Теми статей
Обрати теми

ПДВ. Як правильно відповісти на запит про наявність розбіжностей при звірянні показників додатка 5 до декларації з ПДВ з даними контрагентів

Редакція БТ
Відповідь на запитання

Консультують фахівці редакції

 

Як правильно відповісти на запит про наявність розбіжностей при звірянні показників додатка 5
 до декларації з ПДВ з даними контрагентів

 

Податковий інспектор у телефонній бесіді пояснив, що при звірянні показників додатка 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» до декларації з ПДВ за травень 2008 року було виявлено розбіжності з даними наших контрагентів і попросив принести на перевірку до приміщення податкової інспекції оригінали таких документів:

— податкові накладні, за якими було сформовано податкові зобов’язання та податковий кредит з ПДВ за травень 2008 року;

— реєстр отриманих та виданих податкових накладних;

— господарські договори з контрагентами, щодо яких виявлено розбіжності;

— платіжні доручення, банківські виписки, прибуткові та видаткові ордери, чеки РРО та інші документи, що підтверджують оплату грошовими коштами;

— товарно-транспортні накладні, акти виконаних робіт (наданих послуг).

Чи правомірні вимоги податкового інспектора про надання оригіналів зазначених вище документів?

(м. Харків)

 

Почнемо з того, що

працівників податкових органів наділено повноваженням одержувати у платників податків (посадових осіб платників податків) пояснення з питань, що виникають під час перевірок і стосуються реалізації повноважень органів державної податкової служби, установлених Законом про податкову службу та іншими законами України (п. 3 ст. 11 Закону про податкову службу).

Але в описаній ситуації висунуто вимогу не лише надати пояснення, а і принести до приміщення податкової інспекції оригінали первинних документів. Що робити в такій ситуації?

По-перше

, слід попросити у працівників податкової інспекції, щоб ті виклали свої запитання та вимоги письмово. I лише після отримання від них письмового запиту ви надасте їм повну відповідь, знову ж таки в письмовій формі.

По-друге

, потрібно знати, що винесення оригіналів документів за межі вашого офісу жодним із законодавчих або нормативних актів не передбачено*. Крім цього, документальна невиїзна (камеральна) перевірка (найімовірніше, у межах цієї перевірки і було виявлено розбіжності) проводиться тільки на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов’язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов’язкових платежів). Контролюючий орган виключно на підставі зазначених у податковій декларації даних, без проведення будь-яких інших видів перевірок виявляє арифметичні або методологічні помилки, що привели до заниження чи завищення суми податкового зобов’язання.

* Виняток становить лише випадок вилучення оригіналів під час проведення арешту активів платників податків на підставі рішення суду.

Таким чином,

вимога (та ще телефонна) вашого податкового інспектора підготувати і принести до податкової інспекції всі необхідні документи для проведення камеральної перевірки є неправомірною.

Але спробуємо уявити, що податковий інспектор після вашого прохання виклав свої вимоги у вигляді письмового запиту. У цьому випадку необхідно відповісти на такий запит. Причому відповідь слід надати також у письмовій формі протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.

Якщо платник податків протягом цього строку не надасть пояснення та їх документальні підтвердження, то в податківців є всі підстави для проведення позапланової виїзної перевірки (п. 3 ст. 111 Закону про податкову службу).

Але і в цьому випадку долучати до відповіді на письмовий запит оригінали документів не потрібно.

До відповіді можна додати виключно копії документів. Хоча, точно кажучи, копії документів подаються до податкової інспекції тільки під час проведення перевірки (планової та позапланової) і тільки якщо такі документи свідчать про приховування (заниження) об’єктів оподаткування, несплату податків та зборів (обов’язкових платежів) — п. 9 ст. 11 Закону про податкову службу.

Як діяти в такій ситуації (надавати копії документів відразу на запит або чекати позапланової перевірки) — вирішувати, звичайно ж, вам. Але в будь-якому випадку, незалежно від того, яке ви рішення приймете, відповідь з поясненнями рекомендуємо надати в установлений законом строк (протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту).

Відповідь може бути такого змісту:

 

Начальнику ДПI Iванівського р-ну

м. Харкова

Iванову I. I.

директора ТОВ «Старт»

Сидорова Н. Н.

 

Вих. № 121/7 від 23.07.2008 р.

 

На Ваш запит від 17.07.2008 р. № 11 (отриманий нами 20.07.2008 р.) повідомляємо, що підприємство ТОВ «Привал» (IПН — 252365859648) дійсно є нашим постачальником. 8 березня 2008 року з ТОВ «Привал» укладено договір № 23/П на поставку рекламних послуг. 10 березня 2008 року за платіжним дорученням № 253 здійснено передоплату на суму 24000 грн. (у тому числі ПДВ — 4000 грн.). Податкову накладну № 35 отримано у травні 2008 року.

Податковий кредит у розмірі 4000 грн. відображено в загальній сумі податкового кредиту в ряд. 10.1 декларації з ПДВ за травень і відповідно в додатку 5 «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів».

(ВАРIАНТ 1)

За необхідності зазначені вище документи буде надано за юридичною адресою підприємства: вул. Примерівська, 12.

(ВАРIАНТ 2)

Додатки:

— копія договору № 23/П;

— копія виписки з банку за 10.03.2008 р.;

— копія Реєстру отриманих та виданих податкових накладних за травень 2008 року;

— копія податкової накладної від 10.03.2008 р. № 35.

 

 

М. П.

Директор _________ Н. Н. Сидоров

 

Наталія ГОЛОСКУБОВА

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі