Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Про обмеження на проведення перевірок у сфері
господарської діяльності

Кабмін уніс зміни до своєї постанови «Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2010 року» від 21.05.2009 р. № 502 (далі — постанова № 502), якими встановлено, що обмеження на проведення перевірок, запроваджені зазначеною постановою, не стосуються також планових заходів державного архітектурно-будівельного нагляду (контролю).

Водночас слід зауважити, що з прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні» від 15.12.2009 р. № 1759-VI питання про встановлення мораторію на заходи державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, що провадяться органами державної влади і місцевого самоврядування, урегульовано на законодавчому рівні, причому тільки стосовно суб’єктів малого підприємництва.

Таким чином, на нашу думку, постанова № 502 з моменту набуття чинності зазначеним Законом, тобто з 30.12.2009 р., має вважатися нечинною.

(Постанова КМУ «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2009 р. № 502» від 27.10.2010 р. № 975)

 

Затверджено Положення
про Держреєстр платників єдиного соцвнеску

Як відомо, Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI Пенсійному фонду України доручено створити і забезпечити ведення Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі — Держреєстр).

З метою реалізації норм цього Закону постановою правління Пенсійного фонду від 08.10.2010 р. № 22-1 затверджено Положення про Державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Так, створення Держреєстру забезпечує:

— облік платників та застрахованих осіб у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування та їх ідентифікацію;

— накопичення, зберігання та автоматизовану обробку інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування;

— нарахування та облік виплат за окремими видами загальнообов’язкового державного соціального страхування;

— взаємодію з фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Зазначений Держреєстр формується та ведеться Пенсійним фондом. Держреєстр складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб.

До реєстру страхувальників уносяться відомості, необхідні для обліку платників, їх зобов’язань і сплати єдиного внеску, а саме: ідентифікаційний код юридичних осіб, ідентифікаційний номер фізичних осіб — платників податків, найменування (для фізичних осіб — підприємців та фізичних осіб, які використовують найману працю, — прізвище, ім’я, по батькові), місцезнаходження (для юридичної особи) та місце реєстрації місця проживання або місце фактичного проживання (для фізичної особи), форма власності тощо.

До реєстру застрахованих осіб уносяться такі відомості про фізичних осіб: персоніфіковані відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано та з якої сплачено страхові внески, та інші відомості, що подаються до Пенсійного фонду роботодавцями, підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства.

Постанова від 08.10.2010 р. № 22-1 набере чинності з 01.01.2011 р.

(Постанова правління Пенсійного фонду України «Про затвердження Положення про Державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування» від 08.10.2010 р. № 22-1)

 

Держфінмоніторинг розробив низку нормативно-правових актів
 щодо запобігання та протидії відмиванню грошей

Нагадаємо, що Законом України від 18.05.2010 р. № 2258-VI викладено в новій редакції Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом» від 28.11.2002 р. № 249-IV (далі — Закон про відмивання коштів), яким значно розширено перелік суб’єктів первинного фінансового моніторингу, перелік фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та коло обов’язків таких суб’єктів первинного фінансового моніторингу.

При цьому на Державний комітет фінансового моніторингу України (далі — Держфінмоніторинг) як на спеціально уповноважений орган з питань фінансового моніторингу Законом про відмивання коштів покладено певні завдання, зокрема:

— установити процедури інформування суб’єктів первинного фінансового моніторингу про порушення або закриття кримінальної справи та повідомлення суб’єктів фінансового моніторингу про прийняті судами рішення;

— визначити порядок погодження з Держфінмоніторингом суб’єктами первинного фінансового моніторингу строків надання запитуваної інформації;

— розробити порядок надання інформації щодо відстеження (моніторингу) фінансових операцій.

На реалізацію зазначених законодавчих норм Держфінмоніторинг:

— наказом від 13.08.2010 р. № 135 затвердив Порядок інформування суб’єктів первинного фінансового моніторингу про порушення або закриття кримінальної справи та повідомлення суб’єктів фінансового моніторингу про прийняті судами рішення;

— наказом від 13.08.2010 р. № 136 затвердив Порядок погодження з Державним комітетом фінансового моніторингу України суб’єктами первинного фінансового моніторингу строків надання запитуваної інформації;

— наказом від 13.08.2010 р. № 137 затвердив Порядок надання інформації щодо відстеження (моніторингу) фінансових операцій.

Накази наберуть чинності з дня їх офіційного опублікування.

(Накази Держфінмоніторингу «Про затвердження Порядку інформування суб’єктів первинного фінансового моніторингу про порушення або закриття кримінальної справи та повідомлення суб’єктів фінансового моніторингу про прийняті судами рішення» від 13.08.2010 р. № 135, «Про затвердження Порядку погодження з Державним комітетом фінансового моніторингу України суб’єктами первинного фінансового моніторингу строків подання запитуваної інформації» від 13.08.2010 р. № 136, «Про затвердження Порядку надання інформації щодо відстеження (моніторингу) фінансових операцій» від 13.08.2010 р. № 137)

 

Чергові зміни до окремих П(С)БО

Наказом Міністерства фінансів України від 24.09.2010 р. № 1085 унесено зміни до:

— Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 3 «Звіт про фінансові результати», затвердженого наказом Мінфіну від 31.03.99 р. № 87;

— Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва», затвердженого наказом Мінфіну від 25.02.2000 р. № 39;

— Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 31 «Фінансові витрати», затвердженого наказом Мінфіну від 28.04.2006 р. № 415;

— Порядку відображення в бухгалтерському обліку та звітності операцій, пов’язаних з приватизацією та орендою державних підприємств, затвердженого наказом Мінфіну від 16.12.93 р. № 109;

— наказу Мінфіну «Про порядок бухгалтерського обліку гуманітарної допомоги» від 14.12.99 р. № 298.

Наказ від 24.09.2010 р. № 1085 набрав чинності з 30.10.2010 р.

(Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку та визнання такими, що втратили чинність, наказів Міністерства» від 24.09.2010 р. № 1085)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі