Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Змінено порядок оподаткування дивідендів

Парламент уніс зміни до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР) щодо оподаткування дивідендів.

Так, окремі норми п. 7.8 цього Закону, яким визначено особливості оподаткування дивідендів, викладено в новій редакції. Відтепер

авансовий внесок з податку на прибуток до бюджету не справляється в разі виплати дивідендів:

а) у вигляді акцій (часток, паїв), емітованих (випущених) платником податку, який нараховує дивіденди, за умови, що така виплата ніяк не змінює пропорцій (часток) участі всіх акціонерів (власників) у статутному фонді емітента, незалежно від того, чи були такі акції (частки, паї) належним чином зареєстровано (відображено у змінах до статутних документів);

б) інститутами спільного інвестування;

в) у межах сум дивідендів, отриманих від юридичних осіб, які перебувають під контролем юридичної особи, що здійснює виплату.

Юридичні особи — резиденти, які одержують дивіденди від резидентів та нерезидентів — юридичних осіб, котрі перебувають під їх контролем (крім нерезидентів, що мають офшорний статус), не включають їх суму до складу валового доходу (крім постійних представництв нерезидентів).

Якщо дивіденди отримує платник податку — резидент із джерелом їх виплати від нерезидента, то платник податку включає суму отриманих дивідендів (крім дивідендів, отриманих від юридичних осіб, які перебувають під його контролем та не є нерезидентами, що мають офшорний статус) до складу валового доходу за результатами податкового періоду, на який припадає отримання таких дивідендів.

Юридичні особи — резиденти, які одержують дивіденди від юридичних осіб, що перебувають під їх контролем, зобов’язані вести наростаючим підсумком облік отриманих та виплачених дивідендів.

Порядок оподаткування дивідендів, що отримуються фізичними особами, визначається за правилами, установленими законом з питань оподаткування доходів фізичних осіб.

Закон набере чинності з дня його офіційного опублікування.

(

Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» щодо оподаткування дивідендів» від 27.04.2010 р. № 2156-VI)

 

Уряд постановив дійснити випуск облігацій внутрішньої
 державної позики для відшкодування ПДВ

Кабмін прийняв постанову, якою на виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» вирішено здійснити випуск

облігацій внутрішньої державної позики зі строком обігу п’ять років для відшкодування сум ПДВ, які в установленому законодавством порядку задекларовано до відшкодування до 1 травня 2010 року, підтверджені за результатами перевірок та не відшкодовані на дату набуття чинності Законом України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» (на 30 квітня 2010 року).

Також постановою № 368 затверджено:

— Основні умови випуску облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість (далі — Основні умови);

— Порядок випуску, обігу та погашення облігацій внутрішньої державної позики зі строком звернення п’ять років.

Відповідно до Основних умов облігації внутрішньої державної позики є середньостроковими амортизаційними облігаціями внутрішньої державної позики (далі — облігації).

Номінальна вартість облігації становить 1 тис. грн., а ставка дохідності встановлюється на рівні 5,5 % річних. Строк обігу облігацій — п’ять років.

Погашення облігацій здійснюється шляхом проведення кожні півроку виплат у погашення основної суми боргу в розмірі 10 % номінальної вартості облігації. Різниця між номінальною вартістю облігації та загальною сумою виплат у погашення основної суми боргу становить амортизаційну вартість облігації.

Нарахування доходів за облігаціями здійснюється кожні півроку протягом строку обігу цінних паперів виходячи з їх амортизаційної вартості одночасно з проведенням виплати доходів.

Постанова набрала чинності

з 1 червня 2010 року.

(Постанова Кабінету Міністрів України «Про випуск облігацій внутрішньої державної позики для відшкодування сум податку на додану вартість» від 12.05.2010 р. № 368)

 

Затверджено нову форму декларації з ПДВ

Наказом ДПАУ внесено зміни до форми податкової декларації з ПДВ і Порядку заповнення та подання податкової декларації з ПДВ, затвердженого наказом ДПАУ від 30.05.97 р. № 166, а також у додаток 1 до загальної, скороченої декларації з ПДВ і до декларації для переробного підприємства, затверджені наказами ДПАУ від 23.10.98 р. № 499 та 28.04.2009 р. № 221 відповідно.

У зв'язку із затвердженням змін у декларації з ПДВ виникає запитання: чи прийматимуться старі (тобто поки що чинні) форми декларації за травень протягом усього граничного строку подання звітності за травень? Сподіваємося, ДПАУ своєчасно відповість на це запитання.

Наказ набирає чинності з моменту офіційного опублікування. На час підготовки номера наказ ще не було офіційно опубліковано.

(Наказ ДПАУ «Про внесення змін до податкової звітності з податку на додану вартість» від 12.05.2010 р. № 313)

 

Скасовано урядове розпорядження про особливості
 відображення деяких податкових накладних,
 отриманих із запізненням

Кабмін своїм розпорядженням визнав таким, що втратило чинність, урядове розпорядження від 09.09.2009 р. № 1120-р.

Нагадаємо, що в зазначеному розпорядженні № 1120-р Уряд скасовував дію своїх «горезвісних» розпоряджень від 01.07.2009 р. № 757 і від 17.07.2009 р. № 838, якими було обмежено право платників податків на податковий кредит з ПДВ за запізнілими податковими накладними та встановлено нові правила відображення деяких податкових накладних, отриманих із запізненням.

Зауважимо, що втрата чинності розпорядженням КМУ від 09.09.2009 р. № 1120-р

не означає, що урядові розпорядження від 01.07.2009 р. № 757 і від 17.07.2009 р. № 838 знову набрали чинності. Такий висновок випливає з положень абзацу сьомого п. 2.33 Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2005 р. № 34/5, якими встановлено, що визнання нормативно-правового акта таким, що втратив чинність, не відновлює дію актів, визнаних ним, у свою чергу, такими, що втратили чинність.

(

Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про визнання таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 вересня 2009 р. № 1120» від 19.05.2010 р. № 1071-р)

 

Про перерахунок заробітної плати,
 нарахованої в мінімальному розмірі,
 після прийняття Закону про держбюджет-2010

Як відомо,

з 1 листопада 2009 року Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 06.11.2009 р. № 1715-VI мінімальну заробітну плату було встановлено на рівні прожиткового мінімуму для працездатної особи в розмірі 744 грн.

На думку Міністерства праці та соціальної політики України (далі — Мінпраці), що висловлена в листі від 03.02.2010 р. № 98/13/84-10, саме такий розмір мінімальної заробітної плати слід було застосовувати і у 2010 році на період до прийняття Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік».

Статтею 53 Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» від 27.04.2010 р. № 2154-VI (далі — Закон про держбюджет-2010), що набрав чинності з 30 квітня 2010 року, установлено розмір мінімальної заробітної плати на рівні:

869 грн. — з 01.01.2010 р.; 884 грн. — з 01.04.2010 р. При цьому зі змісту п. 1 розд. VII «Прикінцеві положення» Закону про держбюджет-2010 випливає, зокрема, що положення ст. 53 цього Закону застосовуються з 1 січня 2010 року.

У зв’язку з цим Мінпраці в листі від 20.05.2010 р. № 470/13/84-10 роз’яснює, що

роботодавці, які застосовували в поточному році мінімальну заробітну плату в розмірах менше встановлених Законом про держбюджет-2010, після прийняття зазначеного Закону повинні здійснити відповідний перерахунок заробітної плати.

(Лист

Міністерства праці та соціальної політики України «Щодо розміру мінімальної заробітної плати у 2010 році» від 03.02.2010 р. № 98/13/84-10)

 

Звітність щодо земельного податку: роз’яснення ДПАУ

Із набуттям чинності з 30 квітня 2010 року Законом України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» від 27.04.2010 р. № 2154-VІ (далі — Закон про Держбюджет-2010) стала очевидною необхідність унесення відповідних коригувань до раніше поданої звітності щодо земельного податку.

Тому листом від 19.05.2010 р. № 9771/7/15-0717 ДПАУ надала роз'яснення про порядок індексації в поточному році ставок земельного податку за землі, грошову оцінку яких не проведено, після вказаної дати.

У листі, зокрема, зазначається, що

коефіцієнт індексації ставок земельного податку в населених пунктах, грошову оцінку земель яких не проведено (відповідно до ст. 62 Закону про Держбюджет-2010 дорівнює 3,2), застосовується з 30 квітня 2010 року. До цієї дати в населених пунктах, грошову оцінку земель яких не проведено, застосовуються ставки земельного податку, установлені ч. 2 ст. 7 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.92 р. № 2535-XII, збільшені у 3,1 раза (відповідно до ст. 63 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 26.12.2008 р. № 835-VI).

Щодо проведення уточнень податкових зобов’язань платниками земельного податку в листі зазначається, що

в разі зміни протягом року грошової оцінки землі, функціонального використання землі, настання іншої зміни або виявлення помилок, що змінюють суму земельного податку за звітний(і) місяць(і), платник податку подає новий звітний Розрахунок з виправленими показниками за такий(і) звітний(і) місяць(і) у строки, установлені п.п. «а» п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», без застосування штрафів, установлених п. 17.2 ст. 17 цього Закону, тобто протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.

(

Лист ДПАУ «Про індексації ставок земельного податку» від 19.05.2010 р. № 9771/7/15-0717)

 

Особливості адміністрування збору за спеціальне
 водокористування у 2010 році

ДПАУ листом роз'яснила особливості адміністрування збору за спеціальне водокористування у 2010 році у зв'язку з прийняттям Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» від 27.04.2010 р. № 2154-VI (далі — Закон № 2154-VI).

Так, проаналізувавши положення Закону № 2154-VI, ДПАУ повідомила, що

порядок обчислення і сплати збору за спеціальне водокористування у 2010 році не змінюється.

З дня набуття чинності Законом № 2154-VI, тобто з 30 квітня 2010 року, при обчисленні податкових зобов’язань щодо збору за відповідні податкові (звітні) періоди 2010 року платники мають застосовувати нормативи збору за спеціальне водокористування згідно з додатком 2 «Нормативи збору за спеціальне водокористування в частині використання поверхневих вод» до Закону України від 03.06.2008 р. № 309 із застосуванням коефіцієнтів

1,439 і 1,143.

Також ДПАУ зауважила, що особливості адміністрування збору за спеціальне водокористування в частині застосування коефіцієнта щодо збору за спеціальне водокористування у 2010 році, викладені в листі ДПА України від 11.02.2010 р. № 2689/7/15-0817,

діють до 30 квітня 2010 року.

(

Лист ДПАУ «Про особливості адміністрування збору за спеціальне водокористування у 2010 році у зв’язку з прийняттям Закону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік» від 07.05.2010 р. № 9040/7/15-0817)
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі