Теми статей
Обрати теми

Нумерація податкових накладних

Редакція БК
Стаття

Нумерація податкових накладних

 

img 1

У релізі 1.1.23 для «1С:Бухгалтерії 8» реалізовано новий механізм нумерації податкових накладних, причому деякі нюанси нумерації користувачі можуть настроїти самостійно. Про те, як це зробити і на що слід звертати увагу при виписуванні податкових документів, ви дізнаєтеся з пропонованої статті.

Ганна САРАЄВА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Нагадаю, що форму Реєстру виданих та отриманих податкових накладних, а також Порядок його ведення затверджено наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1002. У п. 9.1 цього Порядку, а також у п. 201.15 Податкового кодексу передбачено щомісячний період для складання і подання Реєстру до податкового органу. Тому в кожному наступному місяці складається новий Реєстр і нумерація починається з одиниці1.

1 Див. роз’яснення від 8 лютого 2011 р. Департаменту масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА України «Щодо особливостей ведення Реєстру виданих та отриманих податкових накладних».

Таким чином, нумерацію податкових накладних кожного місяця слід починати наново. До того ж порядковий номер податкової накладної має відповідати номеру в Реєстрі. Наприклад, якщо податкову накладну буде внесено до Реєстру десятим записом, то їй необхідно присвоїти номер «10». Але ж до Реєстру потрапляють і коригування до податкової накладної, і тут виникає проблема: якщо нумерацію коригувань вести окремо, то в нас будуть прогалини в нумерації податкових накладних. Якщо ж нумерувати відповідно до номера запису в Реєстрі, то проблема все одно не зникає. Як бути в таких випадках, ДПА поки що не пояснює.

 

НАСТРОЮВАННЯ НУМЕРАЦІЇ

З виходом нового релізу програми нумерацію податкових накладних можна настроїти в програмі самостійно. При цьому користувачу пропонуються на вибір кілька варіантів нумерації. Заходимо до меню «

Предприятие → Учетная политика → Учетная политика организации». У журналі відкриємо запис облікової політики та побачимо, що там з’явилася нова закладка — «Оформление налоговых документов». У свою чергу, цю закладку розділено на дві вкладки — «Нумерация документов» і «Печатные формы».

На вкладці «

Нумерация документов» можна (рис. 1):

img 2

— вибрати спосіб нумерації податкових документів: кожного місяця починати нумерацію з одиниці або продовжувати наскрізну нумерацію протягом року (опція «Вести помесячную нумерацию налоговых документов»);

— зазначити, як слід нумерувати податкові накладні й додаток 2 (опція «Вести раздельную нумерацию налоговых документов»;

— задати спосіб нумерації для податкових документів за операціями, що не є об’єктом обкладення ПДВ (опція «Вести раздельную нумерацию технологических налоговых документов по операциям – не объектам обложения НДС»);

— для ситуацій, коли відбувається продаж товару за ціною нижче звичайної, можна задати формування двох податкових накладних з різними номерами (опція «Вести раздельную нумерацию налоговых накладных по превышению обычных цен над ценами реализации»).

На закладці «Печатные формы» можна задати значення для заповнення деяких реквізитів податкових документів. Так, оскільки багато користувачів скаржилися на брак клітинок при заповненні номера договору, з’явилася опція «Вводить номер договора строкой (без клеточек)».

Після того як проставили всі необхідні прапорці на вкладках, зберігаємо зміни та перепроводимо документи (меню «Сервис → Групповое перепроведение документов»).

У цілому ж для уникнення проблем при виписуванні податкових накладних та внесенні їх до Реєстру слід звернути увагу на такі моменти:

1. Якщо контрагент — платник ПДВ, у його картці обов’язково має бути заповнено поле «ИНН» (рис. 2).

img 3

2. Найпростіше вводити до інформаційної бази податкову накладну на підставі відповідного видаткового документа.

3. Якщо ви створюєте новий документ, стежте за вказаним у ньому видом операції. Наприклад, оформляючи продаж товарів, звільнених від сплати ПДВ, потрібно зазначити в податковій накладній такий вид операції — «Операции,освобожденные от НДС», завдяки чому автоматично і, що найважливіше, правильно буде заповнено графу «Статья декларации НДС н/о» (рис. 3).

img 4

4. Якщо сума ПДВ у податковій накладній перевищує 1 млн грн., таку накладну має бути внесено до Єдиного реєстру податкових накладних, тому у формі документа слід поставити прапорець напроти опції «Включена в Единый реестр налоговых накладных».

5. На закладці «Дополнительно» документа «Налоговая накладная» знаходяться реквізити, що впливають на формування друкованої форми. Так, при виписуванні податкової накладної за видами діяльності, що не передбачають спеціального режиму оподаткування, у реквізиті «Спецрежим налогообложения:» зазначають «0» (рис. 4). При виписуванні податкової накладної, оригінал якої видається покупцю, у полі «Тип причины невыдачи накладной покупателю» проставляють «0».

img 5

 

Стосовно формування Реєстру, то якщо всі реквізити податкової накладної зазначено без помилок, Реєстр сформується правильно. Але треба уважно стежити за послідовністю виписки податкових документів, бо якщо першою буде виписана податкова накладна, наприклад, за 3 березня, а потім за 1 березня, то номери накладних не будуть співпадати з номером запису в Реєстрі. Успіхів вам у роботі!

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі