Теми статей
Обрати теми

Новини&Законодавство

Редакція БК
Новини

img 1

 

Нові ставки акцизу, автозбору, земельного податку та ресурсних платежів

У «Голосі України» за 13.01.2012 р. опубліковано Закон України від 22.12.2011 р. № 4235-VI (далі — Закон № 4235), яким уносяться зміни до ставок низки податків і зборів. Серед іншого змінилися ставки:

— акцизного податку (п. 215.3 ПКУ);

— збору за першу реєстрацію транспортного засобу (ст. 234 ПКУ);

— плати за користування надрами для видобування корисних копалин (п. 263.9 ПКУ);

— плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин (п. 264.4 ПКУ);

— податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких не проведено (п. 275.1 ПКУ);

— збору за користування радіочастотним ресурсом України (ст. 320 ПКУ);

— збору за спеціальне використання води (ст. 325 ПКУ);

— збору за спеціальне використання лісових ресурсів (ст. 331 ПКУ).

Відповідно до п. 1 «Прикінцевих положень» Закону № 4235 усі ці ставки починають діяти з 1 січня 2012 року, за винятком акцизу, для якого нові ставки набудуть чинності з «1 числа третього місяця, наступного за місяцем, в якому опубліковано цей Закон», тобто, імовірно, з 1 квітня.

При цьому вже зараз скасовуються зміни, унесені до ставок акцизу Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України» від 07.07.2011 р. № 3609-VI. Тобто на найближчі три з гаком місяці відновлюються ставки акцизу, що діяли до 1 жовтня 2011 року.

(Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків і зборів» від 22.12.2011 р. № 4235-VI)

 

Нова декларація з податку на прибуток — з I кварталу,
 «єдиноподатковий» додаток до неї — невідомо коли

ДПСУ розіслала обласним податковим лист, в якому повідомляється, що нові форми декларації з податку на прибуток (від 28.09.2011 р. № 1213) та за результатами спільної діяльності (від 28.10.2011 р. № 1352) не потрібно здавати при звітуванні за II — IV квартали 2011 року. Перший звітний період, за який здаються ці форми, — I квартал 2012 року. При цьому податківці так і не роз'яснили, як саме в декларації за період ІІ — ІV квартали відображати загальновиробничі витрати, які до липня 2011 року включно не відносилися на собівартість.

У тому ж листі ДПСУ повідомила, що готується новий додаток до декларації — для відображення переліку доходів та витрат в розрізі контрагентів підприємства — платників єдиного податку. Проте ні строків виходу цього додатка, ні моменту набуття ним чинності автори листа не вказали. Не виключено, що податківці вимагатимуть уключення цієї форми вже до складу звітності за I квартал.

(Лист Державної податкової служби України від 17.01.2012 р. № 1389/7/15-1516)

 

Нова форма звітності для пільговиків з податку на прибуток

Мінфін своїм наказом від 21.12.2011 р. № 1685 затвердив форму Звіту про використання платниками податку на прибуток підприємств вивільнених коштів. Ідеться про підприємства, звільнені від податку на прибуток згідно з пп. 15 і 17 — 19 підрозд. 4 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, зокрема про виробників біопалива, готелі тощо.

(Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження форми Звіту про використання платниками податку на прибуток підприємств вивільнених грошових коштів» від 21.12.2011 р. № 1685)

 

Нова декларація з ПДФО

Наказом від 07.11.2011 р. № 1395 Мінфін затвердив форму податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкцію щодо її заповнення. Ідеться про декларацію, яку повинні подавати безпосередньо фізичні особи, а не підприємства.

Найімовірніше, використовувати цю форму потрібно буде вже при звітуванні з ПДФО за минулий рік.

Декларація вийшла доволі об’ємною, з великою кількістю додатків, але в цілому більш зручною, ніж попередня, яка була складена ще під норми Декрету про прибутковий податок з громадян та безнадійно застаріла ще у 2004 році.

(Наказ Міністерства фінансів України від 07.11.2011 р. № 1395 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи»)

 

Екоподаток з побутового сміття сплачувати не потрібно

Держподатслужба видала Узагальнюючу податкову консультацію щодо сплати екологічного податку, який справляється за розміщення побутових відходів (наказ від 16.12.2011 р. № 258). Висновок, якого дійшли податківці, порадує всіх платників податків:

«Місця тимчасового зберігання відходів, наприклад для тимчасового зберігання небезпечних відходів перед передачею на знешкодження або утилізацію спеціалізованим організаціям, контейнери або урни для збирання побутових відходів не є місцями їх остаточного видалення і не відносяться до спеціально відведених місць чи об'єктів.

Отже, платниками екологічного податку за розміщення побутових відходів є лише ті суб'єкти господарювання, що розміщують їх у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органів на місцях».

Таким чином, ДПСУ погодилася з позицією Мінекоресурсів та Мінрегіонбуду, які і раніше надавали у своїх листах подібні роз'яснення.

(Наказ Державної податкової служби України «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо екологічного податку, що справляється за розміщення побутових відходів» від 16.12.2011 р. № 258)

 

Мінфін розповів, як надавати податківцям електронну «первинку»

Пройшов реєстрацію в Мін’юсті Порядок надання документів великого платника податків в електронній формі при проведенні документальної перевірки, затверджений наказом Мінфіну від 07.11.2011 р. № 1393. Порядок вийшов дуже куценький і доволі формальний. Таке враження, що його автори просто не зовсім зрозуміли, що від них потрібно. Наприклад, як одну з обов'язкових вимог до великих платників названо наявність доступу до Інтернету та можливості відправлення/приймання електронних повідомлень електронною поштою.

Цікаво, навіщо? Адже під час перевірки (а Порядок регулює саме документообіг у «перевірочній» ситуації) документи передаватимуться інспектору, найімовірніше, безпосередньо на флешці чи іншому подібному носії.

(Наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку надання документів великого платника податків в електронній формі» від 07.11.2011 р. № 1393)

 

Емітентам ЦП наказали обзавестися сайтами

Держкомісія з цінних паперів та фондового ринку рішенням від 20.10.2011 р. № 1482 унесла зміни до Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 р. № 1591. Серед іншого емітентам ЦП зобов’язано до моменту подання інформації до Комісії розмістити її на власному веб-сайті в мережі Інтернет. Пункт 1 гл. 7 Положення з 09.01.2012 р. виглядає так:

«Розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії».

(Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження Змін до Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів» від 20.10.2011 р. № 1482)

 

А торговці ЦП можуть відправляти звіти до Комісії через Інтернет

ДКЦПФР рішенням від 20.10.2011 р. № 1543 внесла зміни до Положення про порядок складання та надання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами (затверджене рішенням ДКЦПФР від 08.06.2004 р. № 279), відповідно до яких торговці ЦП набули, зокрема, право звітувати перед Комісією за власним вибором у паперовій та/або електронній формі. Причому під електронною формою тут розуміється й відправлення документів засобами телекомунікації. Раніше, нагадаємо, цей спосіб був можливий тільки для нерегулярної звітності, регулярна ж приймалася виключно на папері, на дискеті чи на CD. Рішенням № 1543 затверджено також новий документ — Порядок заповнення торговцями цінними паперами електронних форм адміністративних даних, які подаються до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. У ньому докладно розписано програмні, технічні та процедурні вимоги, що висуваються до такої звітності.

Рішення ДКЦПФР набуло чинності з 01.02.2012 р.

(Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про внесення змін до рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.06.2004 р. № 279» від 20.10.2011 р. № 1543)

 

Головбухи фінустанов мають бути досвідченішими

Держкомісія з регулювання ринків фінансових послуг України розпорядженням від 24.11.2011 р. № 707 дещо змінила Професійні вимоги до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ. Зокрема, згідно з п.п. «в» п. 3.1 Професійних вимог головбух фінустанови відтепер повинен мати не менше 3 років стажу роботи на керівних посадах, пов'язаних з фінансовою або бухгалтерською діяльністю, або роботи на ринках фінансових послуг на посадах, пов'язаних з фінансовою або бухгалтерською діяльністю.

(Розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України «Про затвердження Змін до Професійних вимог до керівників та головних бухгалтерів фінансових установ (щодо підвищення вимог до головних бухгалтерів фінансових установ)» від 24.11.2011 р. № 707)

 

Новий План рахунків та нові форми фінзвітності

Наказ Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1591 став цілковитою несподіванкою для бухгалтерів.

По-перше, ним затверджено в новій редакції План рахунків. Щоправда, від Плану, що діяв досі, він відрізняється переважно відсутністю субрахунків (тризначних). При цьому Інструкція про застосування Плану рахунків залишилася без істотних змін. Мало того, тим же наказом встановлено, що субрахунки до синтетичних рахунків «вводяться підприємствами самостійно виходячи з потреб управління, контролю, аналізу та звітності», але при цьому підприємства, що застосовують Інструкцію, використовують субрахунки, визначені Інструкцією. Отже, незрозуміло навіть, чи є тепер застосування Інструкції (разом з описаними в ній субрахунками) обов'язковим.

По-друге, до чинних ПСБО внесено однотипні зміни, відповідно до яких ці стандарти тепер не поширюються на підприємства, що подають звітність за міжнародними стандартами (МСФЗ).

По-третє, Мінфін постарався в міру свого розуміння полегшити бухгалтерам складання МСФЗ-звітів, переробивши з цією метою чинні форми № 1, 2, 3 і 4.

Щоправда, автори наказу продемонстрували при цьому досить своєрідні уявлення про МСФЗ, позаяк переробку ПСБО-форм під міжнародні стандарти вони фактично обмежили запровадженням у заголовній частині форм двох нових комірок, в яких має зазначатися, за якою системою бухгалтерських стандартів складено цей звіт — за національною чи за міжнародною. Те, що наші національні форми багато в чому суперечать суті міжнародних стандартів, до уваги взято не було.

Серед інших змін, унесених наказом № 1591, відмітимо нові правила обліку купівлі-продажу інвалюти.

(Наказ Міністерства фінансів України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку» від 09.12.2011 р. № 1591)

 

Мін’юст запроваджує нові форми для підприємств та підприємців

27 січня офіційно опубліковано («Офіційний вісник України» № 5/2012) наказ Мін’юсту України від 30.11.2011 р. № 3433/5, яким відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» затверджено понад три десятки всіляких форм, пов'язаних зі створенням, перетворенням та ліквідацією підприємств, початком та припиненням підприємницької діяльності, відкриттям/закриттям відокремлених підрозділів тощо.

Нові форми набудуть чинності через місяць після офіційного опублікування.

(Наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження форм заяв та повідомлень, надання (надсилання) яких встановлено Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 30.11.2011 р. № 3433/5)

 

Перенесення робочих днів системи електронних платежів у 2012 році

На виконання розпорядження КМУ «Про перенесення робочих днів у 2012 році» від 28.11.2011 р. № 1210-р Нацбанк листом від 25.01.2012 р. № 25-211/203-822 повідомив, що робота системи електронних платежів Національного банку України переноситься:

з п'ятниці 9 березня — на суботу 3 березня;

з понеділка 30 квітня — на суботу 28 квітня;

з п'ятниці 29 червня — на суботу 7 липня.

У разі потреби 9 березня, 30 квітня і 29 червня 2012 року банки можуть здійснювати касові операції з клієнтами без відкриття операційного дня банку.

Банкам приписано організувати роботу із своєчасної виплати пенсій, соціальних доплат, інших грошових виплат та забезпечити безперебійну роботу банкоматів, підкріплення їх готівкою різних номіналів для обслуговування клієнтів.

(Лист Національного банку України «Про перенесення робочих днів СЕП у 2012 році» від 25.01.2012 р. № 25-211/203-822)

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі