Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Витрати на передпродажні заходи щодо нових товарів — є право на валові витрати

Редакція БТ
Бухгалтерський тиждень Грудень, 2008/№ 48
Друк
Відповідь на запитання

Роз’яснює ДПАУ

 

Витрати на передпродажні заходи щодо нових товарів — є право на валові витрати

 

Підприємство — платник податку на прибуток планує з наступного — 2009 року розпочати продаж нового виду товарів, який до цього ним не продавався. Відповідно до затвердженого плану передпродажних та рекламних заходів упродовж другого півріччя 2008 року підприємство здійснювало витрати з проведення рекламної кампанії стосовно зазначеного виду товарів.

Чи має підприємство включити зазначені витрати на проведення передпродажних та рекламних заходів стосовно нового виду товарів до складу валових витрат у деклараціях за 2008 рік, тобто за загальними правилами визначення дати збільшення валових витрат, установленими п. 11.2 Закону про податок на прибуток?

 

Відповідно до

п.п. 5.4.4 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції від 22.05.97 р. № 283/97-ВР (далі — Закон) до валових витрат включаються витрати платника податку на проведення передпродажних та рекламних заходів стосовно товарів (робіт, послуг), що продаються (надаються) таким платником податку.

При цьому відповідно до

п. 5.1 Закону валові витрати — це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних як компенсація вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) таким платником податку для їх подальшого використання у власній господарській діяльності.

Зокрема, у

п.п. 5.2.1 Закону зазначено правомірність включення до складу валових витрат сум будь-яких витрат, сплачених (нарахованих) протягом звітного періоду у зв’язку не тільки з організацією та веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг), але й їх підготовкою.

Отже,

якщо витрати платника податку є компенсацією вартості товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляються) ним для їх подальшого використання у власній господарській діяльності такого платника, то дата включення таких витрат до складу валових може визначатися за загальними правилами визначення дати збільшення валових витрат, установленими п. 11.2 Закону.

Проте, якщо в подальших податкових періодах продаж нових видів товарів, стосовно яких платником податку було понесено витрати на проведення передпродажних та рекламних заходів, що збільшили величину валових витрат поточного податкового періоду, відповідно до затвердженого плану таких заходів в майбутніх податкових періодах фактично

розпочато не було, то відповідну суму витрат має бути вилучено зі складу валових витрат з відповідним коригуванням показників податкової декларації в порядку, визначеному законодавством.

 

Олексій ЗАДОРОЖНИЙ,
 заступник директора департаменту податку на прибуток
 та інших податків і зборів (обов’язкових платежів)

Валентин ЗАВГОРОДНЄВ,
 начальник відділу методології податку на прибуток та податкових платежів

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць