Теми статей
Обрати теми

Індексація в «1С:Бухгалтерії 8»

Редакція БК
Стаття

Індексація в «1С:Бухгалтерії 8»

 

Сьогоднішній номер практично повністю присвячено проведенню індексації доходів громадян. Уже було наведено законодавчі норми, що регламентують проведення індексації, розглянуто особливості її нарахування в «1С:Бухгалтерії 7.7». Саме час подивитися, як справляється з індексацією восьма версія.

Вероніка НЕКРАСОВА, консультант «Б & К»

 

ПОЧАТКОВІ ДАНІ

Для коректного проведення індексації в програмі важливо, щоб було зазначено правильні дані про індекси споживчих цін. Цю інформацію потрібно щомісяця вносити до регістру відомостей «

Индексы инфляции» (меню «Операция → Регистры сведений → Индексы инфляции»). Індекси споживчих цін заповнюються за даними Держкомстату. Їх можна знайти на сайті Державного комітету статистики www.ukrstat.gov.ua, де вони регулярно публікуються. Розмір інфляції вносять на перше число місяця, указуючи його в частках одиниці: наприклад, індекс споживчих цін 101,4 % у довіднику буде подано у вигляді 1,014 (рис. 1).

img 1

Крім того, до інформаційної бази має бути внесено умовно постійну інформація (як правило, у типовій конфігурації вона автоматично заповнюється при першому запуску системи та змінюється в міру необхідності):

1) у регістрі відомостей «Прожиточные минимумы» (меню «Операция → Регистры сведений → Прожиточные минимумы») для кожної соціальної групи населення має бути зазначено актуальний розмір прожиткового мінімуму (рис. 2);

img 2

2) для тих нарахувань, що підлягають індексації у плані видів розрахунку «Основные начисления организаций», має бути заповнено графу «Социальная группа» (рис. 3).

img 3

 

НАРАХУВАННЯ ІНДЕКСАЦІЇ

Що ще потрібно зробити в конфігурації «1С:Бухгалтерія 8», щоб індексація здійснювалася автоматично і, найголовніше, правильно? По-перше, при внесенні до інформаційної бази документа «

Прием на работу» у табличній частині документа для працівника потрібно вказати такий вид розрахунків, як індексація (рис. 4).

img 4

Як ви пам’ятаєте, при розрахунку коефіцієнта індексації використовується таке поняття, як «базовий місяць», тобто місяць, в якому працівника було прийнято на роботу або в якому йому востаннє підвищували заробітну плату.

Якщо ви тільки приймаєте працівника на роботу, для нього таким місяцем буде місяць прийняття на роботу. На рис. 4 наведено «Отчет по движениям документа», в якому ми бачимо, що для працівника Боянова В. А. було зареєстровано базовий місяць грудень із коефіцієнтом індексації 1.

Власне розрахунок індексації здійснюється документом «Начисление заработной платы». На рис. 5 наведено приклад нарахування заробітної плати працівнику Боянову В. А. за червень 2011 року, сума індексації склала 136,32 грн.

Перевіримо розрахунок індексації за таблицею на с. 8. Базовим місяцем для такого працівника є грудень 2009 року, у таблиці цьому періоду відповідає значення 14,2 %. У зв’язку з тим, що заробітна плата працівника перевищує встановлений розмір прожиткового мінімуму, індексувати її за червень 2011 року слід у межах 960 грн.

Сума індексації заробітної плати Боянова В. А. за червень 2011 року становить:

960 грн. x 14,2 : 100 = 136,32 грн.

Таким чином, програма все розрахувала правильно (рис. 5).

img 5

 

ПІДВИЩЕННЯ ОКЛАДУ

Для відображення збільшення заробітної плати працівника та врахування цього при розрахунку індексації призначено документ «

Кадровое перемещение организаций» (меню «Зарплата → Кадровый учет → Кадровое перемещение организаций»). Змінюють розмір окладу таким чином: у табличній частині закладки «Начисления» у графі «Действия» вибираємо варіант «Изменить» і вносимо до графи «Размер» новий оклад працівника. А для того, щоб місяць, в якому відбулося підвищення заробітної плати, став новим базовим, для розрахунку індексації необхідно у формі документа поставити прапорець напроти параметра «Индексация заработка с коэффициентом» і встановити коефіцієнт 1 (рис. 6).

img 6

Після проведення документ унесе інформацію про зміни, що відбулися, до регістрів відомостей «Параметры расчета индексации», «Работники организации» і «Плановые начисления работников организации». Тепер, якщо відкрити регістри відомостей «Параметры расчета индексации», можна побачити запис про нове значення базового періоду (рис. 7).

img 7

 

СУМІСНИКИ

Так само у програмі може бути проіндексовано заробітну плату працівників-сумісників у межах суми, що не перевищує прожиткового мінімуму, установленого для працездатних осіб, з урахуванням отриманої заробітної плати за основним місцем роботи. Отже, якщо зарплату за основним місцем роботи не індексували (у зв’язку з підвищенням), то зарплату за сумісництвом повинні індексувати в межах прожиткового мінімуму на підставі довідки про індексований дохід з основного місця роботи.

Якщо ви вирішили індексувати дохід працівника-сумісника, насамперед перевірте, чи правильно заповнено його картку в базі даних. У полі «

Вид занятости» має бути вказано значення «Совместительство» (рис. 8).

img 8

Зареєструвати довідку з основного місця роботи в базі даних допоможе документ «

Ввод сведений об индексированном доходе» (меню «Зарплата → Ввод сведений об индексированном доходе»).

Створюючи новий документ, у табличній частині вказуємо дані працівника, суму проіндексованого доходу, суму індексації та період, за який цей дохід було отримано. Нарахування заробітної плати суміснику оформляється також документом «

Начисление заработной платы».

 

На жаль, у конфігурації не відстежується, чи перевищує сума підвищення зарплати суму індексації, яку було б нараховано. З цією проблемою або доведеться боротися самотужки, відстежуючи різницю підвищення та суми індексації, або звернутися за допомогою до фахівців.

На цьому завершуємо знайомство з проведенням індексації в «1С:Бухгалтерії 8» та чекаємо ваших запитань на

bk@id.factor.ua. Успіхів у роботі!
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі