Подання звітності до Фонду соцстраху з тимчасової втрати працездатності за допомогою «БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС»
З 1 липня 2010 року із виходом пакета оновлення 8.90.000 у користувачів ліцензованого програмного комплексу «БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС» з’явилася можливість відправлення звітів електронною поштою безпосередньо до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Саме напряму, без усіляких посередників. Пропонуємо ознайомитися з цим комплексом детальніше та скористатися цією можливістю. Докладніше про неї розповімо у статті.
Матеріал надано компанією «БЕСТ ЗВІТ»
Перш за все нагадаємо, що необхідно мати для відправлення звітності електронною поштою за допомогою програмного комплексу «БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС»:
1. Ключі електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП) бухгалтера (за його наявності), директора, печатки підприємства, отримані в одному з акредитованих центрів.
2. Ліцензоване програмне забезпечення «БЕСТ ЗВІТ ПЛЮС».
3. Поштову скриньку на одному з надійних поштових серверів, з якої відправлятимуться звіти та на яку надходитимуть квитанції.
Для подання звітів потрібно виконати деякі налаштування, а саме:
1) завантажити всі отримані сертифікати у програму (у модуль управління сертифікатами);
2) у меню «
Параметри системи → Загальні» обрати носій (каталог), у якому зберігаються секретні ключі;3) у меню «
Параметри системи → Загальні» обрати для підпису сертифікати УСЦ;4) у меню «
Параметри системи → Загальні» обрати підписувачів (за наявністю їх в установі);5) і нарешті, налаштувати поштове з’єднання із меню «
Ел. пошта → Настроювання пошти».Процедура подання звітів сама по собі не складна:
1) перш за все, звичайно, у програмі потрібно сформувати електронні звіти, перевірити та зберегти їх;
2) потім обрати відправлення електронною поштою із модуля «
Реєстр документів → Сервіс → Експорт в Фонд соц. страхування»;3) підписати звіти ЕЦП бухгалтера (за його наявності), керівника та печаткою підприємства;
4) відправити звіти, обравши адресата — ФСС з ТВП;
5) прийняти у програму електронні квитанції про приймання та збереження звіту.
А тепер розглянемо цю процедуру детальніше.
Створення звітів
Звіти створюються у модулі «
Реєстр документів».У лівій частині вікна модуля потрібно обрати звітний період (квартал, півріччя…) та рік.
Виконати: «
Реєстр → Створити» (натиснути на кнопку на панелі інструментів).У відкритому вікні «
Створення документа» обрати розділ «ФСС з ТВП», групу «Звітність».Вибрати звіти (коди С0100220 та С0101405). Натиснути на кнопку «
Створити» у нижній частині вікна (рис. 1).Заповнити обидва документи, перевірити (клавіша «
F4») та зберегти їх.
Відправлення звітів електронною поштою
Важливо! Звіти до ФСС з ТВП експортуються (на диск чи відправляються електронною поштою) за допомогою спеціальної функції «Експорт в Фонд соц. страхування», яка викликається одним із двох способів: «Реєстр документів → Сервіс → Експорт в Фонд соц. страхування» або з головного меню програми «Документ → Експорт → В Фонд соц. страхування». Відправлення окремо кожного звіту звичайним способом не допускається!!!
1. Відкриється вікно з назвою «Експорт», у якому необхідно обрати:
— звітний період (числове значення року — 2010 — у полі «Рік»);
— назву виду збору зі списку у полі «Вид збору»;
— вказати код дирекції вашого відділення ФСС з ТВП у полі «Код дирекції»;
— відмітити галочками звіти, які потрібно відправити (у картці відображені документи, які подаються протягом усього року);
— відмітити «Відправити по Е-mail» (рис. 2 на с. 7). Натиснути «ОК».
2. Далі запускається процес підпису звітів (рис. 3).
По черзі вставте носії із секретними ключами (чи вкажіть каталог, у якому вони записані — у меню «
Сервіс → Параметри системи → Каталог з секретними ключами») та введіть пароль (рис. 3).
3. У відкритому вікні з назвою «
Виберіть одержувача» обрати запис — «ФСС з ТВП» (рис. 4).До цього запису вже доданий сертифікат Виконавчої дирекції відділення ФСС з ТВП (назва ВД ФСС з ТВП (АІС ПЕЗ)) та введена його електронна адреса.
4. Після закінчення процедури підпису запускається процес відправлення пошти. В окремому вікні буде повідомлено про те, що пошта відправлена або ж про помилку відправлення у разі неуспішної процедури.
Підписаний файл також поміщається у закладку «
Файли» модуля «Документи на підпис». Найменування файлу містить код дирекції Фонду, код ЄДРПОУ установи, дату відправлення та має розширення *.fss.5. Після цього у Журналі передачі пакетів (викликається із меню «
Ел. пошта») з’явиться запис про підписання звіту та відправлення електронною поштою, статус звітів у Реєстрі документів зміниться на «Переданий».На відіслані звіти потрібно прийняти Повідомлення про доставку та Квитанції — про отримання звіту та занесення його до бази даних. Квитанцій повинно бути 3 (три).
Приймання електронних квитанцій
Електронні квитанції надходять на поштову скриньку, з якої відправлявся звіт. Прийняти Повідомлення та Квитанції можна із програми: меню «
Ел. пошта → Журнал передачі пакетів → Прийняти та обробити повідомлення».Вхідні повідомлення потрібно розшифрувати (ввести пароль захисту секретного ключа).
Квитанції та Повідомлення автоматично поміщаються до групи записів того звітного документа у Журналі, на який отримані. Тобто у нижній таблиці для відправленого звіту з’являться окремі записи «
Отримано повідомлення…» (рис. 5).Приклади Повідомлення та Квитанцій наведені на рисунках далі:
— Повідомлення з ФСС з ТВП про отримання звітності (рис. 6);
— Квитанція № 1 з Центру (рис. 7);
— Квитанція № 2 з районного відділення (рис. 8);
— Квитанція № 3 (відповідь з районного відділення про результат перевірки) (рис. 9).
Отже, процедура відправлення звітів електронною поштою безпосередньо до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності досить проста і не повинна викликати у користувачів якихось проблем. А якщо виникнуть запитання, надсилайте їх до редакції, з радістю відповімо.