше 1000 грн.), але вибірку зробити за період з «10/11/09» по «20/11/09». Саме при визначенні останньої умови у нас і виникне проблема. Обмежити інтервал часу неважко: потрібно ввести дві умови — «<20/11/09» і «>10/11/09». Складність в іншому. Обидві ці умови доведеться поставити в колонці «Дата» та продублювати їх для кожного контрагента. Отже, до однієї комірки ми повинні записати два вирази. А цього зробити, зрозуміло, не можна. Зате можна скористатися робочою колонкою в області критеріїв.

Важливо!

Склад заголовків в області бази даних та в області критеріїв може відрізнятися. Головне, щоб збігалися назви колонок. Якщо для однієї колонки потрібно застосувати декілька умов фільтрації, ви можете сміливо продублювати її в області критеріїв, а потім в кожному з отриманих стовпців записати конкретні вирази.

Подивимося, як це виглядає практично. Робимо так:

1) до комірки «K1» записуємо заголовок «Дата». Це буде додатковий стовпець в області критеріїв, до нього запишемо одну з умов вибору записів за датами;

2)  заповнюємо області критеріїв, як показано на рис. 9: до комірок «B2» і «B3» записуємо «>10/11/09», — це нижня межа часового інтервалу. До комірки «C2» уводимо «ООО ”ЕКСС”», до комірки «C3» уводимо «Фирма ”ЕКО”». До «E2» і «E3» записуємо умову «>1000». А в додатковій колонці «Дата» до комірок «K2» і «K3» уводимо обмеження на верхню межу часового інтервалу. Це буде вираз «<20/11/09»;

img 10

3) викликаємо розширений фільтр;

4) до поля «Диапазон условий:» уводимо координати «A1:K3». Ми обов’язково повинні захопити додаткову колонку!

5) натискуємо «ОК». На екрані залишилися всього три записи за контрагентами «ООО ”ЕКСС”» і «Фирма ”ЕКО”» за період з 11/11/09 по 19/11/09, в яких значення в полі «ОбщСум» перевищує 1000 грн. (рис. 9).

 

ВИКОРИСТАННЯ ПІДСТАНОВЛЮВАЛЬНИХ ЗНАКІВ

Розширений фільтр допускає використання підстановлювальних знаків. З їх допомогою можна сформувати текстовий шаблон, який порівнюватиметься з вмістом відповідного поля бази даних. Працювати з підстановлювальними знаками можна і в автофільтрі. Але в ньому ви можете вказати тільки один шаблон для конкретної колонки. У розширеному фільтрі з’являється можливість визначити декілька різних шаблонів, поставити їх в різні комірки області критеріїв і тим самим побудувати правило для відбору записів практично необмеженої складності. Найчастіше при побудові шаблонів використовують підстановлювальні знаки, наведені у таблиці.

 

Підстановлювальні знаки для роботи з розширеним фільтром

Підстановлювальний знак

Що означає в шаблоні

«

?» (знак питання)

Будь-який одиночний символ

«

*» (зірочка)

Будь-який підрядок

«~» (тильда), після якої зазначено один зі знаків «

?», «*» або «~»

Указує, що у відповідній позиції шаблона повинен стояти спеціальний символ «

?», «*» або «~»

 

Наприклад, шаблон «

?2010» дозволяє відібрати всі рядки завдовжки 5 символів, які закінчуються на «2010». Щоб вибрати з реєстру всіх контрагентів, у назві яких є слово «Фирма», можна використовувати шаблон «*фирма*» тощо.

 

ВИКОРИСТАННЯ ФОРМУЛ

При роботі з розширеним фільтром як умови відбору можна використовувати формули. На практиці така потреба виникає не часто, але пам’ятати про неї не завадить. Ось приклад, коли може згодитися фільтр за допомогою формул: при виборі записів із бази даних потрібно проаналізувати текстове поле з урахуванням регістра. Нагадаю: сам по собі розширений фільтр при порівнянні текстових рядків регістр символів не враховує. Для вирішення цього завдання потрібно як умову записати формулу для порівняння текстового поля зі зразком. Для реєстру на рис. 4 ця формула може виглядати так: «

=СОВПАД(C7;”ООО ””ЕКСС”””)». Велика кількість лапок в цій формулі пов’язана з назвою підприємства — «ООО ”ЕКСС”». Річ у тім, що другим параметром функції «=СОВПАД()» є текстовий рядок. Цей рядок слід узяти в лапки. А щоб Excel правильно обробив лапки усередині самої назви, їх слід продублювати.

 

Параметри роботи розширеного фільтру

З умовами відбору ми розібралися. Час повернутися до параметрів роботи розширеного фільтру. Їх небагато, усі настройки наведені у вікні, зображеному на рис. 5. Вони мають таке призначення:

— «

Фильтровать список на месте», приписує розширеному фільтру просто приховувати рядки, що не задовольняють умовам відбору. Цей режим працює подібно до автофільтру;

— «

Скопировать результат в другое место», копіює відфільтровані дані на інший робочий лист або на інше місце поточного робочого листа;

— «

Исходный диапазон:», у цьому полі зазначена адреса блока з базою даних для фільтрації;

— «

Диапазон условий:», містить діапазон комірок на робочому листі з умовами відбору;

— «

Поместить результат в диапазон:», визначає діапазон комірок, куди копіюються відібрані записи. Це поле активне, якщо вибрано перемикач «Скопировать результат в другое место».

Крім того, розширений фільтр дозволяє відібрати унікальні (тобто ті, що не повторюються) записи з бази даних. Для цього потрібно як вихідний діапазон вказати одну колонку та включити прапорець «

Только уникальные записи» (рис. 5). Умову відбору при цьому вказувати не потрібно. Подивимося, як це працює на прикладі.

 

КОПІЮВАННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ФІЛЬТРАЦІЇ В ОКРЕМИЙ ДІАПАЗОН

Як приклад, скопіюємо з бази реєстру (рис. 4) в окрему область робочого листа записи, що відносяться до фірми «ООО ”Колорит”». Причому нас цікавитиме тільки інформація про дату, назву підприємства, загальна сума та сума ПДВ. Робимо так:

1) відкриваємо базу реєстру. Заповнюємо область критеріїв — до комірки «

C2» уводимо значення «ООО ”Колорит”»;

2) копіюємо в буфер обміну заголовки бази даних (комірки «

A6:G6»);

3) вставляємо вміст буфера обміну, починаючи з комірки «

L6:R6». Тут ми помістимо результат роботи розширеного фільтру;

4) у блоці «

L6:R6» видаляємо зайві заголовки, залишаємо «Дата», «НаимПредпр», «ОбщСум» та «НДС»;

5) ставимо покажчик активної комірки всередину основної бази даних;

6) клацаємо по іконці «

Дополнительно» (рис. 3). З’явиться вікно настройок розширеного фільтру (рис. 5);

7) у параметрі «

Исходный диапазон:» указуємо область з даними, це комірки «A6:G600»;

8) клацаємо по полю «

Диапазон условий:»;

9) на робочому листі виділяємо блок «

A1:G2» — у нас зазначено тільки одну умову;

10) уключаємо прапорець «

Скопировать результат в другое место». Стане доступним поле «Поместить результат в диапазон:»;

11) виділяємо блок комірок «

L6:O6» — це заголовки «Дата», «НаимПредпр», «ОбщСум», «НДС». Ми їх щойно створили;

12) натискуємо «

ОК». На робочому листі в діапазоні «L7:O10» з’явилися чотири записи за фірмою «ООО ”Колорит”» (рис. 10).

img 11

Важливо!

Розширений фільтр дозволяє скопіювати в окрему область робочого листа не всю базу, а тільки деякі її колонки. Для цього потрібно в окремому блоці надрукувати заголовки цих колонок та вказати його як параметр «Поместить результат в диапазон:». За умовчанням розширений фільтр копіює всі поля бази даних.

Для бухгалтера можливість копіювання результатів роботи розширеного фільтру в окремі блоки робочого листа може бути дуже корисною. Наприклад, у вас є база за певними операціями за рік. А вам потрібно отримати з неї окремі бази даних за кварталами. Використовуючи розширений фільтр, ви вирішите таке завдання в лічені секунди. Щоправда, з одним обмеженням: область для копіювання і основна база даних розширеного фільтру повинні знаходитися на одному робочому листі. Безумовно, у цьому є певна незручність. Але при хороших навичках роботи з буфером обміну рознести дані по окремих листах не складе труднощів.

 

Відбір унікальних записів

Тепер завдання буде таким. Я хочу з нашого реєстру отримати перелік усіх організацій. Зрозуміло, що кожна фірма повинна фігурувати в переліку тільки один раз. Робимо так:

1) відкриваємо реєстр. Видаляємо з нього область критеріїв (рядки 1 — 5);

2) видаляємо всі колонки, залишивши тільки «

НаимПредпр». Отже, ми отримали список контрагентів. Але список цей зі значеннями, що повторюються;

3) ставимо покажчик активної комірки всередину списку;

4) клацаємо по іконці «

Дополнительно» (рис. 3). З’явиться вікно настройок розширеного фільтру (рис. 5);

5) у параметрі «

Исходный диапазон» указуємо область з даними. Якщо список не містить порожніх рядків, Excel автоматично підставить його координати;

6) поле «

Диапазон условий:» залишаємо порожнім;

7) уключаємо прапорець «

Только уникальные записи» (рис. 5);

8) натискуємо «

ОК». На робочому листі залишаться тільки шість рядків: «ООО ”ЕКСС”», «ООО ”Колорит”», «Фирма ”ЕКО”», «Фирма ”КХК”», «Фирма ”Эталон”» і «ЧП ”Матадор”». Решту елементів буде приховано. Залишається тільки скопіювати список у потрібне місце або надрукувати його.

І останнє. Як і у випадку з автофільтром, сортування можна застосовувати спільно з розширеним фільтром. Щоб сортування відпрацювало правильно, курсор активної комірки потрібно заздалегідь установити всередину області з базою даних.

От, мабуть, і все, що потрібно знати про роботу з розширеним фільтром. Сподіваюся, що матеріал цієї статті стане вам у нагоді у скрутну хвилину і допоможе впоратися із завданням, коли автофільтр виявиться безсилим. А ми в наступному номері перейдемо до дуже актуальної для бухгалтера теми — роботи з режимом «

Итоги».

 

Чекаю на ваші листи, запитання та пропозиції на

bk@id.factor.ua, nictomkar@rambler.ru або на форумі редакції www.bk.factor.ua/forum . Успішної роботи!
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі